Nieuw ISRA punt openen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.025 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 06:47
Dag allen,

Ik woon in een nieuwbouwhuis. Bij dat soort huizen is het tegenwoodig standaard dat het nieuwste type ISRA-doosje in de meterkast wordt geplaatst:

Afbeeldingslocatie: http://www.attema.nl/attema/images/portfolio/isra.jpg

Ik heb even wat navraag gedaan en kwam bij Attema uit, het bedrijf wat die dingen heeft geproduceerd.

Het leuke van dit kastje is, dat het zowel koper als glasvezel input kan hebben. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het kastje mag ik officiëel niet openen, dus ik kan niet echt gelijk zien wat voor soort input ik krijg. Hoe kan ik dat controleren aan de hand van de kabel?? Stevigheid, dikte?? Buigbaarheid?? (ahum, nee, dat maar niet). 8)7

Dan nog een vraag:

Er is schijnt een sleutel te zijn om dit kastje (zonder schade) te openen. Ik weet zeker dat als ik dat bedrijf bel, ik geen sleuteltje van hun krijg.

Weet iemand welk sleuteltje dat is, of waar je ze (je weet nooit) eventueel kan krijgen?? Of is het iemand van de KPN bellen??? (Ook al is het niet dringend, maar just 4 the fun).

Alvast bedankt ;)

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je mag niet kloten met die dingen is het kapot krijg je een rekening. Maar mischien kan je gewoon ff bellen met de KPN mischien weten ze het wel gewoon wat je hebt liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
TrailBlazer schreef op 21 juli 2004 @ 16:01:
Je mag niet kloten met die dingen is het kapot krijg je een rekening. Maar mischien kan je gewoon ff bellen met de KPN mischien weten ze het wel gewoon wat je hebt liggen
Daarom is dat sleuteltje ook wel handig :) maar ja het is hun eigendom.

En bellen kan, maar gezien ik KPN eerder voor andere dingen aan de lijn heb gehad en dramatische domme antwoorden heb gekregen, denk ik niet dat hun het antwoord (snel) weten.

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 18:46
Ik heb zelf stage gelopen bij KPN, en die ISRA punten zijn op zich gewoon laspunten en ik denk dat er gewoon een 1x4 of 2x4 kabeltje naar buiten gaat. En dat zijn gewoon koper kabels. En er zijn sleutels voor om die kastjes open te krijgen. En wat ik weet hebben de Rayonmonteurs die sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
E_razor_2 schreef op 21 juli 2004 @ 16:06:
Ik heb zelf stage gelopen bij KPN, en die ISRA punten zijn op zich gewoon laspunten en ik denk dat er gewoon een 1x4 of 2x4 kabeltje naar buiten gaat. En dat zijn gewoon koper kabels. En er zijn sleutels voor om die kastjes open te krijgen. En wat ik weet hebben de Rayonmonteurs die sleutels.
En die heb je toevallig....niet een keertje....eeh....meegenomen???? >:)

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 18:46
martijn946 schreef op 21 juli 2004 @ 16:09:
[...]

En die heb je toevallig....niet een keertje....eeh....meegenomen???? >:)
Nee ik heb bij de aanleg van telefooncentrales in het MKB gezeten en dan werken wij vanaf de ISRA. Wat bedoel ik hiermee, er is een kant die beheerd wordt door KPN zelf de IS kant (Infra Structuur) en de RA kant (Rand Apparatuur) is voor de klant. En ik heb alleen in de RA kant gezeten zeg maar. En die is gewoon open te maken met een schroevendraaier oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112273

de RA kant is hier een 2x rj11 contact zo te zien; dus er hoeft niks opengemaakt te worden.

Voor je interesse zou ik hem gewoon open maken, ik heb nog nooit meegemaakt dat de KPN moeilijk doet over een opgebroken ISRA kast. (meerdere opengebroken >:)

Je kan altijd nog zeggen dat je met een ladder oid er tegenaan gestoten hebt. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
Anoniem: 112273 schreef op 21 juli 2004 @ 16:18:
de RA kant is hier een 2x rj11 contact zo te zien; dus er hoeft niks opengemaakt te worden.

Voor je interesse zou ik hem gewoon open maken, ik heb nog nooit meegemaakt dat de KPN moeilijk doet over een opgebroken ISRA kast. (meerdere opengebroken >:)

Je kan altijd nog zeggen dat je met een ladder oid er tegenaan gestoten hebt. })
he, dat is ook een optie!!!!!! Dat is waar. Ik zal wel eerst stiekum informeren hoeveel het kost als je door zo'n ongelukje een nieuw kastje moet laten monteren..... :)

Bedankt!

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

leen gewoon ff ergens een metaaldetector: reageert niet op glasvezel en wel op koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112273

ongelukje zit in een klein hoekje :Y)

je kan het altijd nog vervangen door een standaard doosje van de Gamma... (ook veel goedkoper!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:16
Afbeeldingslocatie: http://www.thomasakempis.nl/vakken/tec/fotos/hamer.jpg

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:23
martijn946 schreef op 21 juli 2004 @ 15:58:
Dag allen,

Ik woon in een nieuwbouwhuis. Bij dat soort huizen is het tegenwoodig standaard dat het nieuwste type ISRA-doosje in de meterkast wordt geplaatst:

[afbeelding]

Ik heb even wat navraag gedaan en kwam bij Attema uit, het bedrijf wat die dingen heeft geproduceerd.

Het leuke van dit kastje is, dat het zowel koper als glasvezel input kan hebben. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Het kastje mag ik officiëel niet openen, dus ik kan niet echt gelijk zien wat voor soort input ik krijg. Hoe kan ik dat controleren aan de hand van de kabel?? Stevigheid, dikte?? Buigbaarheid?? (ahum, nee, dat maar niet). 8)7

Dan nog een vraag:

Er is schijnt een sleutel te zijn om dit kastje (zonder schade) te openen. Ik weet zeker dat als ik dat bedrijf bel, ik geen sleuteltje van hun krijg.

Weet iemand welk sleuteltje dat is, of waar je ze (je weet nooit) eventueel kan krijgen?? Of is het iemand van de KPN bellen??? (Ook al is het niet dringend, maar just 4 the fun).

Alvast bedankt ;)
toon volledige bericht
Als je glasvezel input hebt dan krijg je aan de onderkant andere connectors, ipv die RJ11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn946
jjbstolk schreef op 21 juli 2004 @ 16:35:
[...]

Als je glasvezel input hebt dan krijg je aan de onderkant andere connectors, ipv die RJ11.
Mooi, dan hoef ik dus ook niet meer te twijfelen! Dank je wel. ;)

MyMeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

sorry ff offtopic maar LOL die smilies :)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

jjbstolk schreef op 21 juli 2004 @ 16:35:
[...]

Huh? Dat lijkt me niet echt logisch.
Er gaat glasvezel in (dus de kabel van de centrale naar het huis) en dan wordt er van je verwacht dat je andere telefoons gaat aanschaffen ofzo?
Ik denk dat de enige manier is om erachter te komen is dat ding open te maken, of KPN bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Ga er maar vanuit dat je in eerste instantie enkel koper krijgt en dat de optie glas pas in een later stadium aan bod gaat komen. Aan de buitenkant van het ISRA kastje zie je het snel genoeg, wel of geen glasconnector. Openmaken is dus zinloos. In veel nieuwbouw wijken wordt tegenwordig een trinet netwerk aangelegd, meer info vind je hier -> http://www.trilink.nl
--
Met de implementatie van TriNet in nieuwbouwwijken worden woningen glasvezel voorbereid, met daarnaast de conventionele koperen kabels voor de standaard spraakverbindingen. Op het moment dat de bewoners van deze wijken behoefte hebben aan snellere verbindingen ligt het gebruik van glazvezel letterlijk en figuurlijk binnen handbereik. Geen gegraaf, geen kabels die moeten worden getrokken, en het meest belangrijke: geen wachttijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Anoniem: 24202 schreef op 21 juli 2004 @ 18:47:
Op het moment dat de bewoners van deze wijken behoefte hebben aan snellere verbindingen ligt het gebruik van glazvezel letterlijk en figuurlijk binnen handbereik. Geen gegraaf, geen kabels die moeten worden getrokken, en het meest belangrijke: geen wachttijden.
ach dat valt reuze mee met die wachttijden.
bij mijn ouders in het dorp (20k inwoners) krijgt het hele dorp glasvezel; alles moet open; maar uiteindelijk duurt de hele operatie maar een aantal maanden.
Pagina: 1