Toon posts:

Windows xp client verliest verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ALs eerst wil ik even zeggen dat ik op het forum het een en ander heb gevonden omtrend mijn probleem, maar de gegeven oplossingen helpen niet. :'(

Situatie:
8 Windows XP SP1 clients Allemaal identieke Dell pc's
1 Windows 2000 SBServer SP4 = ook DHCP en DNS server

Elke pc is exact hetzelfde geinstalleerd, zelfde drivers etc.
Alle clients hebben onboard een intel 10/100/1000 NIC.

Probleem:
Nu werken 7 clients goed en 1 dus niet. Deze ene pc logt goed in, profiel wordt netjes opgehaald,men kan gewoon werken en pingen naar de server lukt ook. Maar opeens verliest deze pc zijn netwerkverbinding. Windows xp geeft aan dat een netwerkkabel is aangesloten, maar ik krijg een timeout als ik ping naar de server en kan ook geen share meer openen. Alsof de netwerkkaart vastloopt. Uit- en inschakelen van de NIC lukt, maar dit lost niet het probleem op. De complete pc opnieuw opstarten lost het probleem weer eventjes op. Maar om nou om de 5 minuten je pc te herstarten is niet erg productief.

Wat heb ik gedaan:
- Kabel van een andere pc (die wel goed werkt) erin gestopt. Helpt NIET.
- Nieuwste drivers geinstalleerd, helpt NIET.
- Energy saving uitgezet, Helpt NIET.
- Andere switch geprobeerd, Helpt NIET.
- Dell het complete Moederbord laten vervangen, Helpt NIET.
- Instellingen na gelopen op andere pc's, probleem pc is identiek, Helpt NIET.
- Gezocht op GOT, niks gevonden dat het probleem oplost.
- Dit topic opgestart, hopen dat het helpt!!

Mijn vraag:
Kan iemand mij AUB helpen?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 11:32:
ALs eerst wil ik even zeggen dat ik op het forum het een en ander heb gevonden omtrend mijn probleem, maar de gegeven oplossingen helpen niet. :'(

Situatie:
8 Windows XP SP1 clients Allemaal identieke Dell pc's
1 Windows 2000 SBServer SP4 = ook DHCP en DNS server

Elke pc is exact hetzelfde geinstalleerd, zelfde drivers etc.
Alle clients hebben onboard een intel 10/100/1000 NIC.

Probleem:
Nu werken 7 clients goed en 1 dus niet. Deze ene pc logt goed in, profiel wordt netjes opgehaald,men kan gewoon werken en pingen naar de server lukt ook. Maar opeens verliest deze pc zijn netwerkverbinding. Windows xp geeft aan dat een netwerkkabel is aangesloten, maar ik krijg een timeout als ik ping naar de server en kan ook geen share meer openen. Alsof de netwerkkaart vastloopt. Uit- en inschakelen van de NIC lukt, maar dit lost niet het probleem op. De complete pc opnieuw opstarten lost het probleem weer eventjes op. Maar om nou om de 5 minuten je pc te herstarten is niet erg productief.

Wat heb ik gedaan:
- Kabel van een andere pc (die wel goed werkt) erin gestopt. Helpt NIET.
- Nieuwste drivers geinstalleerd, helpt NIET.
- Energy saving uitgezet, Helpt NIET.
- Andere switch geprobeerd, Helpt NIET.
- Dell het complete Moederbord laten vervangen, Helpt NIET.
- Instellingen na gelopen op andere pc's, probleem pc is identiek, Helpt NIET.
- Gezocht op GOT, niks gevonden dat het probleem oplost.
- Dit topic opgestart, hopen dat het helpt!!

Mijn vraag:
Kan iemand mij AUB helpen?
Het gaat vaag klinken, maar ik heb dit probleem 1 jaar geleden ook gehad met een pc.

Ik heb toen uiteindelijk het moederbord + nic vervangen + nog een bios flash er overgeknald en toen werkte het weer.

Ik hoop dat het bij jou niet hoeft, maar ik heb ook 10x windows opnieuw geinstalleerd. En iederekeer knalde de lan er uit en hing windows even.

Maargoed dat heb je al gedaan, kun je dus nog wel een non onboard nic proberen?

Test anders eens met knoppix, als je daar ook het probleem hebt weetje dat het hardware is, anders moet je toch eens naar windows gaan kijken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 21-07-2004 11:41 ]

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 09:32
dit is een bekend probleem tussen 2000 en xp

de oplossing:
op de 2000 server de laatste service pack installeren
op de xp clients de netwerk kaart van autosense afhalen en vast zetten op 10 of 100 full duplex of half duplex.

dit hebben wij al bij meerdere van onze klanten gehad en dit bleek de oplossing te zijn

Verwijderd

Topicstarter
THC-HiDeOuT schreef op 21 juli 2004 @ 11:43:
dit is een bekend probleem tussen 2000 en xp

de oplossing:
op de 2000 server de laatste service pack installeren
op de xp clients de netwerk kaart van autosense afhalen en vast zetten op 10 of 100 full duplex of half duplex.

dit hebben wij al bij meerdere van onze klanten gehad en dit bleek de oplossing te zijn
Ook dit heb ik geprobeerd, maar helaas, helpt NIET.
Het lijkt eerst goed te gaan, maar opeens... juist, hetzelfde probleem, verbinding weg.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 11:49:
[...]

Ook dit heb ik geprobeerd, maar helaas, helpt NIET.
Het lijkt eerst goed te gaan, maar opeens... juist, hetzelfde probleem, verbinding weg.
Test dan eens met Knoppix. Dan weet je tenminste of het een hardware defect is of niet...

Ja dat is een legale iso

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 21-07-2004 12:34 ]