[Freevo] DVD problemen en bootvraagje

Pagina: 1
Acties:

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
na een week of 2 flink aankloten heb ik een Htpc in elkaar geknutseld :)
*Slackware10
*P3 800MHz
*256MB SD-RAM
*Intel815 Mainboard met LAN
*ATI Radeon 9200 met TV-out
*4gb hdd

Op de (linux) server staan alle films en muziek bestanden en die worden via een share benaderd.

Om te beginnen:
Slackware installen op de 4GB disk met alleen de nodige packages. (sdl*, lsdvd, libogg etc)
Zelf compilen:
=freetype-2.1.7
=pyxml-0.8.3
=python-2.2.3
=lapack-linux-2.0.1-elf
=libdvdread-0.9.4
=imaging-1.1.4
=twisted-1.3.0
=numeric-21.0
=mplayer-1.0pre4
=mplayer-codecs-pack
=mmpython-0.4.5
=pygame-1.6
=freevo-1.5.0

alsa configgen met ik dacht alsactl
freevo_local.py verplaatsen naar /usr/local/etc/freevo/ en bewerken.
"freevo setup" uitvoeren.
"freevo" uitvoeren
andere skin kiezen en gaan.....

Afspelen van een film:
via het menu kies ik voor films en dan selecteer ik de film in kwestie, het afspelen loopt perfect en films die uit 2cds bestaan worden errug netjes als 1 weergegeven :)

Afspelen van muziek:
verloopt eveneens perfect, random playlist afspelen en zelfs met subdir support het gaat allemaal goed.

Maar dan.....
ik wil nu in 1x booten naar freevo. Ik heb daarvoor de rpm gedowned en er een tgz van gemaakt. Vervolgens installeren maar ik snap het verder niet, aanroepen via rc.local geeft geen resultaat dus hoe moet het dan?

In mn rc.4 bestand de regel "/usr/local/bin/freevo" gezet, default runlevel op 4 gezet maar dan krijg ik bij bootup gezeik over een versie van python die die niet vinden kan 8)7

Dan nog iets over het spelen van DVD's:
Ik heb een image van een dvd gedownload, en die image staat op de server. Diezelfde image heb ik ook naar een DVD gebrandt en werkt perfect in een dvd drive.
Wanneer ik de image ga afspelen krijg ik 6 bestanden te zien waarvan de eerste 3 dezelfde aantal minuten hebben: 33min terwijl ze op de DVD alle verschillend zijn |:( Bij een andere image "ziet" hij maar de helft van de registratie die dr op staat (is een dvd van zo'n houseparty).
Ook heb ik een image van een film, maar die start met een menu en ik kan nergens ontdekken hoe ik dan de film afspeel . . .

geraadpleegde bronnen:
got search: keyword freevo leek me voldoende maar gaf weinig resultaat
google: freevo slackware boot dvd als keywords
freevo wiki + docs

Zo, en nu eerst s ff eten }:O

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

http://freevo.sourceforge...oin.cgi/DocumentationPage

Behalve de FreevoWiki is er ook de FreevoDocumentationPage: Booting into Freevo

Succes.

• nzyme
damn.... heb ik daar overheen gelezen dan :?

/me gaat het ff proberen

:D
boot up naar freevo is gelukt:
sude downloaden van linuxpackages.net en installen
"touch /usr/local/bin/startfreevo"
code:
1
2
#!/bin/sh
cd /usr/local/bin; ./freevo

"touch ~/.Xclients"
code:
1
2
3
4
5
6
sudo /usr/local/bin/startfreevo &
if [ -f /etc/X11/xinit/Xclients ]; then
   [ -x /usr/bin/ssh-agent -a -z "$SSH_AGENT_PID" ] && \
   exec ssh-agent /etc/X11/xinit/Xclients || \
   exec /etc/X11/xinit/Xclients
fi

opstarten in runlevel 4: inittab bewerken en /etc/rc.d/rc.4:
code:
1
2
echo "**=== Starting up FREEVO HOME THEATRE SYSTEM... ==**"
exec /bin/su - root -c "/usr/local/bin/startfreevo" < /dev/tty9 > /dev/tty10

edit /etc/sudoers:
code:
1
root    ALL=(ALL) NOPASSWD: /usr/local/bin/startfreevo

reboot en klaar :D
Booten naar Freevo en de optie shutdown in het menu sluit het hele systeem af (maar dat was al zo, die optie)

Nu verder met het DVD probleem . . .

[ Voor 85% gewijzigd door nzyme op 21-07-2004 18:59 ]

| Hardcore - Terror |

• nzyme
goed, ik heb wat lopen prutsen en het lukt dus nog steeds niet om DVD's met mplayer af te spelen...
Hij wil niet spelen (zwart scherm en dan weer trug naar console) of gaat lopen zeuren dat ie een bepaalde block niet lezen kan van een iso-image. Wanneer ik bijv. de iso image van MoH2004 wil afspelen (houseparty registratie) geeft ie aan dat chapter 2 'maar' 1uur20min is terwijl dat onder XP met powerdvd gewoon het dubbele ong. is. Als ik ga skippen stopt ie dan dus ook halverwege, maar dat is niet zo als ik m laat doorspelen.... vaag dus :/

| Hardcore - Terror |

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 20:05
Je kunt ook eens proberen om de DVD's met Xine af te laten spelen. Over het algemeen heb ik het gevoel dat dit beter werkt. Maar ook Xine heeft zo weer z'n problemen.

Heb je al DeCSS geinstalleerd? Zoniet, dan kan dat er natuurlijk mee te maken hebben, behalve als de DVD niet beveiligd is.

Geef anders eens een kopie van je logbestanden (de nuttige gedeelten). Misschien dat ik kan zien wat er mis gaat. Ik ben zelf ook al een paar weken met Freevo aan het spelen. Afgelopen week is er nog een bug verholpen m.b.t. images en het verkeerd detecteren van tracks. Misschien dat die bugfix jouw probleem ook verhelpt.

• nzyme
wat voor bugfix / waar haal ik die weg?

Met DVD images krijg ik hier read-block errors waardoor ik met zowel xine als mplayer maar 1:20uur van een chapter zie en ook maar voor die tijd kan skippen. Helemaal afspelen werkt gek genoeg wel :?

| Hardcore - Terror |

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 20:05
Hellraizer schreef op 26 juli 2004 @ 15:29:
wat voor bugfix / waar haal ik die weg?
Volgens mij zit de fix alleen nog in de CVS versie van Freevo. Heel misschien is hij al meegenomen in 1.5.0, maar ik weet niet of je die al draait.

• nzyme
nope, zie nix in de changelog dr over staan en ik draai idd 1.5.0
En dat DeCSS... wat is dat? want ik heb wel al LibDVDcss en libDVDread dr op gezet :?

Kan je iets meer vertellen over je setup? zodat ik daar misschien wat van af kan kijken :)

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1