Toon posts:

Specificaties nieuwe pc, goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben van plan een nieuwe pc te kopen, dus een offerte aangevraagd en het e.e.a ontvangen. Wat is jullie oordeel over deze specificaties? En wat vinden jullie van de prijs/kwaliteit verhouding? Gebruik de pc voornamelijk om te internetten/mailen en soms van programma als Fotosoep of dreamweaver, niet echt zware toepassingen dus. Verder vroeg ik me af wat ze exact bedoelen met 'memory 512MB DDR 400 mhz 2 maal', toch 2 harde schijven van elk 512MB (dus in totaal 1024 ram geheugen)?

Dit zijn de specificaties:

Kast + voeding enermax
Flopy drive 1,44MB
Mainboard ASUS P4P800 deluxe (firewire, dual channel, 5.1, netwerk enz).
Harddisk 120GB 7200 rpm
Processor PIV 3,06 Ghz 800 fsb
Memory 512MB DDR 400 mhz 2 maal
Videokaart ATI TI9600se 128Mb +tv-uit
DVD rewriter Nec 2500+/-
Windows xp home license only
keyboard + muis Logitech oem optical
speakers logitech

Dit alles voor de prijs van 1075euro...

Hoor graag jullie mening en eventuele op of aanmerkingen ;)

Verwijderd

denk dat dit een mooie prijs is voor deze specs.
wel jammer dat je het niet voor zware applicaties gebruikt. want hij is er perfect voor.

Maar waarom zet je dit neer in "Internet & Telefonie" ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 14:09 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Netjes, en 2x 512MB is idd 1024 MB geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door itsme op 21-07-2004 14:08 . Reden: MG :? -> MG :+ ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
De prijs lijkt me opzich redelijk. Wat betrefd het geheugen, tegewoordig heb je "dual channel". Het kan dus dat ze bedoelen 2 x 256 maar het kan ook gewoon 2 x 512 zijn (wat het waarschijnlijk is) maar dat durf ik neit met zekerheid te zeggen.

Verder worden zulke topics ook niet echt op prijs gesteld, en veel hierover kun je vinden in de verschillende FAQ´s

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maybe dat ik hem er nog wel voor ga gebruiken zo af en toe, moet ik nog ff kijken ;)

Edit: Twijfel nu trouwens of dit topic wel in het goede forum staat, zo niet, sorry, kunnen de mods hem dan ff verhuizen? ;)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Verder vroeg ik me af wat ze exact bedoelen met 'memory 512MB DDR 400 mhz 2 maal', toch 2 harde schijven van elk 512MB (dus in totaal 1024 ram geheugen)?
hoogstwaarschijnlijk 2x memory modules maar dat had ze zelf volgens mij ook al door.

Prima pc imo, je zou als je meer geld uit te geven hebt kunnen denken aan het 64 bit platform ; maar dat is optioneel. De videokaart is alleen iets magertjes al je een spelletje wilt spelen.

@TS: Doe iig een topic report dan, gaat sneller dan dat de mods hem ontdekken:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Pakjebakmeel op 21-07-2004 14:10 ]

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 21:58
Gebruik de pc voornamelijk om te internetten/mailen en soms van programma als Fotosoep of dreamweaver, niet echt zware toepassingen dus.
Voor die applicaties kan je ook vooruit met een pc van de aldi voor bijna de helft van die prijs. Als je nou ook nog eens regelmatig divx films wilt afspelen en loopt te watertanden van de nieuwe screenshots van hl2 en doom3 dan is dit wel ok, alleen moet je dan wel gaan uitkijken naar een nieuwere vid kaart.

[ Voor 30% gewijzigd door siknu op 21-07-2004 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties, meer op of aanmerkingen zijn welkom :)

Speel overigens eigenlijk nooit games, maar mocht ik nog eens wat willen gamen, dan is deze videokaart daar toch ook wel geschikt genoeg voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 14:15 ]

• koln_nl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 11:32
kijk ff bij mediamarkt, die doen soortgelijke systemen met net iets meer features. volgens mij heb je dan ook nog extra garantie.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
de 800 mhz FSB P4 3 ghz is 3.0, niet 3.06 ghz :) da's de 533 mhz FSB versie. Allebei overigens met HT :)

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Ik kan je helpen de perfecte pc voor jouw specifieke doeleinden samen te stellen, en je tegelijkertijd ook nog geld uitsparen... en in ruil daarvoor wil ik alleen dat je 1 onderdeel dubbel bestelt. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Iet op 21-07-2004 14:18 ]

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
de pentium 4 3,06 is toch altijd met 533 mHz FSB en niet 800?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit hoort niet in I&T. Dicht totdat ik heb overlegd of dit draadje welkom is in het betreffende forum waar 'ie wel thuishoort.

[ Voor 11% gewijzigd door intoxicated op 21-07-2004 14:31 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

En het topic blijft dicht. Het topic voldoet in deze algemene vorm en met dit niveau niet aan de verwachtingen die men er in CSL aan stelt. Zie de FAQ's van de relevante GoT-subfora en doe eigen research, om vervolgens wanneer dat nog nodig is zeer specifieke vragen te stellen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.