Toon posts:

Yamaha RX-V450RDS

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Yamaha RX-V450RDS receiver te gaan kopen.

Omdat ik graag gebruik wil maken van dolby surround via de xbox moet er verplicht een optische ingang zitten op de receiver.
Anders gaat dat niet lukken.

Ik heb gekeken op de website van Yamaha bij specificaties om te kijken of er een optische ingang zit op de receiver.
Bij de specificaties staat het er niet bij:

http://www.yamaha-hifi.co...=1105&archivset=&newsset=

Kijk ik op een vergrote foto van de achterkant van het apparaat wat er allemaal opzit. Zie ik wel twee optische ingangen (denk ik) links onderin.

Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-hifi.com/download-pictures-new/rx-v450_review.jpg

Kan iemand mij zeggen of dat het er misschien wel opzit zoals op de foto wat ik denk dat twee optische ingangen zijn. En dat ze misschien vergeten zijn het bij de specificaties te zetten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 10:57 ]

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 22:11
Daar links zitten toch 2 optische ingang...?!

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Topicstarter
RobertJ schreef op 21 juli 2004 @ 11:03:
Daar links zitten toch 2 optische ingang...?!
Dat is dus wat ik bedoelde ze zitten er volgens mij wel op maar bij de specificaties staat het er helemaal niet bij.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Download de manual, daar zal het vast in staan (sterker nog: het staat erin). Verder staat er dat er 4 digitale ingangen zijn, dan kun je er wel vanuit gaan dat er minstens een optiesch is. Beetje lame topic... Met wat meer zoekwerk kun je dit best zelf vinden (heeft mij niet meer dan 30 sec gekost) :z

[ Voor 26% gewijzigd door voodooless op 21-07-2004 11:12 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens deze site heeft hij een optische ingang: http://www.kieskeurig.nl/...0FD88A537C1256E8F00552406

Maar sowieso heeft toch tegenwoordig bijna iedere beetje versterker wel een optische ingang.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 23:47

rik

Tuurlijk heeft ie een optische ingang. Kijk ook eens naar de duurdere modellen, ikzelf wilde de 450 kopen maar heb uiteindelijk de duurste, 750, genomen ivm phono ingang. Heerlijke receiver trouwens!

Verwijderd

Topicstarter
rik schreef op 21 juli 2004 @ 11:12:
Tuurlijk heeft ie een optische ingang. Kijk ook eens naar de duurdere modellen, ikzelf wilde de 450 kopen maar heb uiteindelijk de duurste, 750, genomen ivm phono ingang. Heerlijke receiver trouwens!
Bedankt voor je reactie.
Ikzelf heb meer als voldoende aan deze receiver dus waarom een duurdere nemen als het me een paar honderd euro kan schelen (kan ik weer bij mijn speakerset leggen).

Waar heb jij de spullen aangeschaft? heb je nog suggesties voor goedkope adressen?

Verwijderd

Het is algemeen bekend dat er genoeg omzetters zijn voor optisch-->coax of andersom.... als je geen optische ingangen hebt.

Beetje zoeken is niet zo moeilijk hoor. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 11:20 ]

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 23:08
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 11:20:
Het is algemeen bekend dat er genoeg omzetters zijn voor optisch-->coax of andersom.... als je geen optische ingangen hebt.

Beetje zoeken is niet zo moeilijk hoor. ;)
Wat is er eigenlijk sneller of beter ?

Verwijderd

GleNnoS_ schreef op 21 juli 2004 @ 11:41:
[...]

Wat is er eigenlijk sneller of beter ?
Op papier maakt het eigenlijk niks. Maar in de praktijk is wel gebeleken, dat als je optisch over lange afstanden gaat gebruiken, er wel kans is op verlies of een te zwak signaal.

Maar een paar meter maakt niks uit, zolang je maar geen knikken in een optische kabel hebt zitten. :)

Het signaal is bij beide systemen digitaal, dus als het goed ontvangen en verzonden wordt dan moet je geen verschil merken imo.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dit staat dus gewoon in de specs - sheet

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.