Dit is mijn eerste post op GoT en heb meteen een leuk vraagstuk.
- Ik heb op google gezocht naar een antwoord
- diverse VB sites afgestruind
Het volgende is er aan de hand. Ik heb een functie geschreven (Thumbase()) die van een PDF bestand een JPG screenshot maakt, deze werkt perfect als ik 'm onder een clickevent van een button plaats:
Nu wil ik de boel automatiseren zodat een Map (systemFolderWatcher) in de gaten wordt gehouden zodat wanneer er een bestand wordt toegevoegd deze meteen wordt geconverteerd naar een JPG:
Nu het probleem; in de logchange event werkt de functie niet naar behoren, hij loopt er netjes doorheen tot de regel
Hier geeft hij een NullReferenceException, ik zal de functie even achterwegen laten, wellicht ziet één van jullie waar het de fout in gaat. Ik begrijp in ieder geval niet dat in de pageload en buttonclick events de functie wel gewoon werkt
- Ik heb op google gezocht naar een antwoord
- diverse VB sites afgestruind
Het volgende is er aan de hand. Ik heb een functie geschreven (Thumbase()) die van een PDF bestand een JPG screenshot maakt, deze werkt perfect als ik 'm onder een clickevent van een button plaats:
code:
1
2
3
4
5
6
| Private Sub cmdStart_Click(ByVal sender As System.Object,
ByVal e As System.EventArgs) Handles cmdStart.Click
ThumbBase("C:\test\info.pdf")
End Sub |
Nu wil ik de boel automatiseren zodat een Map (systemFolderWatcher) in de gaten wordt gehouden zodat wanneer er een bestand wordt toegevoegd deze meteen wordt geconverteerd naar een JPG:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Private Sub logchange(ByVal source As Object,
ByVal e As System.IO.FileSystemEventArgs)
If e.ChangeType = IO.WatcherChangeTypes.Created Then
ThumbBase("C:\test\info.pdf")
txtActivity.Text &= "File " & e.FullPath & " is aangemaakt" & vbCrLf
End Sub |
Nu het probleem; in de logchange event werkt de functie niet naar behoren, hij loopt er netjes doorheen tot de regel
code:
1
2
3
| Dim clipboardData As IDataObject = Clipboard.GetDataObject() If (clipboardData.GetDataPresent(DataFormats.Bitmap)) Then ... |
Hier geeft hij een NullReferenceException, ik zal de functie even achterwegen laten, wellicht ziet één van jullie waar het de fout in gaat. Ik begrijp in ieder geval niet dat in de pageload en buttonclick events de functie wel gewoon werkt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 11:32 ]