phpSysInfo niet benaderbaar over internet

Pagina: 1
Acties:

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:50

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Om mijn server een beetje in de gaten te kunnen houden op afstand, gebruik ik phpSysInfo. Dit is een lokaal php-script, wat systeem info verzameld en overzichtelijk op een webpage presenteerd.
Ik heb alleen een vaag probleem ermee. Sinds een tijdje (weet niet precies hoe lang), kan ik niet meer van buiten mijn netwerk op deze pagina komen. Op mijn lokale netwerk werkt de pagina wel. Ik heb niks in PHP.ini veranderd en andere php scritps werken wel.

Dit is mijn url, die dus niet werkt:
http://80.100.19.121/phpSysInfo/index.php

Ik draai RedHat 9, met apache 2 (weet ik niet welke versie, en kan het nu niet nakijken helaas...).
Ik zal vanmiddag/vanavond als ik weer thuis ben even de versie nummers van apache en PHP opzoeken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Staat er in je apache config file niet iets raars bij Listen? En zijn je poorten goed gemapt enzo? Kan je bijvoorbeeld pingen naar dat ip-adres?

edit:

Hier doet je pagina het prima?

[ Voor 17% gewijzigd door chris op 21-07-2004 11:32 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Hier doet hij het niet (1 minuut geleden geprobeerd), maar als hij het net wel deed (zoals chris zegt) heb je waarschijnlijk een NAT/firewall constructie er tussenzitten, waardoor je die server zelf alleen op het interne IP kunt gebruiken.

Dat 'hoort' zeg maar ;)

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

En als je toch van buitenaf naar je site wilt moet je ff de juiste poorten forwarden.

Ik krijg hem er hier overigens ook niet voor ...

[ Voor 23% gewijzigd door Shedman op 21-07-2004 11:46 . Reden: FF getest ... ]

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Dat is het dus juist. Alle andere pagina's die ik heb staan doen het wel gewoon, alleen deze ene niet....
Hij gaat gewoon via poort 80, en die staat open (kijk maar op mijn homepage... die doet het wel gewoon).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Wilke
Nou ik weet niet, maar ik kan jouw host niet eens pingen, laat staan via HTTP benaderen.

Poortscannen zal ik maar niet doen, maar weet je zeker dat het IP hierboven klopt en dat die machine uberhaupt te bereiken is via het internet? Of staat er een firewall op die wat meer blokkeert dan misschien handig is?

Of blokkeert HCCnet soms van alles waar jij niet van weet :?

[ Voor 10% gewijzigd door Wilke op 21-07-2004 13:48 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-02 23:03

WPN

ik kom vanaf hier de hele server niet op....

staat er niets in je logfile van apache ofzow (gebruik putty om naar je bak te connecten ?)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

ik krijg m ook niet te zien. ik kan het IP ook niet pingen, maar telnetten naar poort 80 gaat wel goed, dus die poort staat blijkbaar open.

is het een virtuele map? of staat je doxumentroot op /X/Y/Z en phpsysinfo op /X/Y/Z/phpsysinfo? kijk anders even naar de httpd.conf...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
het ip adres is 100% zeker weten goed, en ook poort 80 staat 100% zeker weten open.

@wilke dat je niet kan pingen klopt, want alle ICMP (uit mijn hoofd) pakketjes worden door mijn firewall gedropt. Een poortscan mag je uitvoeren, en dan zal je zien dat poort 20 - 22, 80, 4663, 8080 en 10000 open staan.

hmmm, ik merk net dat als ik een harde refresh doe (ctrl-F5), ik ook niet meer op mijn site kan komen... ik vrees dat ik toch nog even in mijn firewall moet duiken...

tnx voor het testen (dat gaat erg moeilijk vanaf mij pc thuis...)

Verwijderd

vele providers blokkeren toegang via poort 80, probeer het eens op een andere poort te zetten...

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 19:35

doc

De site zelf (dus niet de phpsysinfo) werkt hier wel, dus er is iets anders mis.

Wat handig is om te testen, is om tijdelijk even de proxy server van je provider aan te zetten, dan kan je makkelijk vanaf de "buitenkant" kijken

[ Voor 9% gewijzigd door doc op 21-07-2004 16:22 ]

Me Tarzan, U nix!

• Wilke
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 16:00:
vele providers blokkeren toegang via poort 80, probeer het eens op een andere poort te zetten...
Is me nog nooit opgevallen. Poort 25 kan ik wel inkomen, maar poort 80 blocken gaat wel erg ver. Kun je namen noemen van providers die dat doen? Dan kan ik ze op mijn lijstje 'nooit een account bij deze provider nemen' plaatsen :P

Ik denk dat er gewoon wat dingen behoorlijk fout ingesteld staan in de firewall, op deze manier is er verder weinig te zeggen over het probleem van de topicstarter.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmmm.. toch even een portscan gedaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
PORT      STATE  SERVICE
20/tcp    closed ftp-data
21/tcp    closed ftp
22/tcp    open   ssh
23/tcp    closed telnet
8080/tcp  open   http-proxy
10000/tcp open   snet-sensor-mgmt
Zo te zien is de machine dus wel te bereiken (kan ook SSH'en). Toch werkt poort 80 niet?

Het lijkt dus niet aan HCCnet te liggen; dat wordt ook ondersteund door dit topic waar men met HCC geen enkel probleem heeft :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 15:59
http://80.100.19.121/ werkt nu wel :)

|>

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hij doet het nu hier niet meer. Zit er niet iets fout in je script ofzo, want hij doet het soms wel, soms niet. Heel vreemd.

edit:
Het ligt aan je script, want nu (2 min later) is de achtergrond roze geworden maar staat er nog geen content op.

edit:
Nu staat er zelfs content. Kwestie van wachten.

[ Voor 46% gewijzigd door chris op 21-07-2004 18:11 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 15:59
chris schreef op 21 juli 2004 @ 18:07:
Hij doet het nu hier niet meer. Zit er niet iets fout in je script ofzo, want hij doet het soms wel, soms niet. Heel vreemd.

edit:
Het ligt aan je script, want nu (2 min later) is de achtergrond roze geworden maar staat er nog geen content op.

edit:
Nu staat er zelfs content. Kwestie van wachten.
Volgens mij ligt het aan een combo van router en server app :)

|>

Verwijderd

Heb je wel een php-accellerator (b.v. zendoptimizer of zo) geinstalleerd? Misschien dat die je over bepaalde timeouts kan helpen....

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ok

ff wat vragen uit de wereld helpen
1. poort 80 wordt wel degelijk doorgelaten door HCCNet (net als alle andere poorten)
2. De site heeft altijd goed gewerkt, merkte onlangs dat ik alleen niet meer op het script kan komen
3. het opvragen gaat niet zo snel, door de gebruikte hardware (een IBM dual PPro, die heeft er af en toe wat moeite mee)

Ik ben er inmiddels achter dat het ligt aan mijn firewall config in mijn modem. Ik ben al een jaar bezig een goede config te maken, waarbij mijn client pc's onbeperkte toegang tot internet hebben, maar er van buiten af alleen toegang is tot een beperkt aantal poort (20 - 22, 80, 443, 4662, 8080 en 10000). Ik dacht er een goede config voor gebouwt te hebben, maar deze bleek dus niet te werken. Ik kan alleen op mijn werk wel testen maar niet aan de config werken, en thuis wel aan de config werken, maar dus niet testen... het gaat dus niet echt snel...

@Chris
In het verleden stond de pagina er in een kweste van seconden (is op mijn thuis netwerk nog steeds het geval). Ik moet echt even aan de gang met mijn modem/router (Speedtouch 510 v4).

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hier (NH, Multikabel) werkt het wel, maar errug traag. Maar ik zie dat hij geen vrij geheugen heeft: fysiek geheugen zit op 98% en swap op 30%.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Ik kan alleen op mijn werk wel testen maar niet aan de config werken, en thuis wel aan de config werken, maar dus niet testen... het gaat dus niet echt snel...
Heeft je isp geen proxy?
Zo ja,stel het in en je kan altijd testen.

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:58
ajhaverkamp schreef op 22 juli 2004 @ 17:07:
Hier (NH, Multikabel) werkt het wel, maar errug traag. Maar ik zie dat hij geen vrij geheugen heeft: fysiek geheugen zit op 98% en swap op 30%.
Dat geheugen is geen probleem, dat is gewoon de manier waarop Linux zijn geheugenbeheer doet. Daar staat wel iets over in de FAQ.

Verwijderd

Ik krijg een grote stilte:

D:\Tools>IDServe.exe http://80.100.19.121/phpSysInfo/index.php

Initiating server query ... "http://80.100.19.121/phpSysInfo/index.php"
Looking up the domain name for IP: 80.100.19.121
The domain name for the IP address is: fia121-19-100.dsl.hccnet.nl
Connecting to the server on standard HTTP port: 80
No response was received from the machine and port at that IP. The machine may be offline or the connection port may be stealthed.
Query complete.

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 12:18
Wat zie je eigenlijk in je acces.log?
Als je daar niets ziet (en dat vermoed ik), komt het nooit bij je webserver aan, en wordt het waarschijnlijk gefirewalled...

Verwijderd

Zit er een reversed proxy tussen (misschien zonder dat je dat zelf weet)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 20:05:
Zit er een reversed proxy tussen (misschien zonder dat je dat zelf weet)?
Wat zou dat uitmaken dan? Ik bedoel, stel dat er een reverse proxyserver tussenstaat (wat me heel onlogisch lijkt), dan stuurt de webserver het Web-verkeer weer netjes terug naar die reverse proxy server (die het op zijn beurt weer terugstuurt naar de client).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 20:10 ]

Verwijderd

Denk niet dat het dat is.... maar ja, tis een raar probleem.... en dan kun je maar gewoon een aantal dingen proberen die je tebinnen schieten. Phpsysinfo is gewoon eenrichtingsverkeer na de aanvraag van het uitvoeren van het php-script. Dus dat zal het niet zijn... maar tis een vreemd/intigrerend probleem....

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Mijn acces.log geeft aan dat er verzoeken binnen komen, en dat ze beantwoord worden. Maar om de 1 of andere manier heeft mijn firewall een complete willekeur aan wie er wel door mag en wie niet...
Aan HCCNET ligt het iig niet, want als ik mijn firewall uitzet, komt alles gewoon door (inc. netbios, welke nou net niet mag...)

Verwijderd

Draai je portsentry of iets dergelijks met blacklistings van ip-adressen misschien?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
nope

NOGMAALS, het werkte goed, tot ik aan de FIREWALL van mijn MODEM ging klooten.
Omdat ik het idee had dat alleen dit script niet werkte, postte ik hier mijn vraag, maar ik ben er inmiddels achter dat mijn hele firewall config niet lekker zit.

sorry voor dit "schreeuwen", maar ik krijg het idee dat iedereen over mijn eigen opmerkingen heen leest...

Verwijderd

Tja.... reset je modem dan...

Verwijderd

Ik heb net nog eens gekeken.... en.... ik kwam op je phpsysinfo-pagina. Ik zag dat je server zich suf zit te swappen. Wel vette opzet van je schijven. En ik zie dat je scsi-raid en 2 cpu's gebruikt.

Ik gok dat je RedHat9 te veel ondergronds uitvreet. Veel services en vele cron-processen. Misschien staat updated aan, misschien draai je services die loopen. Ik zou dat sowieso eens goed opruimen. Je server hoort maar af en toe te swappen. Wil je zo door draaien, dan is meer geheugen geadviseerd.

Dus.... Ik zou eerst dat swappen maar eens verhelpen. Dat de server lekker gaat draaien. En dan eventueel dat modem resetten. Heb je wat aan dit advies?

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ik denk dat het swappen van Overnet komt. Dat is een vrij brakke client, die de machine merkbaar trager maakt. Daarnaast draait voor VNC X altijd.
Dat samen met maar een systeem geheugen van 186Mb, maakt dat hij het best zwaar heeft...
Wat services betreft, hij loopt op het moment 95% standaard ten opzichte van een server install. Ik heb nog geen tijd gehad om er een keer diep in te duiken.

Sowieso moet hij binnen kort weer eens aan een herinstall geloven, aangezien ik een paar domme foutjes heb gemaakt, die niet even snel te herstellen zijn (iets te enthousiast geweest met chmod.... 8)7 )

Wat de modem reset betreft, dat durf ik pas aan als ik eens een keer met HCCNet heb gebelt... ik ben namelijk mijn brief met inlog codes kwijt.... 8)7 Als ik die info weer heb, breng ik het modem helemaal terug tot de standaard instellingen.

Offtopic:
Het is al een oude ex-bedrijfsserver met een profi SCSI uW scsi raid (IBM ServeRAID), met eigen processor. Draait best leuk. Vooral hoog pats gehalte, er draaien namelijk 9 (!!!) scsi schijven in deze machine. Best ziek voor een prive servertje :*)

edit:
ik geef mijn server nu ff een reboot, want ik nu zelf (lokaal) ook niet meer op mijn site...

edit2:
gereboot, en mijn swap is weer leeg. Ben benieuwd of hij nu wel benaderbaar is...

[ Voor 25% gewijzigd door deepbass909 op 24-07-2004 21:53 ]

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

deepbass909 schreef op 24 juli 2004 @ 21:41:
Ik denk dat het swappen van Overnet komt. Dat is een vrij brakke client, die de machine merkbaar trager maakt. Daarnaast draait voor VNC X altijd.
Dat samen met maar een systeem geheugen van 186Mb, maakt dat hij het best zwaar heeft...
Wat services betreft, hij loopt op het moment 95% standaard ten opzichte van een server install. Ik heb nog geen tijd gehad om er een keer diep in te duiken.

Sowieso moet hij binnen kort weer eens aan een herinstall geloven, aangezien ik een paar domme foutjes heb gemaakt, die niet even snel te herstellen zijn (iets te enthousiast geweest met chmod.... 8)7 )

Wat de modem reset betreft, dat durf ik pas aan als ik eens een keer met HCCNet heb gebelt... ik ben namelijk mijn brief met inlog codes kwijt.... 8)7 Als ik die info weer heb, breng ik het modem helemaal terug tot de standaard instellingen.

Offtopic:
Het is al een oude ex-bedrijfsserver met een profi SCSI uW scsi raid (IBM ServeRAID), met eigen processor. Draait best leuk. Vooral hoog pats gehalte, er draaien namelijk 9 (!!!) scsi schijven in deze machine. Best ziek voor een prive servertje :*)

edit:
ik geef mijn server nu ff een reboot, want ik nu zelf (lokaal) ook niet meer op mijn site...

edit2:
gereboot, en mijn swap is weer leeg. Ben benieuwd of hij nu wel benaderbaar is...
Het Werkt allemaal weer zie ik ook phpsysinfo _/-\o_

Verwijderd

En nu istie toch weer begonnen met swappen. Welliswaar niet zoveel. Maar ik denk dat daar je phpsysinfo-probeelm zat/zit. Ik denk dat je in je modem niks hoeft te wijzigen. Ik denk dat het aan je systeem ligt. Hij doet te veel. Los dat op en je probleem is weg.... je systeem moet goed als webserver kunnen functioneren, maar je hebt denk ik gewoon te veel lopende processen.... gokjes: webalizer, updatedb, en dat soort spul. Tune dat en je server loopt als een zonnetje....

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 18:56
hier doettie het ? 8)7

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Hier ook na lang wachten terwijl ik op een 100mbit lijn zit :)

Alle proemn in n drek

• DiedX
  • Laatst online: 05:37
offtopic:
Update je kernel even!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Kernel updaten wil bij mij nog niet echt lukken...

Ik heb gister gekeken in mijn processen, en ik heb 9 of 10 processen draaien voor Apache (httpd), beetje veel lijkt mij... Daarnaast draait er een app voor mijn raidcontroller, en dat ding werkt op Java. Die staat ook concequent geheugen weg te vreten... :-S

Ik denk dat ik komend weekend maar even een zondag moet opofferen en er Fedore Core 2 op moet gaan zetten... (als dat tenminste lukt, met mijn exotische scsi raid...)

Wat betreft het wachten, het kost gewoon een sec of 5 voordat hij alle info verzameld heeft en het scherm heeft opgebouwd...

Verwijderd

> Wat betreft het wachten, het kost gewoon een sec of 5 voordat hij alle info verzameld heeft en het scherm heeft opgebouwd...

Nee, veeel langer als het systeem op dat moment flink aan het swappen is.
Pagina: 1