[XP] BSOD: page_fault_in_nonpaged_area *

Pagina: 1
Acties:

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 12:09
Ik krijg de laatste tijd om de haverklap van de volgende bluescreen errors:

http://www.un-x-pected.demon.nl/screens/error1.jpg
http://www.un-x-pected.demon.nl/screens/error2.jpg

Dit heb ik zo ongeveer 2x per dag, helemaal random. de ene keer ben ik aan het gamen, de andere keer aan het surfen.

Nu heb ik sinds gister ook dat hij spontaan opnieuw opstart, gewoon in het midden van een game, zwart scherm, en hij start gewoon opnieuw op... als hij opgestart is (geldt ook voor de blue screens) krijg ik een melding dat windows hersteld is van een ernstige fout. Ik heb eigelijk totaal geen zin om te formateren aangezien ik alles netjes geordend heb.

Het enige wat de laatste tijd veranderd is, is dat ik nieuw werkgeheugen heb (eerst 512, vervangen door 2x 512 dual), en ik heb een pci controler(??) zo'n ding waar je nog 2 extra hdd's op kunt aansluiten, aangezien ik al 2 harde schijven erin had zitten, en er moest een 3e bij.

Verdere specs:

amd xp3200
Asus A7N8X Deluxe

Nieuw geheugen: Corsair TWINX C2 Pro 2x512 MB
Nieuwe hdd: Western Digital 200 gig
nieuwe hdd aangesloten op: Promise UltraTra133 - UDMA 133 PCI controller

Het werkt allemaal goed, alleen krijg ik die meldingen die dus bloed irritant zijn. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn (iets met die win32k.sys?)

Als er verdere specs nodig zijn hoor ik het wel... Alvast bedankt!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En dat nieuwe geheugen heb je al uitgebreid getest op fouten? Bijvoorbeeld met Memtest86+? :)

🌞🍃

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Speel je toevallig cs? want ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
telkens als ik aan het gamen was, dezelfde foutmelding. na een format was het weg, alleen het enige nieuwe dat na de format erop stond waren nieuwe videokaart drivers. probeer die eens te updaten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Natuulijk had je met wat zoekwerk dit al gevonden; maar ik noem het toch nog maar even ;)

Windows XP en 2000 BSOD guide
[search=page_fault_in_nonpaged_area]
[google=page_fault_in_nonpaged_area]

edit:
met gratis titeledit:
[winxp pro]bluescreen errors > [XP] BSOD: page_fault_in_nonpaged_area *

[ Voor 22% gewijzigd door Spider.007 op 21-07-2004 16:57 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dashinuke
ow... heet dat zo :P

Alvast hartelijk bedankt, _/-\o_ ik hoop dat ik het probleem kan oplossen, anders horen jullie wel weer van me :D
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:50:
Speel je toevallig cs? want ik heb precies hetzelfde probleem gehad.
telkens als ik aan het gamen was, dezelfde foutmelding. na een format was het weg, alleen het enige nieuwe dat na de format erop stond waren nieuwe videokaart drivers. probeer die eens te updaten.
Counsterstike soms, voornamelijk ut2k4, nike ole, pacman, kep het overal bij... ;(

[ Voor 63% gewijzigd door Dashinuke op 21-07-2004 17:06 ]

• Dashinuke
dat memtest86, hoelang duurt dat ? want hij voert 7 tests uit, en daarna begint hij gewoon weer opnieuw... en toen hij voor de 3e (of 4e, weet ik niet meer precies) opnieuw begin heb ik hem afgekapt (na anderhalf uur)...

[ Voor 4% gewijzigd door Dashinuke op 09-08-2004 23:00 ]

Verwijderd

memtest kan een aardige tijd duren. een paar passes duurt wel een stief dagje. hangt ook af van je hardware natuurlijk.

mijn guess is je memory dat niet goed is.

• Dashinuke
maar wat houden die passes dan in ?? (leek) en hoeveel zijn er ?

• Dashinuke
ok, ik heb hem vanacht en vandaag laten draaien (in totaal 18-19 uur). Ik heb het net stop gezet.

Hij had 1 error gevonden. Dus dit wil al zeggen dat het geheugen niet goed is, en dat ik het terug moet sturen ?
Pagina: 1