[WinXP]Ineens alle lettertypes kwijt.

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:02
Ik sloot gisterenavond gewoon mijn PC af. Nu start ik hem net op en hij begon dus meteen met scandisken. Dit duurde eigenlijk abornomaal lang. Zeker 10min voordat hij klaar was, terwijl normaal, ook al staan er fouten op, dit veel korter duurt. Sowieso, ik heb windows goed afgesloten, en de laatste keer dat ie om scandisk vroeg heb ik hem gewoon laten scannen. Dus hij zou eigenlijk niet eens moeten beginnen met z'n scandisk.

Nu kwam ik dus in het inlogscherm en de letters zagen er meteen anders uit, bold arial ofzo. Nu heb ik in Windows dus overal datzelfde lettertype. Ik dacht: laat ik eens iets anders proberen. Dus ik start windows opnieuw, komt hij met de melding dat ie vgaoem.fon mist. Ik dat ding terug gezet met de Windows repair en ik kwam weer in Windows. Nu kijk ik dus naar de c:\windows\fonts map, maar daar is dus echt gewoon alles weg! :( Als ik naar config. scherm ga en daar naar fonts. Dan krijg ik gewoon in een soort van verkenner de fonts map te zien, zonder opties als fonts installeren of whatsoever.

Als ik de *.tt_ files op de WinXP cd (i386 dir) bijv rename naar .ttf, dan herkent windows dit niet eens als font. Dus alle links naar fonts of wat dan ook zijn gewoon weg. Het is net alsof hij niet weet wat fonts zijn :|

update: Als ik de tt_ files extract met winrar worden ze wel duidelijk een ttf file met icoon ervoor. Ik kan ze ook openen en dan zie ik het lettertype. Nu heb ik ze naar de fonts dir in de windows map verplaatst, maar daardoor krijg ik nog steeds niet de goeie lettertypes in windows.Na een reboot werken zie ik tenminste alle fonts weer. Het enige probleem is dus dat ik niet zomaar fonts kan installeren en dat wanneer ik fonts open in het config. scherm, dat hij ze gewoon zoals in explorer laat zien, zonder opties van installeren. Ik ben de hele mogelijkheid qua fonts installeren kwijt en kan ze dus alleen gebruiken door in de windows\fonts te stoppen.

Hoe kan dit nou zomaar opeens komen en wat doe ik eraan om die zooi terug te krijgen? Systeemherstel wilde niet werken :( Heb 4 data geprobeerd, maar nix werkt. Hopelijk dat iemand hier verstand van heeft.

Gvd, het ergste irriteert mij dat zoiets zomaar gebeurt... Windows gewoon afgesloten, geen gekloot eraan, nix geïnstalleerd, en dan opeens dit :| Hoe kan zoiets nou gewoon? :( :(

[ Voor 25% gewijzigd door benchMarc op 21-07-2004 09:51 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

Kan je niet via eigenschappen van je beeldscherm -> vormgeving -> geavanceerde vormgeving. Dan zie je zo'n stukje van windowslayout als je dan op de tekst dingetjes klikt moet je het lettertype kunnen wijzigen. Windows standaard is Tahoma 8 ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:02
Jah, dat is nu opgelost, was net mijn bericht aan het editten toen jij repliede :) Nu nog alleen zorgen dat ik weer fonts kan installeren zoals vroeger. Ik ben ook bang dat ik misschien nog meer kwijt kan zijn dan alleen de c:\windows\fonts map. Waarom zomaar die map, waarom alles daaruit weg? Wat kan dat toch zijn? :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maak in je fonts map eens een file genaamd desktop.ini met daarin:

code:
1
2
[.ShellClassInfo]
UICLSID={BD84B380-8CA2-1069-AB1D-08000948F534}

(let even op de standaard extensie van notepad zodat hij niet desktop.ini.txt heet of iets dergelijks) :)