Hoe maak of parse je een 'content-type'?

Pagina: 1
Acties:

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik dacht altijd dat een standaard content-type bestond uit groep-type/bestandstype of formaat/bestandstype zoals in text/xhtml en image/png.
Nu zag ik laatst in mozilla dat een .svg bestand wordt aangegeven met xml+svg :?
Is hier een echte standaard voor of niet?

Bedankt!

Verwijderd

Er is zeker een standaard voor, en wat Mozilla daar doet kan niet helemaal gezond zijn. Maar waarschijnlijk is xml/svg bedoeld.

/me zal zo eens even RFCtjes gaan zoeken...

Edit: Uit RFC 2045:

code:
1
2
3
4
     content := "Content-Type" ":" type "/" subtype
                *(";" parameter)
                ; Matching of media type and subtype
                ; is ALWAYS case-insensitive.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 15:06 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 18:13
Ik denk dat niet Mozilla maar de webserver dat doet. Hoe dan ook, het klopt gewoon; het MIME type van een SVG plaatje is image/xml+svg; image omdat het conceptuel een plaatje is (en dus geen applicatie, of tekst, of geluid, enzovoorts) en xml+svg omdat het bestand inhoudelijk zowel als SVG als als XML beschouwd kan worden.

Dat is trouwens een vergelijkbare motivatie als die ook voor application/xml+html als MIME type voor XHTML bestanden.

[ Voor 17% gewijzigd door Soultaker op 21-07-2004 15:15 ]

• phaas
  • Laatst online: 23-01-2025
Bedankt voor de supersnelle reactie!
In Mozilla staat idd image/xml+svg :P
Nu weet ik iig zeker wat de standaard is.

• Rickets
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Soultaker schreef op 21 juli 2004 @ 15:07:
Ik denk dat niet Mozilla maar de webserver dat doet. Hoe dan ook, het klopt gewoon; het MIME type van een SVG plaatje is image/xml+svg; image omdat het conceptuel een plaatje is (en dus geen applicatie, of tekst, of geluid, enzovoorts) en xml+svg omdat het bestand inhoudelijk zowel als SVG als als XML beschouwd kan worden.

Dat is trouwens een vergelijkbare motivatie als die ook voor application/xml+html als MIME type voor XHTML bestanden.
De correcte XHTML MIME-type is application/xhtml+xml, vergelijkbaar met die van SVG: image/svg+xml (dus niet andersom)

[ Voor 7% gewijzigd door Rickets op 21-07-2004 15:29 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 18:13
Ok, ik had het dus even na moeten zoeken. Die komt xml markering komt in de praktijk zowel links als rechts van de + voor, maar laten we het er op houden dat 'ie er officieel achter hoort (zoals hier ook wordt beschreven).

Voor SVG dus: image/svg+xml
En voor XHTML: application/xhtml+xml
Pagina: 1