[quarkxpress] pagina stretchen

Pagina: 1
Acties:

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Ik heb een probleempje. Heb een boekie gemaakt in quarkxpress, maar nou heb ik de verkeerde afmetingen gebruikt |:( . Hoe kan ik nu de pagina afmetingen veranderen dat ook de layout mee gaat (van A6 naar A5)?

Als ik bij de layout een ander formaat invoer dan veranderd wel de pagina grootte, maar de inhoud blijft nogsteeds het oude formaat en die moet juist mee stretchen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je hebt vast geen basispagina's gebruikt...? Als je de basispagina van formaat wijzigt en daarop het stramien groter maakt, zal in je boekje ook alles meeschalen.

Voor een boekje dat daar te weinig pagina's voor heeft, zou ik zeggen, sla je zelf voor je kop en doe het volgende: Zet een vierkant vlak (tekst of afbeelding) ter grootte van je pagina over je layoutje heen, en kopieer dit op alle pagina's. Groepeer de zut, vergroot je stramien en sleep het geheel precies zo groot als je pagina.
Daarna met ctrl-U of Appeltje-U je zut weer ungroupen en alle vlakken eraf halen.

Voor een boekje wat daar te veel pagina's voor heeft... had ik al vanaf het begin af aan een basispagina met standaardstramien gebruikt... :{

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs