Toon posts:

[Win XP Pro] Domein optie niet aanwezig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat we de Novell Server de deur uit willen gooien, hebben we nu onze W2K server als domeinserver geinstalleerd. Om aan te melden hebben we op de werkplekken de Novell Client weg gegooid en zo ook de IPX protocollen.

Wanneer ik nu echter naar computernaam ga, is het hier enkel mogelijk om een werkgroep in te vullen, terwijl er normaal ook een optie in zit om een domein naam aan te geven. De hele knop "netwerkidentificatie" ontbreekt, en als je de knop "wijzigen" gebruikt is er dus alleen de werkgroep die in te vullen is.

Iemand enig idee waarom deze optie eruit is, en hoe hij terug te krijgen is?

Heb alle netwerkonderdelen al eens verwijderd, en opnieuw ingesteld, hetzelfde met de netwerk adapter.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:06 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Zet de registery keys er anders handmatig in?

Verwijderd

is deze niet met policies ingesteld dat deze niet aanwezig moet zijn?

zo ja, stel de policy anders in :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25
Kan het niet komen doordat de Novell Client wat files heeft veranderd zodat deze optie wegvalt?
Probeer SFC /Scannow eens om alle systemfiles terug te zetten..

edit: Staat de TCP/IP protocol wel tussen de protocollen van de netwerkkaart?

[ Voor 21% gewijzigd door Krypt op 21-07-2004 19:56 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Wat de precieze oorzaak is geweest weet ik nog niet, maar het is inmiddels opgelost. Ik heb de laatste versie van de novell client gedownload en geinstalleerd, daarna deze weer eraf gehaald, en nu werkt het zoals het zou moeten werken. Waarschijnlijk zat er iets niet lekker in de voorgaande versie of installatie van de novell client.

In ieder geval, bedankt voor de reacties.