FFDShow, XviD afspelen met MPC wel, WMP NIET?

Pagina: 1
Acties:

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Goed even een kort verhaaltje om mijn probleem uit te leggen...

Ik was een grote aanhanger van de K-Lite Codec Pack's,
maar ben toch iemand die graag alles zo MINIMAAL mogelijk installeerd,
dus zeker ook de codecs.

Ik ben nu weer overgestapt op FFDShow en installeer daarbij
nog de AC3-Filter, Cyberlink DVD Decoder, VSFilter en de bekende
Quicktime + Real Alternative's.

Het probleem is nu dat ik mijn XviD's WEL kan afspelen met de Media Player Classic,
maar dus NIET met de Windows Media Player.

De enige reden waarom ik liever de Windows Media Player gebruik i.p.v.
MPC met films is omdat WMP vanuit de windows verkenner meerdere bestanden
kan queuen en MPC jammer genoeg niet...

Hoe kan het dat MPC wel de XviD kan afspelen (alle ingebouwde filters, behalve die van Realplayer, heb ik uitgevinkt in MPC) en WMP9 NIET :?

En hoe los ik dit op?
Ik heb geen zin om een aparte XviD decoder te gaan installeren als het met FFDShow ook hoort te werken.

Edit:

Als ik de XviD met GSpot open, geeft GSpot ook aan dat er GEEN XviD Decoder is geinstalleerd, terwijl ik die WEL heb aangevinkt tijdens de installatie van FFDShow

[ Voor 10% gewijzigd door bitpixl op 21-07-2004 14:44 ]

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 17:34
dan maak je toch in wmp een showtje die je met mpc afspeelt ?

net als m3u voor mp3-tjes bestaat dat ook voor videootjes, is simpel met de hand te wijzigen / aan te maken en werkt prima

I can see clearly now, the brain is gone...

• bitpixl
  • Niet online
Skillz schreef op 21 juli 2004 @ 14:40:
Goed even een kort verhaaltje om mijn probleem uit te leggen...

Ik was een grote aanhanger van de K-Lite Codec Pack's,
maar ben toch iemand die graag alles zo MINIMAAL mogelijk installeerd,
dus zeker ook de codecs.

Ik ben nu weer overgestapt op FFDShow en installeer daarbij
nog de AC3-Filter, Cyberlink DVD Decoder, VSFilter en de bekende
Quicktime + Real Alternative's.

Het probleem is nu dat ik mijn XviD's WEL kan afspelen met de Media Player Classic,
maar dus NIET met de Windows Media Player.

De enige reden waarom ik liever de Windows Media Player gebruik i.p.v.
MPC met films is omdat WMP vanuit de windows verkenner meerdere bestanden
kan queuen en MPC jammer genoeg niet...

Hoe kan het dat MPC wel de XviD kan afspelen (alle ingebouwde filters, behalve die van Realplayer, heb ik uitgevinkt in MPC) en WMP9 NIET :?

En hoe los ik dit op?
Ik heb geen zin om een aparte XviD decoder te gaan installeren als het met FFDShow ook hoort te werken.

Edit:

Als ik de XviD met GSpot open, geeft GSpot ook aan dat er GEEN XviD Decoder is geinstalleerd, terwijl ik die WEL heb aangevinkt tijdens de installatie van FFDShow
Edit2:

Dat GSpot aangeeft dat er geen XviD Decoder is geinstalleerd klopt gewoon,
want dat geeft hij op mijn andere pc ook aan terwijl die wel XviD's kan afspelen in WMP9. FFdShow gebruikt daarvoor de "ffdshow MPEG-4 Video Decoder".

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kan het bij 'Codecs' iets te maken hebben met 'Raw video', even op 'All supported' proberen? Misschien wordt er iets niet goed doorgegeven..

[ Voor 50% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-07-2004 14:56 ]

• bitpixl
  • Niet online
_Arnie_ schreef op 21 juli 2004 @ 14:48:
dan maak je toch in wmp een showtje die je met mpc afspeelt ?

net als m3u voor mp3-tjes bestaat dat ook voor videootjes, is simpel met de hand te wijzigen / aan te maken en werkt prima
Tsja, dan kan ik ook wel de MPC openen en dan daaruit de bestanden laden in een queue.

Tis gewoon maf dat ik geen XviD's kan afspelen vanuit WMP9...

Verwijderd

== mod break ==
Dit is niet het onderwerp van de discussie

[ Voor 89% gewijzigd door JvS op 21-07-2004 15:44 ]

• bitpixl
  • Niet online
_XipHiaS_ schreef op 21 juli 2004 @ 14:55:
Kan het bij 'Codecs' iets te maken hebben met 'Raw video', even op 'All supported' proberen? Misschien wordt er iets niet goed doorgegeven..
Waar stel ik dit in?

• _XipHiaS_
  • Niet online
Skillz schreef op 22 juli 2004 @ 07:32:
[...]

Waar stel ik dit in?
Bij de configuratie van ffdshow:
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe ffdshow.ax,configure

En dan dus in de three structuur 'Codecs' kiezen (helemaal bovenaan in de lijst),
en dan in rechter helft helemaal onderaan. Onder kopje 'Format' 'Raw video' opzoeken.
Dan in de volgende colom 'Decoder' 'all suported' kiezen (verschijnt een Pull-Down bij klikken op wat standaard op disabled staat.

Geen id of dit voor jou zeker gaat helpen, maar dit moet ingesteld worden als je filters en players zelf configureerd, ZoomPlayer is zo'n speler die dit kan.

[ Voor 59% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-07-2004 12:37 ]

• bitpixl
  • Niet online
Ok, ik heb de instelling veranderd van disabled naar all suported,
maar dit helpt jammer genoeg in mijn geval niet :(

Jammer genoeg zit deze fout nou net in mijn Ghost bestand...
Dus even een backup terugzetten betekend in mijn geval alles opnieuw installeren :(

• _XipHiaS_
  • Niet online
Skillz schreef op 22 juli 2004 @ 15:34:
Ok, ik heb de instelling veranderd van disabled naar all suported,
maar dit helpt jammer genoeg in mijn geval niet :(

Jammer genoeg zit deze fout nou net in mijn Ghost bestand...
Dus even een backup terugzetten betekend in mijn geval alles opnieuw installeren :(
Je hebt wel de laatste versie van ffdshow? (20040718 voor de gewonen en 200440709 voor SSE2 versie)? Of probeer MP9 eens opnieuw te installeren... Daarna pas ffdshow.

[ Voor 7% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-07-2004 11:02 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
_XipHiaS_ schreef op 23 juli 2004 @ 10:57:
[...]

Je hebt wel de laatste versie van ffdshow? (20040718 voor de gewonen en 200440709 voor SSE2 versie)?
zou het niet aan moeten liggen, bij mij spelen als het goed is alle versies van ffdshow OOK in wmp. Wat ik de TS wel aan kan raden, aangezien hij aangeeft dat ie eigenlijk liever mpc gebruikt, maar dit niet doet vanwege de enqueue vanuit explorer functie. Hier: http://sourceforge.net/projects/guliverkli/ Kun je feedback aan de maker van het programma geven, misschien dat hij een context entry voor enqueue'en ook wel ziet zitten voor in een volgende versie, je kunt het altijd proberen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• _XipHiaS_
  • Niet online
Maverick schreef op 23 juli 2004 @ 11:02:
[...]

zou het niet aan moeten liggen, bij mij spelen als het goed is alle versies van ffdshow OOK in wmp. Wat ik de TS wel aan kan raden, aangezien hij aangeeft dat ie eigenlijk liever mpc gebruikt, maar dit niet doet vanwege de enqueue vanuit explorer functie. Hier: http://sourceforge.net/projects/guliverkli/ Kun je feedback aan de maker van het programma geven, misschien dat hij een context entry voor enqueue'en ook wel ziet zitten voor in een volgende versie, je kunt het altijd proberen.
Leek me op zich ook kleine kans, hier ook al aardig wat versies langsgekomen zonder echte grote problemen. Draait in MP9 en MPC prima hier, maar ook ik gebruik voornamelijk MPC.

• bitpixl
  • Niet online
Bedankt voor de tip Maverick, ik ga direct wat feedback bij hem droppen :)

• _XipHiaS_
  • Niet online
En hier http://www.avsforum.com/a...0mediaplayer&pagenumber=1 kandat eventueel ook, een vd makers beantwoord hier ook veel vragen.
Pagina: 1