Toon posts:

Problemen met sturen naar bepaalde e-mail adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem..Namelijk, het sturen naar bepaalde adressen werkt niet.

Ik krijg de melding in de log file: SMTP: Network operation did not complete in a reasonable amount of time; please retry
07/21/2004 10:45:13 AM Router: Failed to connect to SMTP host ****** because Connection to remote SMTP server timed out 

Ik gebruik Domino Server van Lotus Notes als mail server..

Domein en alles is ook gerigistreerd bij KPN.

Er zit ook een S-Box van KPN tussen.. Als we naar onze eigen domein naam pingen krijgen we ook geen response dit kan liggen aan dat de router(S-Box) dat tegenhoud..

Weet iemand hier een oplossing voor? Het is een zakelijk probleem!

Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mailserver KPN per ongeluk plat? En probeer je intern of extern te mailen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 23:11
Let op: als je "urgent" in de topictitel zet kost het sowieso €50 euro om een topic te openen. Helemaal als het zakelijk is.

Probeer de SMTP server eens te pingen. Of testen met outlook en kijken of dat wel lukt.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
doe geen ping maar een traceroute. misschien dat de MX records voor het domein waar je heen wilt sturen........ beetje plat liggen? (de bakken die er aan verbonden zijn :P)

of dat je uberhaupt geen route naar die machines hebt (ergens onderweg een route plat en nog geen rerouting plaats gevonden ...)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 10:51:
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem..Namelijk, het sturen naar bepaalde adressen werkt niet.

Ik krijg de melding in de log file: SMTP: Network operation did not complete in a reasonable amount of time; please retry
07/21/2004 10:45:13 AM Router: Failed to connect to SMTP host ****** because Connection to remote SMTP server timed out

Ik gebruik Domino Server van Lotus Notes als mail server..

Domein en alles is ook gerigistreerd bij KPN.

Er zit ook een S-Box van KPN tussen.. Als we naar onze eigen domein naam pingen krijgen we ook geen response dit kan liggen aan dat de router(S-Box) dat tegenhoud..

Weet iemand hier een oplossing voor? Het is een zakelijk probleem!

Alvast bedankt!
Dit probleem ken ik ergens van. Je mailserver probeert een SSL connectie te openen. Je krijgt dit bericht binnen enkele seconden terug waarschijnlijk?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

probeer eerst eens met telnet een verbinding na te spelen ! Misschien zijn die servers op dat moment gewoon niet benaderbaar !

En je zegt 'naar bepaalde adressen' of te wel mail naar een heleboel andere adressen gaat wel goed ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 11:23 ]

Pagina: 1