[.NET] taalinstelling GUI: welke oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:57
Ik ben bezig met het bouwen van een applicatie waaraan modules kunnen worden toegevoegd. Deze modules kunnen onder andere controls toevoegen aan de hoofdapplicatie.

De GUI van de applicatie dient in meerdere talen te worden weergegeven. Dus de naam van de verschillende controls, de tooltips, de labels, enz enz worden in een bepaalde taal weergegeven.

Waar ik nu een beetje over val is het volgende: De modules kunnen ook onderdelen voor de GUI bevatten. Om een idee te geven, hier een schema'tje:

code:
1
2
3
4
5
Hoofdapplicatie -> GUI   <----------- languageset
                    ^      |                ^
                    |      |                |
                    |      v                |
Module(.dll)  GUI uitbreiding --------------|

De hoofdapplicatie bevat de GUI waarin de bepaalde language-set wordt geladen. In deze GUI kan door de gebruiker worden aangegeven welke taal hij/zij wil zien.
De modules bevatten GUI uitbreidingen die aan de GUI van de hoofdapplicatie worden toegevoegd. Deze GUI uitbreidingen moeten ook language-sets meegeven.

Nu is de vraag hoe ik de languageset van deze onderdelen mee kan geven. Moet ik voor elke module (.dll file) ook een configuratiefile meegeven, of kan ik vanuit de module-code de teksten in de verschillende talen aan de hoofdapplicatie reiken, zodat deze weer in een collection gooit, of een xml-file?

Ik hoop dat er iemand is die me even geestelijk kan ondersteunen :P en misschien is er iemand die hier wat meer routine in heeft.

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie ik iets over het hoofd of kan dit gewoon met de Globalisation van .NET ?! Kan je aan iedere control gewoon een ander naampje geven afhankelijk van de gekozen taal. Moet je anders ff in de MSDN duiken.

Verwijderd

Dan moet je niet alleen zoeken op Globalisation maar ook op Language. Dit is een property in een form.

Tevens moet je dan nieuwe threads aanmaken.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Wat ik me nou afvraag van de Globalisation oplossing van .net is hoe je voor vreemde talen je vertalingen verwerkt.

Visual studio genereerd van die xml-resource filetjes die in een satelite assembly worden gecompileerd.

Maar je hebt Visual Studio nodig om op een gemakkelijke manier de taal-strings in te voeren. Maar als je dat door een vertaalbureau wilt laten doen, vraag ik me af of zij met dergelijke bestanden om kunnen gaan...

Of dump je (bijv.) gewoon een excel spreadsheet bij zo'n bureau en krijg je deze ingevuld weer terug en gooi je er zelf een progje over om zo'n resource file te bouwen?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Je kan gewoon zelf die resx xml files inkloppen of er even een progje voor schrijven.