Toon posts:

[XP] Geen Remote Desktop zonder ingelogde gebruiker?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

RD (Remote dektop) werk prima, via internet netwerk etc. Helemaal top. Ook als de gebruiker is uitgelogd, of bv bij mij thuis, pc staat 24/7 aan. Gaat altijd goed.

Ik heb dit probleem 1x eerder gezien, toen op gelost met Pc Anywhere.
Nu heb ik het probleen nog een keer gezien, waarbij Pc Anywhere geen oplossing is. Het zit zo: Op het moment dat er een pff.. 10 minuten of een kwartier niets met de pc wordt gedaan, kan er geen RD connectie meer gemaakt worden.

Wanneer de client computer even gaat inloggen of even op internet gaat kan het wel weer. Het lijkt erop alsof de internet verbinding niet wordt geactiveerd oid wanneer de pc een paar minuten niets doet. Met een standaard installatie van XP pro is dit niet van toepassing. Maar bij sommige bestaande installatie's is dit dus wel het geval. Win XP pro opnieuw installeren is helaas GEEN optie. Trouwens, ik heb het nog een keer meegemaakt ook met een schone installatie. Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 21:19
Je zou eens kunnen kijken bij je energie-bersparings instellingen.
(Rechtermuis op desktop -> eigenschappen -> schermbeveiliging)

Misschien dat het systeem op stand-by gaat, of de schijven uitschakeld.

Verwijderd

En dan kan het zijn dat ie eveneens de internetverbinding down zet (in het geval van dialup of pppoe is dat dan tenminste)

Andere mogelijkheid is, dat die bak aan een (ADSL)router hangt, die na xx minuten van inactiviteit op de lijn, de internetverbinding down stelt, en pas weer up gaat als er internetrequests worden gedaan. Dus dan kan je van buitenaf idd geen toegang tot die bak krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Die energie spaarstand heb ik al bekeken en ALLES gezet op nooit uischakelen e.d.

De router heeft geen timeout ingesteld....

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens een SMC 54 Mbit W-LAN ADSL ANNEX B modem/router

En ik installeer die dingen regelmatig bij klanten, zeker de afgelopen 2 maanden 10 ervan aangesloten. Gaat nooit fout, alleen dit gekke probleem doet zich dus voor.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer daar zelf even op te letten aub. Verder wil ik je vragen je laatste bericht te bewerken in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen (dat is je al vaker gevraagd btw :) )

Verder - sluit eerst de internet verbinding eens uit door te controleren ofdat het lokaal (dus zonder internet ertussen) zich ook voordoet, dat sluit het aantal mogelijke oorzaken namelijk al veel uit :)
Pagina: 1