Toon posts:

Delen kabelinternet lukt niet :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het delen van mijn chello kabel internet tussen mijn twee pc's lukt niet. Ik heb winroute geprobeerd, maar dat vond ik allemaal maar lastig om te installeren.
Internet delen van microsoft werkte wel, maar mijn server ging spontaan rebooten als ik op de client counterstrike ging spelen :(
Weten jullie waarom de server spontaan reboot na een aantal minuten gamen?

Verwijderd

gebruik gewoon winroute, it rulez:)
Ik heb het, en wil niks anders meer! Ik heb al een hoop programma's geprobeerd, maar WinRoute is toch echt de beste.
Installeren is ook niet moeilijk.
1kaartje voor je internet verbinding, 1 kaartje voor je netwerk. Zo heb je het toch he?
Doe dan NAT aan op het kaartje voor je internet verbinding, en dan geef je de DNS op van je ISP op de client, en als default gateway geef je het IP op van je server.
ZORG DUS WEL DAT JE SERVER EEN VAST IP HEEFT OP HET KAARTJE VAN JE NETWERK!! Het IP moet 192.168.1.* zijn, anders doet ie het niet. Ik heb 192.168.0.* geprobeerd, maar dat werkt niet.
Succes!

• X-Treme
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 18:17

X-Treme

[X-Treme]

Sygate werkt ook goed. Voor Windows 98 versie 3.1x en voor Windows ME versie 4.x

Laat ff je email adres achter. Misschien dat ik je kan helpen.

AMD 1.4Ghz, MSI K7 Turbo RAID Limited Edition, 768Mb PC133, GeForce 2 GTS Pro 64Mb, Maxtor 60Gb 7200, IBM 60Gb 7200, WD 80Gb 7200, Plextor 24/10/40

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Ik heb daar ook eentijdje mee zitten klooten (analoog) en gebruik gemaakt van Win98 DCHP-troep (:'()

Uiteindelijk op nonags.nl een leuk stukje FREEware gevonden: AnalogX
Superklein, supersimpel en nooit problemen gehad. (Ik moest wel de clients handmatig IP-adressen toekennen maar het ging maar om 5 computers dus...)

Je schijnt er ook vanaf de clients mee te kunnen mailen maar dat is me nog niet gelukt...
In ieder geval wel lekker gratis dus.

Succes.

P.S. Als je 'm niet kan ivnden moet je maar ff mailen.

• maffie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-02-2021
Ik gebruikte altijd SyGate, maar sinds ik ME heb gebruik ik gewoon die standaard delen wat in is gebouwd!! Dit heb je ook in 98 SE!! Nog simpeler dan de rest!!

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 26 december 2000 10:59 schreef NvidiaGebruiker het volgende:
ZORG DUS WEL DAT JE SERVER EEN VAST IP HEEFT OP HET KAARTJE VAN JE NETWERK!! Het IP moet 192.168.1.* zijn, anders doet ie het niet. Ik heb 192.168.0.* geprobeerd, maar dat werkt niet.
Succes!
hmmz, heel het netwerk hier draait op 192.168.0.* hoor.

MET winroute NAT ...

• Ippy
  • Laatst online: 10-06 10:43

Ippy

Not very active lately.

Op dinsdag 26 december 2000 11:13 schreef maffie het volgende:
Ik gebruikte altijd SyGate, maar sinds ik ME heb gebruik ik gewoon die standaard delen wat in is gebouwd!! Dit heb je ook in 98 SE!! Nog simpeler dan de rest!!
Dat zeg ik: als die Win-troep in 1 keer werkt heb je mazzel gehad. Ik heb uren zitten kloten (en volgens het boekje (Win Help en MS Naslagwerken)) Vergeet het maar.

Het bleek alleen te werken bij NS2.0 en dan nog alleen per ongeluk ook...

• Begbie
  • Laatst online: 01-01-2025
Ja inderdaad...
Winroute!!! :+
dhcp niet gebruiken.. gewoon iptjes handmatig erin gassen..
Inderdaad ff nat aanzetten op je "inkomende" adapter, en ff je dns forwarding aanzetten, dat helpt normaal ook wel...

mocht je dat echt te moeilijk vinden pak dan sygate.. ik heb dat in het verleden gebruikt, en dat werkte ook goed..
Maatje van me kon via sygate met zijn client niet gamen op dezelfde server als met de server computer zelf.. :( (daar had ik geen last van)

Maar als je wat wilt leren en ook weten wat je nou eigenlijk aan het doen bent pak dan gewoon winroute...
(weet niet of winroute werkt onder ME) maar voor 98 (SE) is dat echt de max

(zit ook mailserver in en firewall als je wilt) ;)

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Winroute werkt ook perfect onder ME, build 24 dan.

• blinkymichiel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-12-2022
...bij mij werkt dat ics gewoon super hoor!

maar sygate heb ik ook een tijdje gebruikt, aber dat zuigt vind ik. Ik moest telkens alles opnieuw instellen |:(

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

• Boeie
  • Laatst online: 01-04 10:49
hmmm boeie heeft nu ook eindelijk zijn netwerk aan de praat, maar dat wou niet met winroute pro 4.1 (die liep de hele tijd vast) maar wel met winroute lite 4.1 :?:?:?:?
das op zich wel baluh...

moet je nou op alle pc's winroute installeren en hoe krijg je je email (outlook) aan de praat?

Verwijderd

winroute pro 4.1, werkt super flex, alleen zorgen dat ie napster doorlaad is wel kut

Verwijderd

waar kun je winroute downloaden?? :?

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:56

Robert

You have your answer..

Op dinsdag 26 december 2000 23:00 schreef SirCommieBastard het volgende:
winroute pro 4.1, werkt super flex, alleen zorgen dat ie napster doorlaad is wel kut
Waarom is het kut om napster te laten doorladen ? bij mij doet ie het prima zonder moeilijk gedaan te hebben ! uiteraard met winroute pro :9
Op woensdag 27 december 2000 00:26 schreef Alyne het volgende:
waar kun je winroute downloaden?? :?
argh !! wat dacht je van www.download.com :?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

mischien heb je nog een oud bakkie over?

linux/ipchains

gewoon nooit gezeik.. zet hem aan en hij hoeft nooit meer uit :)

Verwijderd

Gewoon internetsharing van windows ME. Nooit problemen mee. Ook niet met mailen via andere plekken.

• Robert

Robert

You have your answer..

Op woensdag 27 december 2000 01:11 schreef j3p het volgende:
mischien heb je nog een oud bakkie over?

linux/ipchains

gewoon nooit gezeik.. zet hem aan en hij hoeft nooit meer uit :)
Da's opzich ook best handig..wil ik ook mee aan de gang..maar heb nog nooit echt met linux gewerkt dus word wel een uitdaging :)

Moet ik hiervoor eigenlijk dan een volledige distro aanschaffen of kan ik volstaan met veel minder ? Moet natuurlijk wel drivers erbijhebben voor mijn isdnkaart en mijn netwerkkaart.

Is eigenlijk een beetje offtopic....sory zal het niet meer doen :D

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

OpenBSD 2.8 met IPNAT ? :)
zijn maar 3 rules , en GAAN :)

• Robert

Robert

You have your answer..

OpenBSD ?

Heeft die zelf drivers voor hardware enzo ?

Of moet de fabrikant van de hardware dan zelf drivers hebben uitgegeven ?

Verwijderd

jawoor , ondersteund veel , alleen geen SMP.
een echte aanrader :)

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Op woensdag 27 december 2000 01:45 schreef tOcoOl32 het volgende:

[..]
Da's opzich ook best handig..wil ik ook mee aan de gang..maar heb nog nooit echt met linux gewerkt dus word wel een uitdaging :)

Moet ik hiervoor eigenlijk dan een volledige distro aanschaffen of kan ik volstaan met veel minder ? Moet natuurlijk wel drivers erbijhebben voor mijn isdnkaart en mijn netwerkkaart.

Is eigenlijk een beetje offtopic....sory zal het niet meer doen :D
moet ik je teleurstellen :D is geen kunst aan om ff een simpele router te bouwen.. tis alleen wel zo dat je als je eenmaal een router hebt ook een webserver wilt.... en mail..... etc :) das wel heel leuk btw

Verwijderd

Ook een goeie: avirt. Zie www.avirt.com. Heb ik laatst op 11 PC's geïnstalleerd, geen een IP-adres hoeven op te geven. Het programma zocht zelf alles uit!
Pagina: 1