Toon posts:

"ongeldige ms-dos functie" bij kopieren data naar hdd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben hier niet regelmatig te vinden op dit forum maar toch heb ik een vraagje. (als dat mag tenminste)

Ik heb de faq doorgelezen, de search functie gebruikt en ge-googelt, maar daar stond niks in wat mijn probleem omhelsde.

mijn probleem is het volgende:

na het formateren en her installeren van mijn pc eergister. Is er iets gebeurd. Ik wil nu de back-up terug zetten op de harde schijf maar ik kreeg meteen de fout van de dvd-rom:
Kan niet kopieren; Ongeldige MS-dos functie.

wie weet waar dit aan kan liggen?

Ik heb 1 80 gb 7200 rpm hdd op ntfs geformateerd (dit is de schijf waar het om draait) Deze hdd zit samen met mijn dvd brander op primaire ide kanaal. De hdd is master en de brander (nec 1300a) is slave. De Dvd-rom zit op het secundaire ide kanaal en is master.
Ik had ergens gelezen dat de nforce ide drivers (4.12) niet echt goed waren dus die heb ik al gedeinstalleerd, maar dat heeft niet mogen baten (de standaard windows drivers geven het zelfde probleem) . Ook het conferteren naar fat32 maakte niks uit. Nu heb ik ook nog geprobeerd om naar mijn s-ata-drive te kopieren geeft het zelfde probleem. Dus ik denk dat ik eregns moet zoeken richting de dvd speler of drivers......

Dit zijn mijn system specs:
Amd XP 3200+
Asus A7N8x Deluxe (nforce 2)
Ati radeon 9700 pro 128 mb
1024mb DDR pc3200
120 gb s-ata
80 gb ide 7200 rpm
Dvd brander +/- Nec 1300 a
Dvd speler van 16 speed
Creative Soundblaster audigy 2 Zs

Ze zeiden in de winkel dat een nec brander deze problemen kan veroorzaken, maar dat er een patch bestaat die dat probleem opheft. Ik heb al overal gezocht maar nergens een patch. Ik ben echt ten einde raad...

Voorheen had ik een probleem met een cyclische redunantie fout, dit is opgelost door een nieuwe dvd-rom. maar nu dit weer :'(

Alvast bedankt voor jullie hulp en reacties. Ik denk dat deze topic onder de juiste categorie staat, zo niet dan spijt me dat heel erg.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lukt het wel wanneer je van de DVD brander naar de HDD kopieert?

Welk OS draai je trouwens?

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 21-07-2004 14:22 ]

Verwijderd

Je schijf is nu FAT32 als ik het goed begrijp. Download en brand eens een knoppix CD, boot 'm en probeer dan je bestanden te kopieren?

Hoe heb je de CD gebrand, met welke instellingen?

Verwijderd

Wat probeer je terug te zetten? een image bestand? programmas die je gewoon naar dvd gekopieerd hebt of data? Met welk programma heb je dingen die je gaat terugzetten op dvd gezet ? En hoe probeer je juist die dingen terug te zetten? via drag and drop of via een bepaald programma?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 21 juli 2004 @ 14:04:
Lukt het wel wanneer je van de DVD brander naar de HDD kopieert?

Welk OS draai je trouwens?
Nee ook niet... Ik draai op windows XP prof met sp 1a

En het is gewoon data Zoals: mp3 school bestanden web paginas etc etc ik kan ook geen origineel spel (of iets anders) kopieren naar de hdd geeft ie de zelfde fout

ik doe dat met gewoon drag en drop. Ik heb de dvd met nero gebrand, standaard instellingen, ik heb wel de dvd afgesloten dus geen multisessie. (ik heb de data op een dvd gebrand)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 14:37 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

XP Pro dus. Zie je ook niks interessants in de logboeken terug? Neem eventueel ook de FAQ van dit subforum door onder het stukje "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed" om de hardware even uit te sluiten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou toen je over logboeken begon kwam ik wel iets tegen namelijk onder het syteem tab:

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom1 tijdens een wisselbestandsbewerking.

en dit dan 40 keer onder elkaar

En op de faq staat niks bruikbaars heb ik gister avond al doorgewerkt

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Pats,

Er staat in je logboek dat er een fout is ontdekt. Staat er ook meer informatie over deze fout.. bijvoorbeeld als je er 2x keer op klikt?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, geef eens de foutcodes dan? Je bent wel erg zuinig wat betreft informatievoorziening aan ons ..

Verwijderd

Topicstarter
ow sorry

gebeurtenis id: 51

waarschuwing: geen

bron: cd-rom

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom1 tijdens een wisselbestandsbewerking.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

meer info heb ik nie

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan zoek je het even op de supportsite van microsoft.com? Dat staat ook in de FAQ genoemd.

http://support.microsoft.com/?id=244780

Verwijderd

Topicstarter
ja..... Denk je dat je daar wijzer van wordt. Heb ik allemaal al al geprobeerd. Weten jullie echt niks. Meer info in die melding geeft windows niet...

en jullie willen de foutcode geef ik die en dan zeggen jullie kijk op de site van microsoft....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sorry hoor, maar je hebt in de topicstart helemaal niet aangegeven dat je deze link (en de FAQ) al hebt doorgenomen en alle punten al hebt geprobeerd danwel uitgesloten. En dan klaag je over het feit dat ik jou het linkje geef waarin alle mogelijke informatie en oplossingen staan vermeld. Ik zal jou nog eens verder helpen met dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 13:48:
Hallo allemaal,

Ik ben hier niet regelmatig te vinden op dit forum maar toch heb ik een vraagje. (als dat mag tenminste)

Ik heb de faq doorgelezen, de search functie gebruikt en ge-googelt, maar daar stond niks in wat mijn probleem omhelsde.

mijn probleem is het volgende:
Had ik er wel ingezet maar vooruit, ik ben hier niet om te gaan ruziën ik wil graag mijn pc gefixt hebben en daar heb ik jullie hulp bij nodig... Dus zeg me wat ik moet doen. Ik werk graag mee

edit: ik heb de logboek fout gekopieerd zag net pas dat het kon 8)7

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Cdrom
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 51
Datum: 21-7-2004
Tijd: 14:44:27
Gebruiker: n.v.t.
Computer: PATRICK-YL2K1GY
Beschrijving:

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 03 00 68 00 01 00 b8 00 ..h...¸.
0008: 00 00 00 00 33 00 04 80 ....3..€
0010: 2d 01 00 00 10 00 00 c0 -......À
0018: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........
0020: 00 e0 ab a2 00 00 00 00 .à«¢....
0028: 57 c0 04 00 00 00 00 00 WÀ......
0030: ff ff ff ff 01 00 00 00 ÿÿÿÿ....
0038: 40 00 00 c4 02 00 00 00 @..Ä....
0040: 00 20 0a 12 48 02 00 40 . ..H..@
0048: 00 00 00 00 0a 00 00 00 ........
0050: 00 b0 c5 87 80 bb 62 86 .°Å‡€»b‴
0058: 00 00 00 00 08 3b dc 84 .....;Ü„
0060: 02 00 00 00 7c 55 14 00 ....|U..
0068: 28 00 00 14 55 7c 00 00 (...U|..
0070: 02 00 00 00 00 00 00 00 ........
0078: 70 00 05 00 00 00 00 0a p.......
0080: 00 00 00 00 64 00 00 00 ....d...
0088: 00 00 00 00 00 00 00 00 ........

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 15:32 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Hm.. Kan verschillende redenen hebben dat je deze melding krijgt...
1. Je device is dood, maar aangezien je net een nieuwe hebt lijkt het me van niet
2. Je device krijgt niet gewoon spanning/vermogen; trek eens wat devices los en controleer of je molex goed contact maakt
3. Er is iets mis met de aansluiting; vervang de flatcable, hang je dvdspeler als enige device aan je controler en probeer een andere controler..

Kun je de dvd/cd wel lezen vanuit je brander?

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 21 juli 2004 @ 15:40:
Hm.. Kan verschillende redenen hebben dat je deze melding krijgt...
1. Je device is dood, maar aangezien je net een nieuwe hebt lijkt het me van niet
2. Je device krijgt niet gewoon spanning/vermogen; trek eens wat devices los en controleer of je molex goed contact maakt
3. Er is iets mis met de aansluiting; vervang de flatcable, hang je dvdspeler als enige device aan je controler en probeer een andere controler..

Kun je de dvd/cd wel lezen vanuit je brander?
ben nu bezig met testen optie 1 valt al af ja (maar zou toch kunnen)
optie 2 valt ook af

met optie 3 ben ik nu bezig....

Wat me wel opvalt is dat tijdens het kopieren van de data het in het begin heel er goed en snel gaat en dan opeens gaat het ontzettend traag en krijg ik na een tijdje de fout melding

• Krypt
Wat ook kan zijn, is dat je CD/DVD gewoon rot is of niet goed gebrand.. heb je er uberhaupt van die cd/dvd wel data af kunnen halen?

Probeer het anders eens in een andere computer...

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ja ik krijg er data van af maar zoals ik zei, gaat het effe 10 seconden goed en dan is het afgelopen. Heb het met meerdere verschillende bestanden geprbeerd, en ook met andere cd's zoals een spel e.d.

optie 3 met de flatcable werkt ook niet :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:08 ]

• Krypt
Je hebt zowel een DVD brander als een DVD rom... kun je de dvd in beide devices niet lezen? of wel?
Heb je ook al een andere controler geprobeerd? heb je ook geprobeerd om je DVDrom als enige op de controler aan te sluiten?

Nog genoeg om te proberen lijkt me..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 21 juli 2004 @ 16:14:
Je hebt zowel een DVD brander als een DVD rom... kun je de dvd in beide devices niet lezen? of wel?
Heb je ook al een andere controler geprobeerd? heb je ook geprobeerd om je DVDrom als enige op de controler aan te sluiten?

Nog genoeg om te proberen lijkt me..
ja heb ik allemaal gedaan, het gekke is dat bij mijn broertje de data wel gekopieerd word...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Pats je hebt ook al een andere ide-kabel tussen je moederbord en je dvd rom gezet?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
ja ook al

en als ik vanaf de dvd writer kopieer krijg ik de volgende fout:

Cyclische redunantie fout

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 16:33 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-03 09:41
Kun je dan niet de dvdspeler van je broer er ff inhangen om dan te kopieren ?

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:28:
ja ook al

en als ik vanaf de dvd writer kopieer krijg ik de volgende fout:

Cyclische redunantie fout
Het lijkt er op dat je dvd speler en brander die dvd niet goed kunnen lezen, ik heb het zelf met mijn dvd speler, als ik daar een bepaalde cd in doe geeft hij die fout ook wel. Misschien zijn je dvd speler en brander te kritisch en die van je broertje niet.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Pagina: 1