Toon posts:

Krijg Spyware maar niet weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Door een pop-up te hebben aangeklikt zit er nu iets in mij PC waardoor IE telkens een verschillende startpagina krijgt. Ik zit nu niet thuis maar de extensie van de startpagina eindigt met .dll.

Nu heb ik echt van alles geprobeerd om dit te verwijderen, ik heb Ad-aware geïnstalleerd en Spybot +upadte's en nog wel 5 andere programmaatjes.

Ik krijg het maar niet weg, nu als ik ctrl,alt,del indruk dan zie ik bij de takenbeheer een programma draaien WinKa.exe en Winupdt.exe deze 2 kan ik maar niet stoppen en of verwijderen. Zelf als ik de map opzoek dan kan ik ze niet verwijderen.

Kan iemand mij helpen misschien
Ik heb wel hier en daar op internet opgezocht naar deze bestanden maar kom niet veel tegen alleen wel dat Ad-aware en Spybot dit moet kunnen verwijderen, maar dat lukt niet.

gr Mystique :'(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

Als ik zulke spyware tegenkom gebruik ik hijack this, stuk rigoureuzer maar het werkt wel ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 13:33
probeer ook eens cwshredder, deze haalt bijna alle vormen van de meest voorkomend spyware : Coolwebsearch weg.

Verwijderd

het word hoe dan ook vanuit ergens opgestart;
Start
Uitvoeren
regedit
OK
HKEY_LOCAL_MACHINE
Software
Microsoft
Windows
Current version
Run
(kijk hier of een van die exe's wordt gestart, verwijder dan die entries)
Doe hetzelfde rijtje maar dan vanaf HKEY_CURRENT_USER

Herstart dan de machine

zonder je IE te openen Windowstoets+F zoek naar die exe's en verwijder ze. Als dat is gelukt;
Start
Uitvoeren
wupdmgr
en alle updates downloaden die essentieel zijn, scheelt al de helft

Ik heb dat Hijackthis ook wel eens geprbeerd en dat is ook niet altijd toereikend, met het handje gaat vaak toch beter, maar je windows up to date houden moet ook gewoon prioriteit 1 krijgen.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Zoals Pakjebakmeel zegt heb je mogelijk een CoolWebSearch variant te pakken.

Probeer eens te verwijderen door eerst Sphjfix, vervolgens About:Buster en daarna CWShredder te draaien.

Daarna Ad-aware en Spybot S&D met laatste updates draaien.

Post tenslotte je HijackThis log in dit topic zodat we beter kunnen oordelen.

Verwijderd

Volgens een ander forum:

Then go into Add/Remove Programs and delete a program called Windows SA (if you have it), then go into Windows Explorer, Program Files and find the Windows SA folder and delete it. Immediately upon doing this, you will probably get a web page opening up by itself - it will be BlazeFind.com, just close it.

Edit:
Hmmmm..... deze link is beter:
http://www.techsupportforum.com/showthread.php?t=10665

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 10:45 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-12 20:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kijk ook hier eens:
Nieuwe CoolWWWSearch varianten

edit:

Dit topic had je trouwens in B&V gemoeten..

[ Voor 30% gewijzigd door FlipFluitketel op 21-07-2004 10:47 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Ik snap je probleem. Ik had laatst ook zoiets als wat jij omschrijft. Mijn acties waren nutteloos. Ik heb diverse programmas geprobeerd om ze te verwijderen; ad aware, spyblaster, hijack etc etc. Ik heb de files handmatig opgezocht en gedelete, Ik heb alle regestries nagelopen en de zaken eruit gesloopt. Alles nog een keer gescanned. Alles leek in orde. Alle temp dirs, caches etc etc leeggehaald. Virusscan eroverheen. Nog een keer gereboot en gescanned, alles kreeg groen licht.

Ik IE opstarten en viola daar was ie weer. Natuurlijk kan het zijn dat ik iets vergeten was, maar hardnekkig was die zooi zeker. Ik heb gekozen voor een nieuwe install van xp en toen was het weg. Lang leve Norton Ghost....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 10:46:
Ik zal als ik straks thuis ben wel even wat handelingen uitvoeren die ik hier heb gekregen, ik laat jullie weten hoe dit afloopt.

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

oeps verkeerde plaatsing, kan iemand deze verplaatsen ???
Je zat er een knop naast ;)

SA --> Beveiliging & Virussen. Lees de sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif) daar even.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1