Bandbreedte Shareaza?

Pagina: 1
Acties:

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Hoi,

Ik heb het volgende probleem:

Standaard heb ik een downloadsnelheid van 40 kb/s. Dit is gemeten met speedtest.nl. Echter wanneer in shareaza open daalt mijn internetsnelheid van 40 kb naar ergens tussen de 0.5 en 3 kb/s.

Shareaza download dan met een 1 a 4 kb/s

Ik heb shareaza al opnieuw geinstalleerd maar dat wil niet baten. Ik gebruik windowsXP en gebruik een Router.

De poort die shareaza gebruikt heb ik ook al open gezet maar zonder resultaat.

Wat kan hier de oorzaak van zijn??

Verwijderd

ik denk dat het aan dege ligt van wie je uploadt, aangezien in ook een theoretische download snelheid van 140 KB/S heb en bij kazaa maar 1 a 2 KB/S haal

edit: verkeerd gelezen 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:26 ]

Verwijderd

Wanneer je upload volledig openstaat en je dus de 100% van je uploadvermogen gebruikt dan daalt je downloadsnelheid. Dit komt omdat er geen bandbreedte meer over is om te bevestigen dat het "pakketje" ontvangen is. Daardoor vertraagt je verbinding.

Check es je uploadsnelheid en verlaag ze naar max 90% van je theoretische max.

• ---RRR---
ok

[ Voor 58% gewijzigd door ---RRR--- op 21-07-2004 16:31 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Meet eens met een programma als DU Meter naar wat je traffic is, je up en download. Zit je verbinding simpelweg niet gewoon vol door Shareaza?

🌞🍃

• ---RRR---
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:26:
Wanneer je upload volledig openstaat en je dus de 100% van je uploadvermogen gebruikt dan daalt je downloadsnelheid. Dit komt omdat er geen bandbreedte meer over is om te bevestigen dat het "pakketje" ontvangen is. Daardoor vertraagt je verbinding.

Upload snelheid = 0.8 in shareaza
DataBeest schreef op 21 juli 2004 @ 16:26:
Meet eens met een programma als DU Meter naar wat je traffic is, je up en download. Zit je verbinding simpelweg niet gewoon vol door Shareaza?
Shareaza gebruikt maar 4 kb/s.

[ Voor 25% gewijzigd door ---RRR--- op 21-07-2004 16:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:26:

Dat ja en maximaal aantal connecties zou ik ook op maximaal 50 zetten bij die snelheid...
---rrr--- schreef op 21 juli 2004 @ 16:27:
[...]

Upload snelheid = 0.8 in shareaza
Al es gehoord van "share ratio"?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:28 ]

Verwijderd

---rrr--- schreef op 21 juli 2004 @ 16:26:
[...]

Ja oke, maar mijn hele internetsnelheid gaat door shareaza naar de klote. Met 3 kb/s surfen is geen pretje als het met 40 kan.
ik heb ook het probleem, als ik bij kazaa met 10 KB/S download gaat mijn internetverbinding ook van 140 naar 102 KB/S (valt nog mee, maar toch :p )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:30 ]

• ---RRR---
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:27:
[...]

Dat ja en maximaal aantal connecties zou ik ook op maximaal 50 zetten bij die snelheid...

[...]

Al es gehoord van "share ratio"?
Share Ratio?? Neen.
Connecties > done, ff checken!

Verwijderd

---rrr--- schreef op 21 juli 2004 @ 16:34:
Share Ratio?? Neen.
Connecties > done, ff checken!
Ik weet niet op welk netwerk je zit te downloaden. Sommige BT trackers houden intern een share ratio bij. Als je dat 0.8kb/sec gaat uploaden zul je ook niet veel terug krijgen nee... Bij eDonkey is dat volgens mij ook zo...

• ---RRR---
Probleem al opgelost. Er stond een bestand in die ik dmv een torrent file was het downloaden. Dit bestand heb ik verwijderd en nu komt de speedtest uit op 37.5 met shareaza open.

Ik had dat bestand trouwens uitgevinkt bij bestand delen maar toch werd ie gedeeld. Het bestand stond ook in een map die ik niet als shared had ingesteld. Allemaal heel raar dus.

Volgende vraag:

Er staat een bestand in met 627 en 1tje met 67 sources maar blijft toch al weken op pending staan. Waarom gaat die niet verder???

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 08:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 15:59

--MeAngry--

aka Qonstrukt

---rrr--- schreef op 21 juli 2004 @ 16:45:
Probleem al opgelost. Er stond een bestand in die ik dmv een torrent file was het downloaden. Dit bestand heb ik verwijderd en nu komt de speedtest uit op 37.5 met shareaza open.

Ik had dat bestand trouwens uitgevinkt bij bestand delen maar toch werd ie gedeeld. Het bestand stond ook in een map die ik niet als shared had ingesteld. Allemaal heel raar dus.

Volgende vraag:

Er staat een bestand in met 627 en 1tje met 67 sources maar blijft toch al weken op pending staan. Waarom gaat die niet verder???
Omdat je in dit topic al laat merken dat je niet shared, dat beinvloed je share-ratio (dat is de verhouding tussen hoeveel je download en hoeveel je upload) en als je dus niets upload kun je ook niets downloaden!

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

---rrr--- schreef op 21 juli 2004 @ 16:45:
Volgende vraag:

Omdat mischien niet alle delen beschikbaar zijn? Omdat alle sources van het edonkey netwerk zijn en je niks upload? Kan van alles zijn als we niet wat meer info van je krijgen.

• ---RRR---
SSH schreef op 21 juli 2004 @ 18:55:
[...]

Omdat mischien niet alle delen beschikbaar zijn? Omdat alle sources van het edonkey netwerk zijn en je niks upload? Kan van alles zijn als we niet wat meer info van je krijgen.
Ik download alleen van gnutella netwerk en daar hoef je niet te sharen (kan wel). Kan misschien wel zo zijn dat juist mijn stukkie wat ik nog moet bij niemand kan worden gedownload omdat zij dit ook niet hebben of niet willen sharen.

Zou dit kunnen kloppen?
--MeAngry-- schreef op 21 juli 2004 @ 18:55:
[...]

Omdat je in dit topic al laat merken dat je niet shared, dat beinvloed je share-ratio (dat is de verhouding tussen hoeveel je download en hoeveel je upload) en als je dus niets upload kun je ook niets downloaden!
Volgens mij hanteert shareaza geen share-ratio. Andere bestanden worden namelijk wel gedownload.

[ Voor 29% gewijzigd door ---RRR--- op 21-07-2004 19:07 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50
Je moet eens poort 6346 in je router forwarden naar je pc.

edit: En 'I can accept incoming connections' oid aanvinken.

[ Voor 36% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-07-2004 20:35 ]

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• ---RRR---
LB06 schreef op 21 juli 2004 @ 20:34:
Je moet eens poort 6346 in je router forwarden naar je pc.

edit: En 'I can accept incoming connections' oid aanvinken.
Heb ik al geprobeerd, die staat al aan.

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Bij mij is het zo dat een Bittorrent bestand dat ik aan het downloaden bent een enorme lijst aanverbindingen aan de upload kant veroorzaakt. Hoe kan ik het aantal connecties verlagen? Want op deze manier legt dit heel mijn verbinding plat.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 15:36
Als Shareaza aan staat wil je dan us naar start --> uitvoeren --> command (& natuurlijk enter) --> netstat (& natuurlijk enter) gaan en een print-screen maken & hier posten?
Met welke netwerken ben je verbonden in Shareaza?

Je kan ook verschillende programma's gaan gebruiken wel een beetje een off-topic oplossing maarja O-)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Westereen schreef op 01 augustus 2004 @ 21:14:
Als Shareaza aan staat wil je dan us naar start --> uitvoeren --> command (& natuurlijk enter) --> netstat (& natuurlijk enter) gaan en een print-screen maken & hier posten?
offtopic:
Liever geen screenshot voor tekst (of bijna altijd: type de tekst ook over). Het is puur tekst, een screenshot is (in volgorde van IMHO belang)
- niet te copy/pasten naar google :P
- moeilijker leesbaar
- en vooral over een maand verdwenen

netstat > c:\temp\netstatje.txt en dan het bestand openen in kladblok lijkt me dan handiger. Of natuurlijk gewoon kopieren/plakken vanuit de console.

En ---rrr--- moet gewoon ook uploaden ipv alleen downloaden, maar dat is iets dat al vaak genoeg is besproken en hij bleek al aan het uploaden :P Inderdaad zal het wel zo zijn dat niemand (het laatste stukje) deelt en dus niemand kan downloaden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben nu maar naar een aparte client (Azureus) voor torrents waardoor ik shareaza invloed niet meer kan testen.
Toch jammer. Ik snap er nog steeds niets van.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Pagina: 1