X800 pro met X800 XT koeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:29
Mede-tweakers,

Ik haalde net mijn X800 pro uit mijn systeem omdat ik last heb van vastlopers, maar dat terzijde....

Wat me opviel was dat er op de koeler X800 XT staat, zou het kunnen zijn dat dit een X800 XT is met een X800 pro BIOS oid?

Het is een Club3d X800 Pro :?
Op de koeler staat een plaatje van ATi's nieuwe boegbeeld Ruby en daaronder dus X800 XT

Zijn er nog meer mensen die ook een Club3d X800 pro hebben met dezelfde koeler?

Verwijderd

Ik heb een X800Pro Vivo van Club3D. Ik heb de Ruby sticker eraf gehaald en daaronder zit dus de koeler met bij mij erop gespoten die Tauren met Ati Radeon. Zelfde als de exemplaren in de reviews waarbij je de Pro en XT alleen kunt onderscheiden aan de hand van de powerconnector en het geheugen. De Pro heeft een witte powerconnector de XT een paarse.
Op mijn Pro Vivo heb ik dus 1.6Ns geheugen en de paarse powerconnector, en dan die koeler zegt genoeg lijkt me een XT. Ik heb hem geflashed en hij loopt nu volledig als een XT PE, 16 pipelines 520/560Mhz geen arti's niks. Stock koeler.

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 16:18
volgens mij klopt dit niet echt omdat
Afbeeldingslocatie: http://www.tweak.dk/test344/1.jpg
hier toch echt een club3d x800 pro op de cooler staat

[ Voor 4% gewijzigd door k5052 op 21-07-2004 12:56 ]

Verwijderd

Ja en als je goed kijkt zie je dat die Ruby een sticker is. Die eraf halen en je houdt de Tauren koeler over.

Edit: zo ziet de mijne er dan nu ook uit

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/paul.nijpels/X800XT.jpg

Zie ook: http://www.guru3d.com/article/Videocards/134/

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 13:00 ]

• Vlassie1980
kenny89 schreef op 21 juli 2004 @ 12:56:
volgens mij klopt dit niet echt omdat
[afbeelding]
hier toch echt een club3d x800 pro op de cooler staat
Ik heb inderdaad precies zo'n sticker erop zitten maar er staat dan dus XT op, mijn powerconnector is ook paars maar dit zou dan ook niks zeggen aangezien op die PRO kaart ook een paarse connector zit :?

Verwijderd

Heb je een Vivo kaart? Anders zou ik de koeler er eens af halen en kijken wat voor core je hebt, [rml][ OC] X800pro naar X800XT mod Deel 2[/rml] , kans is groot dat je kaart te modden is naar 16 pipes.

• Vlassie1980
Op de doos staat crt, dvi & VIVO :)
Ik ga idd maar eens dat topic doornemen...

Verwijderd

Vivo, zelfde als mij dus. Flash hem zoals hier staat beschreven: http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm

Je hebt 2 diskettes nodig, is heel gemakkelijk en er kan niks misgaan. Succes en laat je resultaten ff weten.

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 13:29:
Vivo, zelfde als mij dus. Flash hem zoals hier staat beschreven: http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm

Je hebt 2 diskettes nodig, is heel gemakkelijk en er kan niks misgaan. Succes en laat je resultaten ff weten.
Thnx voor de link! Ik zal binnenkort wel ff kijken of ik hem kan softmodden. Haalt het trouwens niet uit dat het een Club3d kaart is ivm het Sapphire bios?

Verwijderd

Nope, ik heb precies die guide gevolgd en de biossen gebruikt die zij aangeven en het werkt hier als een zonnetje.

• Vlassie1980
Gelukt!

Ik heb nu een X800 XT Platinum Edition!! Wicked! :7

Bedankt _/-\o_

Verwijderd

Geen dank :*)

• Vlassie1980
Hij kon de standaard xt speeds niet aan (artifacts en vastlopers bij far cry en 3dmark2001, ff de boel terugclocken dan maar naar stock speeds. Welke speeds draai jij terrranghost?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat er XT staat op je koeler klopt, het is gewoon een PRO maar er waren geen PRO stickers voor handen...je hebt een van de eerdere batches X800Pro, tegenwoordig zit er wel een PRO stickertje op. Heeft niets te maken met of je nou een ViVo hebt of niet, een non ViVo heeft ook een XT sticker. (en dat kan ik je garanderen ;))

Verwijderd

Als je die sticker er af haalt,blijven er dan vieze plak resten zitten ?

Edit :

gerantie dan weg ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 18:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 18:26:
Als je die sticker er af haalt,blijven er dan vieze plak resten zitten ?

Edit :

gerantie dan weg ?
ik heb de stikker er ook af gehaald en er blijven inderdaad plak resten op zitten, en de stikker gaat er moeilijk af. maar als hij er eenmaal af is ,met je wat nail remover pakken van je ma of ff in de drogist kopen. en heel voorzichtig weghalen maar pas op de kunt ook de stikker daar onder er mee weg halen >:)

PS, dat plaatje wat eronder zit ziet wel veel beter uit ,dan die Sapphire die ik heb.weet niet welke jij hebt 8)

Verwijderd

club3d

Verwijderd

Ik heb een club3d x800 pro en ik heb ook zo'n paarse connector erop zitten. Is dit dan ook een xt die begrenst is. ( het is geen vivo maar een gewone pro).

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ook een club3d X800pro (non vivo) heeft een paarse powerconnector. Elke X800 van Club3d heeft voor zover ik weet een paarse connector, zowel de pro, de pro vivo en de xt platinum... je hebt dus een gewone pro :)

• Vlassie1980
Ik geef dit topic een hele grote schop omhoog.

Een hele tijd geleden heb ik bios van mijn X800 pro geflashd naar X800 XT waarden, ik wil nu de normale BIOS terugflashen want de kaart begint volgens mij wat brakker te worden en geeft steeds meer artifacts. Toendertijd had ik wel een een backup gemaakt maar die is tijdens mijn verhuizing kwijt geraakt.

Toevallig nog iemand die weet waar ik deze BIOS kan bemachtigen?
Het gaat om een Club3D X800 pro Vivo AGP.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

Probeer het hier eens : http://www.guru3d.com/

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En anders ga eens kijken bij MKVTech

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Man ik krijg mn installatie van Windows niet voltooit. Phisical memory dump, freeze etc. Soms krijg ik een zwart scherm met 1 regel die begint met:

Asus Ax800 Pro ....

dan krijg ik 3x 4 beeps van het moederbord. Ik heb de kaart 2e hands dus ik kan niet opzoeken wat die beep-code betekent. Toen mn windows nog wel werkte kreeg ik regelmatig reboots (niet alleen terwijl ik op internet zat). Eerst kreeg ik de melding dat het aan de videokaart lag: ATI2mtag (zeer herkenbare melding voor ATI gebruikers).

De oplossing door de drivers up te daten naar 8.3 of juist down te graden naar 7.6 leverden in 1e instantie niets op. De laatste dagen kreeg ik geen foutmeldingen van ATI2mtag meer maar wel reboots. Nogmaals geprobeerd om XP te installeren en nu krijg ik dus het bovenstaande verhaal.

Kent iemand deze beep code?

Ik gebruikt een Dell optiplex GX270

Verwijderd

Ik krijg ook de phisical memory dump TIJDENS de installatie van XP. "page fault in non paged area"

Zojuist ook de volgende error tijdens de installatie, die ik niet TIJDENS de installatie verwacht: "cdfs file system" en hierbij wordt verwezen naar ACPIEC.sys . Bij de reboot krijg ik opnieuw 3 keer 4 beeps van het Dell GX270 moederbord.

Ik kom de installatie niet meer door.

"page fault in non paged area" - zou moeten slaan op een HD fail of kapotte memory?

Toen XP nog werkte kreeg ik legio foutmeldingen. Het was alleen niet zo dat mn HD compleet niet werkte. Ik heb in mn PC 3 geheugenmodules, 2x 1024mb en 1x 256mb DDR1

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2008 18:28 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:15
Jongens, waarom een topic van 4 jaar oud bumpen :|

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit heeft wel erg weinig met de orginele topicstart te maken. In dit geval kan je beter een nieuw topic met duidelijke topicstart openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.