Toon posts:

Netwerk(kaart)verbindingen weg.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luistjes.

Ik zit hier met een probleem dat ik niet op FOK heb kunnen vinden.

Ik zit hier met een PC:

AMD 2200+
512 Ram
TI4200
1 netwerk kaart onboard + 1 los erin
Mobo = Gigabyte GA-7N400

Het zijn beide netwerk kaarten,
de onboard is een realtek en de gene in het PCI slot ook.

Pc draaid als een trein, na loop van tijd zijn ineens al me netwerk verbindingen weg.

ook in het apparaten beheer,
dan reboot ik de PC. en zelfs dan in de hardware lijst ( met die IRQ'S ) staan geen network adapters erbij,

in de bios staat alles goed.
Als ik de pc een tijdje uit laat staan en weer aan zet dan vind hij de hardware weer. met warmte heeft het denk ik niks te maken want dat valt mee.

onder netwerk verbindingen word dus ook niks meer aangetoont.

Ik hoop dat iemand hier iets mee kan, ik vind het een raar verhaal.

PS: andere PCI sloten ook geprobeerd en andere kaarten eruit gehaald.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 08:57 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Dan maak je die netwerk verbinding toch gewoon weer aan?

(verder zou ik hier de regels en FAQs een doorlezen, je openings post is natuurlijk veel te mager. Welke netwerkverbinding? Welk OS? etc etc)

Verwijderd

Topicstarter
sorry, post is aangepast,

ik kan de verbindingen niet aanmaken omdat de PC de netwerk kaarten niet meer ziet, lijkt erop dat ze gewoon niet meer in de pc zitten, terwijl ze dat wel zijn. :?

Verwijderd

Ik heb eens ergens gelezen dat dezelfde merken soms problemen geven. Heb je al geprobeerd met een andere netwerkkaart erin te pluggen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

hmmmm(tricky):
*Ander pci slotje
*uittrekken en alleen onboard
*mobo resetten
*virus scan

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Waaraan hangt de PC? Rechtstreeks aan internet, aan een router of een switch?

Is het alleen bij deze ene pc of bij meerdere PC's. (waaruit bestaat je netwerk)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
beetje oud topic, maar ik heb het zelfde probleem, en dan is het alleen maar bij onboard kaartjes.

Heb een servertje (IBM mobo en een amd550) met een onboard netwerkkaartje, maar die viel na een X aantal minuten uit (10 tot 40 min), ik dacht dat het mobo een beetje brak zou zijn na een reis in mn koffer van aruba naar NL... netwerkkaartje van 6 euro gekocht en alles werkt perfect :?
(er stond win2000 op, maar daar gaf hij probs met het netwerk, heb er uiteindelijk winXP SP 1 op gezet om te testen maar het zelfde probleem)

nu ben ik bezig met een PC voor mn vriendin, een onboard netwerkkaartje en heb precies het zelfde probleem!
hier staat windows xp SP2 op.
Nu heb ik er een netwerkkaartje in gedrukt en het probleem is weg!
:?
(het gaat hier trouwens om een Asus A7v8X-X)

aan mn router kan het niet liggen, elke laptop/computer die hier op aangesloten word werkt prima... (sitecom nogwat... staat wel ergens in mn specs)

Nu is het geen groot probleem (netwerkkaartjes kosten toch maar 6 euro) maar ik vind het wel 'vreemd' dat hij met verschillende os'en en totaal verschillende computers de zelfde fout geeft
Pagina: 1