[Xp+fedora] Bootproblemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• microfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12-2021
Hey (hier ben ik weer),

Ik heb 2 besturingssystemen op 2 harde schijven:
Windows xp op de eerste (master) harde schijf en Fedora op de tweede (slave) harde schijf. Ik krijg altijd als ik opstart een bootscreen te zien van fedora waar ik kan kiezen tussen windows of fedora.
Ik wil, omdat windows naar de vaantjes is en ik linux op die pc toch niet gebruik, de 2de harde schijf(met fedora) formatteren naar fat32 --> windows xp daarop installeren --> converteren naar ntfs --> de bestanden(back-up) van mijn 1ste harde schijf overzetten naar de 2de (de nieuwe windows xp).

Mijn vraag is: ga ik dan een bootscreen van windows krijgen?

mvg,
sven

Verwijderd

Als je windows XP installeert maakt de setup zelf een nieuwe boot.ini aan ;)

• microfreak
Dat weet ik, maar ga ik dan nog naar de oude windows kunnen switchen?

Verwijderd

microfreak schreef op 21 juli 2004 @ 15:26:
Dat weet ik, maar ga ik dan nog naar de oude windows kunnen switchen?
Waarschijnlijk wel, de setup scant de andere schijven of er windows op staat (andere OS-en meestal niet) en die worden dan automatisch in boot.ini toegevoegd.

• microfreak
Ok, let's format then :)

Bedankt,
Sven

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit had je toch zelf ook wel kunnen vinden? En waarom formatteer je eerst als FAT32 en ga je daarna converteren naar NTFS? Je kunt toch direct formatteren als NTFS :?

Anyways; dit is nogal basic informatie over het installeren van Windows. Verricht in het vervolg even wat vooronderzoek
offtopic:
en zou je de bedankjes en groetjes onder post in het vervolg weg kunnen laten? Dat houdt het topic wel zo overzichtelijk :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.