Toon posts:

filezilla geen connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyday,

Ik heb een redhat 9.0 bak waar sshd op draait. Vanaf een winxp-bak kan ik met putty prima connecten met de rh9 (192.168.1.100/22). Filezilla geeft echter voorturend een timeout en unable to connect. Ik vul het volgende in:
address:192.168.1.100, user: root, password: ******, port: 22

Ik heb gezocht op google, http://filezilla.sourceforge.net/documentation/ en natuurlijk got. Niemand schijnt er een probleem mee te hebben.

Iemand een idee?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Filezilla is toch een ftp-client :?
en dus niet ssh/scp

Probeer "winscp" 'ns op die windowsbak zou ik zeggen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:41
poort 22 = FTP, dus het helpt vast als je een FTP-server installeert en/of aan zet op die Linux-machine. Standaard staat die waarschijnlijk uit om te voorkomen dat er onnodige services draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Wilke op 21-07-2004 13:22 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Poort 22 is ssh, poort 21 is ftp, misschien dat je filezilla nog even moet vertellen dat je niet ftp op poort 22 wil proberen, maar dat je ssh wil praten.

• Wilke
Doh, I suck :X

offtopic:
Dat krijg je als je zit te werken achter een Windows systeem, instant brain damage :+

Maar het zal dan inderdaad wel zoiets zijn dat Filezilla nu FTP probeert op poort 22, inplaats van SSH/SCP op poort 22.

[ Voor 35% gewijzigd door Wilke op 21-07-2004 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
mOrPhie schreef op 21 juli 2004 @ 12:42:
Filezilla is toch een ftp-client :?
en dus niet ssh/scp

Probeer "winscp" 'ns op die windowsbak zou ik zeggen. :)
Dank je mOrPhie, winscp werkte meteen :P

filezilla is overigens veel meer dan alleen maar een ftp-client. Hier enkele features:
* Ability to resume Uploads/Downloads (if the server supports it)
* Custom Commands
* Site Manager with folders
* Keep Alive system
* Timeout detection
* Firewall support
* SOCKS4/5 and HTTP1.1 Proxy support
* SSL secured connections
* SFTP support
* Upload/Download Queue
* Drag&Drop
* Multi-language support
* GSS authentication and encryption using Kerberos

Jammer voor filezilla, maar ik heb nu wat ik wil namelijk secure ftp'en vanaf een windows bak. Dus wat mij betreft, close topic.

• Wilke
Als je trouwens geen hekel hebt aan de commandline: 'pscp' is te downloaden op dezelfde pagina als waar je Putty hebt gevonden, en is gewoon 'scp' voor Windows (dus commandline met precies dezelfde argumenten als 'scp' in Linux).
Pagina: 1