[PHP] meerdere emails uit mbox lezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Op mijn server hebben ze met versie 4.3.6 imap niet mee gecompileerd, dus die kan ik niet meer gebruiken :( Dus moet ik over naar de handmatige piloot.

Nou wil ik wil dit gewoon uit m'n mbox doen. Ik vroeg me alleen af hoe ik weet dat een nieuwe mail is begonnen.

Ik weet hoe een mail is opgebouwd en in prenciepe ook hoe het begin van een nieuwe mail eruit ziet.
From xxxx@xxxx.nl Wed Jul 21 14:33:03 2004
Is dit de enige manier om het begin van de mail te herkennen, of zijn er andere manieren? Ik heb ook al geprobeerd letterlijk een mailtje te copieren uit mbox en die in een email te versturen. Dan komt er een '>' voor de "nep" From te staan, maar doet mijn server dit of doet de server van de persoon die het verstuurd dit? Als mijn server het niet doet is dit natuurlijk te omzeilen.

Vandaar dat ik wil weten hoe een nieuwe mail allemaal herkend kan worden in mbox.

[ Voor 11% gewijzigd door Fles op 21-07-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

Even een quote van de eerste site die ik na het googlen over het mbox formaat gevonden had:
Fortunately, every email has at least one From-line at its very beginning. Every message begins with "From " (From followed by a white space character, also called a "From_" line). If this sequence ("From ") at the beginning of a line is preceded by an empty line or is at the top of the file, we have found the beginning of a message.

So what we look for when parsing an mbox file is, essentially, an empty line followed by "From ".

As a regular expression, we can write this as "\n\nFrom .*\n". Only the very first message is different. It starts merely with "From " at the beginning of a line ("^From .*\n").
Rest kan je hier lezen... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Banpei op 21-07-2004 17:35 ]

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
Ja, dit wist ik al... :) thanx anyway.

Wilde alleen weten of er een andere manier was, maar dat zal dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Graveheart:
Ja, dit wist ik al... :) thanx anyway.

Wilde alleen weten of er een andere manier was, maar dat zal dan niet.
7(8)7 waarom dan precies :?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
Graveheart schreef op 21 juli 2004 @ 15:03:
[...]
Is dit de enige manier om het begin van de mail te herkennen, of zijn er andere manieren?
[...]
Graveheart schreef op 21 juli 2004 @ 15:03:
[...]
Dan komt er een '>' voor de "nep" From te staan, maar doet mijn server dit of doet de server van de persoon die het verstuurd dit?
[...]
Graveheart schreef op 21 juli 2004 @ 18:05:
Wilde alleen weten of er een andere manier was ...

[ Voor 101% gewijzigd door Fles op 21-07-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Laatst online: 17-09 08:05
Gewoon squirrelMail installeren :)
Dan heb je de imap extensie namelijk niet nodig.
Wat je ook kan doen (doet squirrelmail ook) is via socket connecties je mailbox benaderen (imap protocol) zie rfc3501 voor de diverse imap commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
Perfect, ga hier direct mee aan de slag :)
Pagina: 1