Windows 2000 installatie USB floppy drive

Pagina: 1
Acties:

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om tijdens de installatie van Windows 2000 i.p.v. een standaard floppy drive, een USB floppy drive te gebruiken om additionele SATA/RAID drivers te installeren? M'n server heeft namelijk geen floppy controller meer :(

[ Voor 3% gewijzigd door mph_rbi op 21-07-2004 15:01 ]

dus ...

Verwijderd

wanneer je usb floppy drive bekend is in de bios, is dat mogelijk ja.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:58

lier

MikroTik nerd

Anders brand je de drivers even op een CDROM !?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• mph_rbi
  • Niet online
dat kan niet. Windows verwacht een floppy (ja .. niet te geloven) tijdens de install

dus ...

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:36
mph_rbi schreef op 21 juli 2004 @ 15:48:
dat kan niet. Windows verwacht een floppy (ja .. niet te geloven) tijdens de install
yup, kan, ik heb het ook wel eens gedaan!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• mph_rbi
  • Niet online
het gaat toch echt finaal mis :(

Als ik op F6 ram, kan ik keurig mijn driver (3ware 7006-2) selecteren en meeinstalleren. Na het formatteren van de disk, vraagt de windows install NOGMAALS om de floppy drive, maar opeens kan hij hem niet meer vinden :(

ik ben er pas 2 dagen mee bezig :(

dus ...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat kan Windows dan niet meer vinden? De bestanden op de diskette - of hoor je de diskette niet eens meer lopen? :)

Wat je anders eens kan doen is je txtsetup.oem bekijken om te zien ofdat er directory namen in staan - staat bv. de driver in a:\i386 zou je kunnen proberen alles in de root van de diskette te zetten (A:\) en ook je txtsetup.oem aan te passen zodat dat daarmee overeen komt :)

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
mph_rbi schreef op 21 juli 2004 @ 23:15:
het gaat toch echt finaal mis :(

Als ik op F6 ram, kan ik keurig mijn driver (3ware 7006-2) selecteren en meeinstalleren. Na het formatteren van de disk, vraagt de windows install NOGMAALS om de floppy drive, maar opeens kan hij hem niet meer vinden :(

ik ben er pas 2 dagen mee bezig :(
Dat probleem had ik dus van de week met mijn Promise TX2000, kon de fasttrak.sys niet kopieren. Een nieuwe install cd gedownload. Opgelost. Was er 1 met SP4 geslipstreamd.

• mph_rbi
  • Niet online
Hij probeert niet eens meer te lezen van flop. Vreemd
Sterker nog.. Maat van me heeft er vandaag ook even naar gekeken en zag in de recovery console dat de floppy driveletter VOOR het laden van de 3ware driver nog keurig A: was, maar na het formatteren van de disk D:

dus ...

• vivo53280
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2019
wat je misschien zou kunnen doen is van de originele win2000 cdrom de i386 map eerst op je harddisk kopieren en dan met een brandprogramma een bootable cdrom maken, waarbij je die drivers in het bootable gedeelte van de cdrom brandt.

je cdrom wordt na ervan te booten namelijk A: en misschien slikt de win2000 setup dat.

neem dus een opstartflop van bv win98 en zet die drivers erbij, dan bootable cdrom maken met als bootimage die floppy en dan in de content van de cdrom die i386 map en dan als je cdrom geboot is naar de cdromletter:\i386 gaan en winnt.exe intypen

check voor een bootflopy uiteraard www.bootdisk.com

als ik mij niet vergis is bij de win98 bootfloppy van die site de cdromdrive dan letter R: dus dan wordt het r:\i386\winnt.exe

tip: smartdrive even inladen na booten. scheelt hoop laad-werk
Pagina: 1