[PL/SQL] fractional seconds in Oracle 7

Pagina: 1
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 16:34

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
In de helpfiles van Oracle 9 staat dat to_char o.a. de parameter FF accepteert als fractional seconds.

Dus select to_char(systdate, 'hh24:mi:ss.ff') zou iets op moeten leveren als 11:35:29.42.
Nu probeer ik dit in Oracle 7.3.3.6 toe te passen, maar zo gauw ik die FF gebruik krijg ik foutmelding 'ORA-01821: date format not recognized'.

Heb ik nu gewoon pech en zat dat nog niet in Oracle 7 of doe ik iets anders verkeerd?
Als het niet in Oracle 7 zit, is er dan een ander truukje om de tijd in delen van seconden te selecteren?

Signatures zijn voor boomers.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:41

JaQ

Als je een manual leest, moet je het ook wel goed doen:
FF [1..9]

Fractional seconds; no radix character is printed (use the X format element to add the radix character). Use the numbers 1 to 9 after FF to specify the number of digits in the fractional second portion of the datetime value returned. If you do not specify a digit, then Oracle uses the precision specified for the datetime datatype or the datatype's default precision.

Examples: 'HH:MI:SS.FF'

SELECT TO_CHAR(SYSTIMESTAMP, 'SS.FF3') from dual;
bron

sysdate != systimestamp. Bovendien is systimestamp pas beschikbaar vanaf oracle 9. Maar waarom gebruik je in godsnaam de al 3 jaar niet meer gesuporte versie? (niet dat ik verlegen zit om een upgrade traject vanaf oracle 7, die heb ik al teveel gedaan..)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
DrFrankenstoner schreef op 21 juli 2004 @ 16:52:
Als je een manual leest, moet je het ook wel goed doen:

[...]

bron

sysdate != systimestamp. Bovendien is systimestamp pas beschikbaar vanaf oracle 9. Maar waarom gebruik je in godsnaam de al 3 jaar niet meer gesuporte versie? (niet dat ik verlegen zit om een upgrade traject vanaf oracle 7, die heb ik al teveel gedaan..)
Eh, die [1..9] had ik niet gezien nee (of niet geparsed), zal mijn docs morgen nog eens nalezen en eens kijken of het wel met sysdate werkt.

En waarom zo'n steentijd Oracle? If it ain't broken, don't fix it. Of je het wil geloven of niet, het orderpicksysteem draait op Oracle 7.1.5 en het hostsysteem daarboven (in COBOL geprogrammeerd) draait nog op een Oracle 6 versie.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

dbms_utility.get_time

Who is John Galt?

• Maasluip

Maasluip

Kabbelend watertje

Topicstarter
Wat betreft het FF formaat: dat pikt Oracle 7 blijkbaar niet en het staat ook niet in de docs van Oracle 9:
FF Fractional seconds; no radix printed (see X format element below).

Example: 'HH:MI:SS.FF'.
En ook de voorbeelden hebben het niet over een cijfer daarachter.

dbms_utility.get_time is leuk&aardig, maar alleen bruikbaar als je een verschil in tijd wil weten, of kan iemand mij uitleggen wat de verbinding tussen de output van dbms_utility.get_time en de huidige tijd is? Als ik namelijk terugreken (dbms_utility.get_time geeft nu ongeveer 158.600.000 terug) dan ligt 0 ongeveer op 3 juli 2004 23:43:25. En ik wil graag de hudige datum hebben :Y)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

get_time geeft volgens mij hondersten van seconden na system startup.
Om dit te relateren aan een absolute datum dan heb je sysdate erbij nodig.
Volgens mij is er geen andere methode ingebouwd in Oracle 7.

Who is John Galt?

Pagina: 1