waarom word mijn celeron 2 niet warm ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een celeron 2 566 @ 876 mhztjes... met een goldenorb. Hij staat op 1.8 V
Ik heb een temp sensor op mijn goldenorb zitten en het koellichaam van de goldenorb word max 27 graden ongeveer. als ik mijn hand erop leg voelt ie ook lekker koel aan.
Als ik de fantilator uit zet word ie ongeveer 30 graden.. dus ook niet echt heet.
Als ik proc op 112 bus zet dus 952 mhz dan loopt ie vast bij booten win98. Maar hoe kan het dat mijn celeron zo weinig warmte af geeft ? Ik heb andere processoren gezien die veeel heter werden...

Verwijderd

Woon je in Rusland waar nu de verwarmingen niet werken en t in huis -20 is?? 't is maar een vraag hoor, kan toch :)

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik vind dat persoonlijk een heel behoorlijke prestatie.

(Mijn PIII 666@775 is volgens MBM nu 22C)

• jhead22
  • Niet online
Kamer temp is 19 graden. Pc staat altijd open en er blaast 1 fan naar proc toe.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou zeggen: vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan :).

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Heb je de sensor wel goed geplaatst?

Verwijderd

Is je koellichaam niet teveel geisoleerd van je CPU. Wat ik bedoel is dat je CPU wel heel warm kan worden maar deze warmte niet goed overdraagt aan het koellichaam. Dit kan komen doordat er maar weinig contact oppervlak is tussen koellichaam en CPU door of teveel pasta of te dikke laag thermaltape. Een goed contact makend geheel moet m.i. namelijk een warmer koellichaam geven. Zeker bij 1.8 Volt (mist je een cB0 stepping hebt en dus 0.3volt boven default zit.)

• jhead22
  • Niet online
Ik had er eerst de standaart koelpasta die op de orb zat ertussen. Sinds een week heb ik goedkope pasta van een electra zaakje er tussen. Klein laagje ofcourse. Het maakt volgens mij prima contact. Die golden orb kan er namelijk maar op 1 mannier op en je kan er echt niet tussen door kijken.
De temp sensor zit onder aan de orb.. dus hij meet de temp van het koellichaam. Mijn sensor is helaas te dik om hem tussen de orb en proc te schuiven.
Nu heb ik mobo monitor draaien en die geeft ook 25 graden aan. Maar meet deze de temp sensor in de core zelf.. of pakt die de temp sensor op t mobo die vlak onder de orb zit en hem niet aanraakt ?

Verwijderd

Een zaak voor de X-Files

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Intel processros worden niet zo warm.

Mijn Thunderbird 900 wordt 47 graden. Dus kan wel kloppen. 'T is wel er weinig, maar toch.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

inderdaad

ik heb een celly 40@567 en ik had voor het eerst dat m'n alarm af ging (hij was boven de 45 geraden gekomen!!!) hehjeh

dusss

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja hier!
Moet je kijken, je kijkt naar de temperatuur van je koellichaam!
Die is bij mij ook koeler dan mijn CPU zelf.
Dus dit is gewoon een onzin opmerking/vraag.

Ik meette net dat mijn heatsink 29 graden is en mijn CPU 43.
Dus je bent niet goed of bijzonder!
Je bent gewoon dom!!!!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 25 december 2000 19:50 schreef Chickendorp het volgende:
Je bent gewoon dom!!!!
Nou nou, het is kerst.

Wees leif voor elkaar :*:*:*:*:*:*

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Op maandag 25 december 2000 19:49 schreef The_Maniac het volgende:
inderdaad

ik heb een celly 40@567 en ik had voor het eerst dat m'n alarm af ging (hij was boven de 45 geraden gekomen!!!) hehjeh

dusss
Zo! Een celly 40@567! Das een lekker score jonge! >:)

Verwijderd

mijne draait standaard op 20\21 graden met q3 is dat ongeveer 30 a 35, dus klopt wel hoor! :) :)

is toch lekker, moet wel zeggen dat het af en toe erg koud is in m`n kamer en een hoop kabaal van de koelers!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb mijn celly566@850 via een slocket op mijn mobo zitten. De heatsink voelt nooit echt warm aan. De achterkant van de convertorkaart echter wel en ook richting mobo voelt een en ander warmer aan.

De temperatuur is niet vingerschroeiend en de cpu draait ook braaf stabiel, maar dit wijst wel uit dat lang niet alle hitte afgevoerd wordt richting heatsink!

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• jhead22
  • Niet online
Ja duh.. ik heb toch 2x duidelijk gezegt dat mijn temp sensor op de heatsink zit. Ik heb bij andere heatsinks en andere processoren het koellichaam gemeten en wat mij opviel was dat ze daar veel warmer werden. Vandaar deze topic. Maar ik begrijp nu dus dat het normaal is voor een celleron 2... Deze worden dus niet echt warm.
Word de p3 ook niet zo warm of die wel doordat de er meer cache op zit ? Ik vind het wel jammer dat ik mijn celeron niet nog verder kan klokken terwijl je zou denken dat dat bij teze temp mischien wel zou kunnnen... maar goed.. 876 mhz is ook erg mooi...

• Danfoss
  • Laatst online: 02:36

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

P3's worden best warm hoor,

mijn p3 1ghz is met standaard intel koelertje (nou ja tje hij is behoorlijk groot) 45 graden onder volledige koe belasting. Zet ik de koe uit zakt de temp meteen naar 35 graden.

Sys Specs

• jhead22
  • Niet online
ik merk maar 1 a 2 graden verschil tussen koetje draaien en geen koetje

• Knightwolf
  • Laatst online: 30-08 22:39
Ik heb op m'n werk 2 Intel-comps staan.
Een PIII 450@540 en een PIII 500@600 (beide 120 MHz FSB)
En die worden met volledige }:O belasting erg warm.
Ik weet het, de koeling moet beter, ga ik nog achteraan......
Die PIII 450@540 wordt zo'n 55 tot 58°C en
die PIII 500@600 wordt zo'n 57 tot soms 60°C

Als ik de koe uit zet worden ze niet veel koeler, of het duurt heeel lang wat ik niet uitgeprobeerd heb, }:O moet grazen he >:)

Verwijderd

Quote: (ik weet niet hoe dit moet dus doe het maar zo)

P3's worden best warm hoor,
mijn p3 1ghz is met standaard intel koelertje (nou ja tje hij is behoorlijk groot) 45 graden onder volledige koe belasting. Zet ik de koe uit zakt de temp meteen naar 35 graden

NIET JE KOE UIT!!!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Dus je bent niet goed of bijzonder!
Je bent gewoon dom!!!!
Wat is dit nu weer voor een kut-opmerking :?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• jhead22
  • Niet online
en zijn er hier ook tweakers met een celeron 2 opgeklokt en de temp weten ?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik heb geen Cellie II maar een PIII, maar omdat een Cellie II niks anders als een gecastreerde PIII is maakt het denk ik niet zoveel uit. Mijn 700E op 933 wordt met koe zo'n 51 graden. Vaak vallen temp. metingen veel te laag uit. Gebruik altijd meerdere proggies om de zaak te verifieren en let ook op de temp. in je BIOS. Ook scheelt het enorm veel of je je CPU belast of niet. Als ik mijn koe afzet treedt een of ander HALT-commando in werking die de temp laat dalen naar 32 graden. Dat scheelt bijna 20 graden. Laat je niet op het verkeerde been zetten door mensen die roepen dat hun CPU niet warmer wordt dan 20 graden of zoiets. Dat kan niet. (allerlei exotische koelmethoden uitgezonderd natuurlijk :) )

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Op maandag 25 december 2000 19:55 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]
Nou nou, het is kerst.

Wees leif voor elkaar :*:*:*:*:*:*
Waar slaat dit nou weer op DOe normaal

• ELD
  • Niet online

ELD

Irritant om mensen dom te noemen om dat ze iest niet weten

• Mich
  • Laatst online: 10:35
Heb je je computer wel aanstaan toen je het meette *D

• Mich
  • Laatst online: 10:35
vraagje: Stond je PC wel aan toen je het meette ? *D *D

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja sorry ik was nogal pissed off toen, kwam net terug uit ziekenhuis en wou even wat om te zeuren hebben.
Sorry dat jij daar de pineut van bent ;-)

Maar dat die processor zo koud blijft, wat voor kamertemperatuur heb je?!?
Bij mij is dat toch al rond de 20 dus dan wordt je proc niet in 1 keer kouder dan 20 graden dus dan is 43 gewoon 52 stressed wel normaal
Pagina: 1