[Citrix/ADSL] Verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 753 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Onze thuiswerkers maken gebruik van de Mxflex dienst van KPN (via ADSL met ons netwerk gebridged)

Nu gebruiken we citrix en valt na een minuut of 30 de verbinding weg op de clients en geeft citrix aan dat er connection problem zijn.

Ik heb de verbinding gemonitord met look@lan en ik krijg maximaal en delay van 52ms wat naar mijn mening de oorzaak niet kan zijn.

In kantoor werkt alles prima.

Weet iemand waaraan dit kan liggen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die 30 minuten is dat idle time?
Zet in je Citrix sessie eens clock.exe open (eventueel copieeren van je workstation af) ? :)

Verwijderd

werkt citrix niet met een beveiligde verbinding? en als hij er dus achter komt dat de verbinding niet veilig is, dat hij het dan afsluit? zou een mogelijkheid zijn.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Idle time is niet altijd 30 min. Soms stopt Citrix er al na 10 minuten al mee.

Een beveiligings instellingen lijkt niet aan de orde omdat hij wel verbinding heeft wanneer de citrix client actief is. Zelfs al werk ik 3 uur nonstop.

De sleutels in bovenstaande link sleutels heb ik toegevoegd maar dit wilde niet baten.

Heb ook getracht om `ping servernaam-t` te laten draaien op de achtergrond maar dit had ook geen effect.

Verwijderd

krijg je entries in de event viewer op de server hierover?
Zo ja; welke?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Connection problemen duiden meestal op problemen met je verbinding (open deur wellicht). Dat is toch het eerste waar ik naar zou kijken. Hoe koppelen je clients? Via het ICA protocol op poort 1494? Of gebruik je de Web Interface (Nfuse) om het over HTTP te transporteren? Wellicht is het laatste betrouwbaarder. Ik heb er veel ervaring mee, en dat werkt gewoon goed. Gebruikers blijven uren achter elkaar aan het werk.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Met NFUSE transporteer je het niet over poort 80, je laat alleen zien welke applicaties je kan starten, daarna gaat hij doodleuk een connectie met poort 1394 starten om de daadwerkelijke Citrix ICA sessie te starten
.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 16:33:
Met NFUSE transporteer je het niet over poort 80, je laat alleen zien welke applicaties je kan starten, daarna gaat hij doodleuk een connectie met poort 1394 starten om de daadwerkelijke Citrix ICA sessie te starten
.
Je bedoelt poort 1494. Maar ik bedoelde eigenlijk Web Interface (voorheen Nfuse) in combinatie met Secure Gateway. Dan gaat het zaakje over SSL, poort 443.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1