Toon posts:

[Director] cpu gebruikt TE hoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben nog niet zo heel lang bezig met director en heb een chatbox gemaakt, het chatten werkt wel, maar het cpu gebruik tijdens het afspelen van het filmpje is veeelste hoog, zo hoog dat het sommige mensen zun pc vast laat lopen als ze het filmpje niet op tijd afsluiten... ik heb geen idee waar die door kan komen. Ik gebruik php en mySql om de chat gegevens op te slaan en op te halen. Ik merk nou zelfs dat heel internet explorer vast loopt :S. Zou iemand willen proberen het probleem te vinden ? of heeft iemand ooit een soort gelijk probleem gehad ? username : guest / password : guest
http://www.rus.lico.nl/toepen/toepen.dcr
http://www.rus.lico.nl/toepen/toepen.dir

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:13 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

DCR, DIR? Director bestanden?
Kan ik die hier openen zonder Director te hebben? :?

Ik weet niet of je ergens in je code een loopje gebruikt, kijk die eens na of die niet bijvoorbeeld zonder de vorige af te sluiten, weer een nieuwe opent.
Ik stel me daar iets bij voor als een check of er al een nieuw bericht is van een user, of een statuswijziging: in de eerste minuut gaat er één check uit na iedere user, maar na 15 minuten en met 20 users gaan er 15x20 checks uit wat natuurlijk je pc totaal doldraait.

Ik heb geen flauw idee van hoe jouw denkwijze voor die chatbox is, maar zoiets lijkt het me.
Of stuur je bijvoorbeeld bij elke refresh weer het complete chatlog naar de user toe, of alleen de nieuwe regel?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
alleen een niewe regel, ik post iets naar de server, deze returnt iets, als dit in director aankomt, begint ie met een nieuwe post, enz enz.. en ik stuur dus maar 1 regel, en ook al is er maar 1 persoon in de chat dan nog steigt het cpu gebruik naar 60%, mijn computer trekt dat wel, maar bij andere niet....

Verwijderd

Dit kan idd bijna niets anders zijn dan een oneindige loop.
Bouw eens een vertraging van 1 seconde ofzo voor die loop.

Dat zou waarschijnlijk al je probleem verhelpen.

Als er meerdere mensen aan het chatten zijn krijg je waarschijnlijk ook problemen met MySQL ;)