[ADSL Router]Welk merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Ik bezit momenteel een Alcatel Speedtouch 510, deze is alleen sinds enkele maanden aan het sterven door oververhitting. Nu heb ik besloten om een
nieuw adsl modem te kopen, alleen ik ben niet echt thuis in de merken en
modellen van deze modem/routers. Ik kan ook nergens sites vinden met vergelijkingen tussen verschillende modems,zoals je veel bij HDD's en grafische kaarten vindt. Inlezen wordt zo ook moeilijk.

Wat is een beetje merk/model, dat ADSL modems verkoopt dat voor een 100 euro
kan kopen? In de Alcatel heeft het bij mij een beetje af gedaan, door persoonlijke ervaring met die 510, is dat terecht?

Ik heb gezocht op GOT, maar veel info vindt ik hier niet.
De pricewatch geeft veel modems, maar de merken zeggen me erg weinig.

Mijn ISP is xs4all, dus ik heb KPN als ADSL provider.

[ Voor 12% gewijzigd door Tukk op 21-07-2004 11:19 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ik ken eigenlijk weinig probleem verhalen met de Alcatel 510 modems ..... Mijn inziens is het een prima product.

Als je een goed modem wilt zou ik voor ZyxeL gaan (www.zyxel.nl de 650-R31 of R33).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
[rml][ speedtouch] irritante piep en andere kwalen[/rml] is 1 van de vele topics op Got over alcatel-modems, mischien ook omdat ze zoveel verkocht zijn.

Dat probeer ik ook een beetje boven tafel te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tukk op 21-07-2004 12:03 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 10:28

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb de zyxel 650-r31 icm demon adsl als router werkend gehad.. perfect
Goed beveiligd en poorten zijn makkelijk open te zetten dmv menuutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walstroom
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2023
Een electronisch apparaat kan niet een beetje sterven door oververhitting. Hij gaat kapot en blijft kapot of schakelt zich zelf uit en weer aan als de temperatuur weer normaal is. Dat laatste kan de 510 niet. Het eerste is uit te sluiten want je zegt dat het ding het nog doet. Ik heb overigens prima ervaringen met de 510 i. Mijn zwager heeft een Asus modem inclusief draadloos gedeelte (iets met 500 erin)dat hem zeer goed bevalt. Instellingen maken was een beetje omslachtig, maar verder een mooie interface en qua uiterlijk een strak ding.

AMD Phenom 3,6Ghz, MSI K9A2, 4 x Corsair CM2X2048-8500C5, 1TB Hitachi Raid 0, 160GB Hitachi Raid 1, 1.5 TB WD data, Geforce 9600GT 1 GB, Xilence 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:32

slaay

Natuurbeleven.com

Bedenk wel dat als je een "exotisch" merk adsl modem/router koopt, KPN je niet gaat helpen in geval van een storing.

Je kunt dus het beste een speedtouch of zyxel kopen!

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben hier ook de alcatel 510 en vinden het een zeer goed apparaat, nooit problemen mee. Wat wel zoiets is, en ook de gebruiksaanwijzing (je weet wel, dat rare boekje wat bij de meeste nieuw gekochte apparaten zit, maar door de meeste mensen nooit wordt bekeken) waarschuwt daarvoor, de alcatel wordt warm, en moet beslist vrij staan of hangen. Overigens is dat volgens mij geen unicum voor de alcatel, ik zou dus eens een kritische blik werpen op hoe het apparaat is opgesteld, anders ga je wellicht met een ander modem ook de mist in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In pcm stond laatst een test en en daar waren de draadloze ne normale routers van Sweex het best getest. (Maart 2004)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:44

GieltjE

Niks te zien...

ronwiel schreef op 21 juli 2004 @ 12:31:
In pcm stond laatst een test en en daar waren de draadloze ne normale routers van Sweex het best getest. (Maart 2004)
Een b-merk als sweex het beste getest het moet niet gekker worden, heb zelf een e-tech router die nu ook aan de hitte aan het bezwijken is (verliest al weken lang steeds de verbinding met de dns servers en stopt soms met het uitdelen van ip adressen:<

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op 21 juli 2004 @ 12:14:
Bedenk wel dat als je een "exotisch" merk adsl modem/router koopt, KPN je niet gaat helpen in geval van een storing.

Je kunt dus het beste een speedtouch of zyxel kopen!
los van kwaliteitsoordelen en persoonlijke voorkeuren: ook een zyxel wordt door kpn niet ondersteund! enkel en alleen de door kpn geleverde modems (en heden ten dage is dat dus voor ethernet alleen de st510) worden ondersteund.

ps: geen linesync etc wordt uiteraard wel ondersteund, als je met de handleiding erbij kan vertellen dat het echt geen linesync is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 12:16:
Wij hebben hier ook de alcatel 510 en vinden het een zeer goed apparaat, nooit problemen mee. Wat wel zoiets is, en ook de gebruiksaanwijzing (je weet wel, dat rare boekje wat bij de meeste nieuw gekochte apparaten zit, maar door de meeste mensen nooit wordt bekeken) waarschuwt daarvoor, de alcatel wordt warm, en moet beslist vrij staan of hangen. Overigens is dat volgens mij geen unicum voor de alcatel, ik zou dus eens een kritische blik werpen op hoe het apparaat is opgesteld, anders ga je wellicht met een ander modem ook de mist in.
Het apparaat heeft gaten aan de onderkant, daarom stond het op een paar niet gebruikte draden, zodat er meer ruimte vrij zou zijn dan normaal het geval zou zijn
indien je hem op een platte ondergrond zou plaatsen.

De piep komt door oververhitte condensatoren op de printlaat, dat is volgens mij ook de reden voor de probs die ik heb. Die constructiefout (IMHO) is ook de reden waarom ik twijfel aan Alcatel-modems.

Alleen ondersteuning aan 510 door KPN, dat is toch regelrechte koppelverkoop! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op 21 juli 2004 @ 12:44:

Alleen ondersteuning aan 510 door KPN, dat is toch regelrechte koppelverkoop! :(
hoezo dat?
het gaat dan uiteraard om de ondersteuning aan het apparaat zelf. voor wat betreft de adsl is er net zoveel ondersteuning. kpn levert de speedtouch modems, dus die kennen ze ook, en andere modems niet.

en trouwens, kpn levert meer ondersteuning dan alleen de 510, maar omdat TS nu een 510 heeft, is 'ethernetmodem' het voorbeeld dat ik gebruikte.

btw: hoelang ben je al abonnee bij xs4all...ze hebben nu een actie voor trouwe abonnees (2-4 jaar) waarbij je korting krijgt op een nieuw (wel alcatel) modem.
en voor het geval dat je nog niet lang abonnee bent: valt je modem misschien nog in de garantie?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GieltjE schreef op 21 juli 2004 @ 12:35:
[...]

Een b-merk als sweex het beste getest het moet niet gekker worden, heb zelf een e-tech router die nu ook aan de hitte aan het bezwijken is (verliest al weken lang steeds de verbinding met de dns servers en stopt soms met het uitdelen van ip adressen:<
In de computertotaal werd de Draytek als best getest. En als je hier op het forum kijkt zul je die mening vaker langs zien komen. Ik had eerst een Sweex en kon vervolgens niet Online gamen. Met een draytek werkte dit meteen uit de doos!!

Ook zijn ze zeer sterk met vernieuwde firmwares als er wensen zijn vanaf de gebruikers.

Tis maar wat je belangrijk vind. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb een ADSL-router van Linksys en ben er zeer tevreden over. Goede kwaliteit en heel wat instelmogelijkheden.

Moest je het nog niet weten: Linksys is een dochterfirma van Cisco, en die staan toch bekend omwille van hun degelijke producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 12:54:
[...]

hoezo dat?
het gaat dan uiteraard om de ondersteuning aan het apparaat zelf. voor wat betreft de adsl is er net zoveel ondersteuning. kpn levert de speedtouch modems, dus die kennen ze ook, en andere modems niet.

en trouwens, kpn levert meer ondersteuning dan alleen de 510, maar omdat TS nu een 510 heeft, is 'ethernetmodem' het voorbeeld dat ik gebruikte.

btw: hoelang ben je al abonnee bij xs4all...ze hebben nu een actie voor trouwe abonnees (2-4 jaar) waarbij je korting krijgt op een nieuw (wel alcatel) modem.
en voor het geval dat je nog niet lang abonnee bent: valt je modem misschien nog in de garantie?
Ik zit sinds 1997 bij xs, maar nog maar een goed jaar als ADSL-klant.
(das nou net dat gene waar de aanbieding voor geld.), maar zo'n ADSL modem
is ergens anders goedkoper te krijgen dan bij xs4all.

garantie, tja. ik heb een paar keer met alcatel geprobeerd te mailen, maar ik heb echt nooit eenr reactie gehad. Via xs4all is het ook niet gelukt, dus nu is het modem opengeschroeft geweest. -->einde garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:21

rally

Deyterra Consultancy

WimB schreef op 21 juli 2004 @ 13:03:
Moest je het nog niet weten: Linksys is een dochterfirma van Cisco, en die staan toch bekend omwille van hun degelijke producten.
Linksys is kort geleden overgenomen door Cisco. Het was geen dochteronderneming van ze. De produkten die ze op dit moment op de markt hebben zijn door Linksys zelf ontwikkeld. Linksys had (en heeft) altijd erg goede en betrouwbare apparatuur gehad. Met de kennis die Cisco er (ongetwijfeld) in zal steken zal dat alleen maar beter worden.

Alleen even voor de volledigheid...

http://www.deyterra.com

Pagina: 1