Toon posts:

Alternatief Kabel/KPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt te verhuizen en wordt geconfronteerd met verhuiskosten voor mijn huidige (Wanadoo) kabel aansluiting. Een goed moment om alternatieve internetverbindingen te beschouwen.

Ik heb nu een Wanadoo Cable Broadband Premium aansluiting op 3072/576 Kbit/s en betaald daar € 49,50 per maand voor. Omdat ik geen behoefte meer heb aan zo'n snelheid en ik de 'response' tijd van ADSL veel beter vind dacht ik dat ADSL wel eens een leuk alternatief zou zijn.

Ik heb echter geen telefoonaansluiting dus moet eerst voor €18,- /mnd een abb. bij KPN afsluiten, vervolgens een ADSL abb. afsluiten voor nog eens € 29,95 /mnd.

Vooralsnog lijkt het dus helemaal niet interessant om over te stappen...

Heeft er iemand misschien een idee of ander leuk alternatief?

Verwijderd

neem belbudget: 9 euro per maand.

verders moet je je even realiseren dat je met veel adsl lite varianten een datalimiet of nogal lage FUP hebt. ga gewoon goed vergelijken.

(dit is overigens geenszins een pleidooi voor de kabel)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag inderdaad dat belbudget een (gedeeltelijke) oplossing zou kunnen zijn. Ik kan alleen niet achterhalen of belbudget ook geschikt is voor ADSL? Kan me herinneren dat er (zeker in het begin) een eis was dat je een normale lijn hebt liggen.

Overigens ben ik dus van plan om geheel kabel eruit te gooien, dus ook tv eruit. In plaats daarvan denk ik er aan om te gaan experimenteren met Digitenne.

Met de vergelijken ben ik druk bezig maar blijf er mee zitten dat ik een telefoonlijn moet gaan nemen terwijl ik geen behoefte heb aan een normale vast telefoon.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er is geen beperking (meer) voor ADSL op belbudget. Dat was er (zoals je opmerkt) wel, maar niet meer dus. Ik heb zelf ook belbudget en ADSL.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

ik weet niet waar je gaat wonen, maar er zijn nogal wat proefprojecten met wireless breedband en met nieuwe glasvezelverbindingen. misschien is dat wat?

of anders snel vriendjes worden met je nieuwe buurman en daar een AP neergooien.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Met digitenne zit je geloof ik nog steeds vast aan de coax-telefoonkabel, daar haalt digitenne volgens mij het signaal vanaf.

Ik heb trouwens belbudget met 1024/512 adsl van demon, voor 39 euro per maand. Ze hebben ook een 512/256 abbonement, voor 20 euro per maand.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Topicstarter
ik ga verhuizen binnen Rijswijk (Z-H) dus als iemand op de hoogte is van proefprojecten daar hoor ik het graag....

Vwb. digitenne wordt er geen gebruik meer gemaakt van de kabel. Dit is volledig 'draadloos' door gebruik te maken van een signaal dat door de lucht wordt verstuurd. In dat kader ben ik dus van de kabel af (ook fysiek wat ik ook erg interessant vind).

Al met al ben ik er nog steeds niet uit..... Overigens is basicADSL van de KPN redelijk goedkoop met € 29,95 per maand bij 1024kb down...
Pagina: 1