Ervaring metl WD740 Raptor?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Heeft er al iemand (positieve) ervaring met de Western Digital WD740 Raptor?
Ik ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een nieuwe S-ATA HDD, en deze schijf komt heel goed uit bus (oa bij THG) Enige nadeel is de prijs/kwaliteit verhouding. Mij vraag is of dat deze schijf ook op het gebied van gaming (veel) beter presteert?
Iemand al ervaring mee opgedaan? Of is het vooral een schijf voor in bedrijfsmatige omgeving?

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Gooi maar, wat wil je weten? Ik heb er eerst één gehad en ik ben er zo enthousiast over dat ik er nu net nog één bij heb geplaatst (zie specs) in RAID0. Het geluid vind ik niet eens irritant want behalve wat zoekgeratel hoor je verder nauwelijks iets. Performance is gewoonweg super.

En voor SATA is het gewoon het snelste wat er momenteel is. Prijs is een nadeel maarja, je wil wat, je hebt wat!

Oh wat gaming betreft trouwens: Je gaat er niet meer FPS van krijgen als je dat denkt. Het laadt wel als een dolle en als er geswapped moet worden van je mem<->HD dan gaat dat natuurlijk lekker vlot vanwege de lage seek en hoge doorvoersnelheid. Maar specifiek voor gamen zou het mij zijn geld niet waard zijn. Als je gewoon een supersnelle SATA-schijf wil voor overall dan zou ik hem wel kopen. Twee zelfs :)

[ Voor 41% gewijzigd door Toink op 21-07-2004 14:53 ]

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Kijk, ik kan me voorstellen dat je vooral op het gebied van videobewerking erg gelukkig bent met zo'n schijf.

Maar is de schijf ook echt significant sneller op het gebied van gaming? Of merk je het verschil voornamelijk op het gebied van office applicaties?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je treft het :) Je zit in een enorm ervaringendatabase te posten. Het is heel simpel om deze ervaringen terug te vinden: http://gathering.tweakers.net/forum/find

Enkele voorbeelden van keywords:
[search=wd raptor]
[search=wd740 raptor]
[search=wd raptor 74gb]
etc..

Zie verder ook het Beleid van dit subforum wat betreft ervaringenrequests.

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 21-07-2004 14:57 ]

Dit topic is gesloten.