Toon posts:

PC valt uit bij inbellen adsl

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel iritand probleem:

Wanneer ik het internet op wil, en mijn adsl inbelverbinding open, en druk op verbinden... dan valt na een aantal seconden mijn computer spontaan uit.

wat me opvalt is dat wanneer ik lang wacht met op de knop "verbinding maken" druk dat hij het vaak wel doet.

Mijn ge-update norton antivirus 2004 zegt dat er geen virussen gevonden zijn.
en ook het opnieuw installeren en configureren van de verbinding werkt niet.

Het internet en zelf mijn leraren op school (ict opleiding) weten niet wat dit zou kunnen zijn.

Is er iemand die bekend is met dit probleem, en hier een oplossing voor heeft?

Verwijderd

offtopic:
inbellen met een ADSL verbinding :? Nooit van gehoord. Of bedoel je gewoon als je bijv. Mozilla of Internet Explorer opent dat da je comp vastloopt?

Verwijderd

Als je nog een oude ADSL modem hebt moet je idd nog inbellen via vpn. Heb je toevallig een USB ADSL modem?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 13:28:
offtopic:
inbellen met een ADSL verbinding :? Nooit van gehoord. Of bedoel je gewoon als je bijv. Mozilla of Internet Explorer opent dat da je comp vastloopt?
nee wat ik bedoel is, de verbinding maken. ik heb geen always on router of zo iets.
dus wanneer ik de pc opstart, moet ik nog wel verbinding maken. tijdens die actie valt de pc uit.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 13:29:
Als je nog een oude ADSL modem hebt moet je idd nog inbellen via vpn. Heb je toevallig een USB ADSL modem?
ja idd, ik heb een usb adsl modem. maakt dat uit dan?

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Ken iemand anders die met USB modem ook veeeel spontane reboots had, router gekocht en het was over. Een aparte usb kaart wil ook weleens helpen.

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
ik heb dit ook gehad, met inbellen, als de pc dan opnieuw opgestart was kreeg ik een melding dat het aan bepaalde drivers zou liggen, probeer eens naar de site van de fabrikant van je modem naar toe te gaan en de laatste drivers te downloaden en te installeren, bij werkte dit iig, ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Verwijderd

Ik heb wel eens vaker gehoord dat mensen dit soort problemen hadden met een USB modem. Het is niet een echte oplossing voor je probleem, maar misschien is een ethernet modem wat voor je. Het kost wat, maar dan heb je wel een veel stabielere modem, geen vastlopers meer iig. Mn zus had ook zon USB modem, en had hier alleen maar ellende mee. Het zal vast goed werken op sommige computers..... Wat voor een model heb je precies?!, misschien helpen nieuwere drivers?

edit:
snelle reacties hier :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 13:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Noob-Saibot schreef op 21 juli 2004 @ 13:31:
ik heb dit ook gehad, met inbellen, als de pc dan opnieuw opgestart was kreeg ik een melding dat het aan bepaalde drivers zou liggen, probeer eens naar de site van de fabrikant van je modem naar toe te gaan en de laatste drivers te downloaden en te installeren, bij werkte dit iig, ik hoop dat je er wat aan hebt :)
dank je, al ik proberen. maar ik krijg na het opnieuw opstarten geen foutmelding.
en wanneer ik lang wacht met op de knop "verbinding maken" te drukken, gaat het vaak wel goed. maar dat is minimaal 2 minuten. wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik gok er op dat je een USB modem hebt waarmee je telkens moet connecten wanneer je je PC aanzet. In dat geval duidt het er op dat je brakke USB drivers hebt geinstalleerd. Kijk even naar de nieuwste USB drivers of moederborddrivers...

Ook zou je even kunnen kijken naar nieuwere drivers van je USB modem:
http://www.speedtouch.com/supuser.htm

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
echt enorm bedankt iedereen, met deze oplossingen kan ik even vooruit. kan nu niks testen want zit hier gewoon tijdens me werk alleen maar op dit forum :)

wanneer ik thuis ben zal ik wat dingen proberen, en dan horen jullie het wel. bedankt mensen... _/-\o_

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 23:46
Kort maar krachtig

- Drivers van onboard usb updaten.
- Drivers adsl modem updaten.
- Modem op een losse usb poort (niet met een ander apparaat gecombineerd).

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welk OS hebben we het hier over? W98 is nl niet echt helemaal handig in het omgaan met USB (de eerste versie al helemaal niet).
En als je XP hebt, kijk dan eens welke instellingen je hebt bij het optreden van fouten (zit onder systeemeigenschappen)...als daar staat dat ie er mee moet kappen bij een fout zie je niks maar stopt je pc er idd spontaan mee....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op 21 juli 2004 @ 13:40:
Welk OS hebben we het hier over? W98 is nl niet echt helemaal handig in het omgaan met USB (de eerste versie al helemaal niet).
En als je XP hebt, kijk dan eens welke instellingen je hebt bij het optreden van fouten (zit onder systeemeigenschappen)...als daar staat dat ie er mee moet kappen bij een fout zie je niks maar stopt je pc er idd spontaan mee....
het is idd Windows xp. zal daar een kijken wat er ingesteld staat. bedankt.
Pagina: 1