[Zonnet] gebruik maken van de nieuwsservers

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ik ben al 'n poosje lid van zonnet Adsl basic, maar heb eigenlijk nooit die nieuwsgroepen gebruikt. Via de search kwam ik op GrabIt terecht waarmee ik kennelijk bestanden kan verkrijgen via die newsservers.

Bij de installatie kwam de config-wizard enzo en daar heb ik news.zonnet.nl (?) ingevuld, plus de optie aangezet dat inlog required was. Dus vervolgens me inbelgegevens erin gezet. Ik heb in Kerio Firewall ook TCP-poort 119 opengezet (*). Tot zover goed denk ik?

Maar zover ik zie moet ik nu in het programma groepen updaten om informatie te verkrijgen van de server? Maar dat lukt niet :? Hij zegt unable to connect news.zonnet.nl.

Ik heb deze 2 tutorials gelezen; maar daar staat de basic info in die ik al gedaan heb.
http://www.shemes.com/community/viewtopic.php?t=1536
http://www.shemes.com/community/viewtopic.php?t=1535

(*):
Afbeeldingslocatie: http://img28.exs.cx/img28/5486/hghgfh.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Silent Thunder op 21-07-2004 10:00 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 11:57

SmartDoDo

Woeptiedoe

Toevallig heb ik pas ook zitten stoeien met GrabIt en met behulp van dezelfde (echter wel de Nederlandse) uitleg :)

Heb je het al eens geprobeerd om geen username en password in te vullen?

edit:
Vergeet ik erbij te zeggen dat ik dus zonder username en password aan de slag kan. Verder heb ik ook geen poorten op mijn router hoeven instellen.

[ Voor 26% gewijzigd door SmartDoDo op 21-07-2004 09:59 ]

• Silent Thunder
SmartDoDo schreef op 21 juli 2004 @ 09:58:
Toevallig heb ik pas ook zitten stoeien met GrabIt en met behulp van dezelfde (echter wel de Nederlandse) uitleg :)
Dat veranderd helaas niet veel eraan. Weliswaar Nederlands; maar de Engelse versie ervan had ik al heel goed begrepen, dus dit is geen extra nieuws wat ik nu lees.
Heb je het al eens geprobeerd om geen username en password in te vullen?
Jup, zonder resultaat
edit:
Vergeet ik erbij te zeggen dat ik dus zonder username en password aan de slag kan. Verder heb ik ook geen poorten op mijn router hoeven instellen.
Hmm.. vreemd. Ik dacht dat nieuwsgroepen van ISP's alleen bestemd waren voor abbonees van die provider.

Verwijderd

Het adres van de newsserver van zonnet is news.versatel.net.

• Silent Thunder
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 10:11:
Het adres van de newsserver van zonnet is news.versatel.net.
Daar doet hij het ook niet mee

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 11:57

SmartDoDo

Woeptiedoe

Silent Thunder schreef op 21 juli 2004 @ 10:07:
[...]

Dat veranderd helaas niet veel eraan. Weliswaar Nederlands; maar de Engelse versie ervan had ik al heel goed begrepen, dus dit is geen extra nieuws wat ik nu lees.
Zeik het maar af :P maar wellicht zijn er mensen die met eenzelfde probleem zitten en met die versie beter uit de voeten zouden kunnen ;)
Hmm.. vreemd. Ik dacht dat nieuwsgroepen van ISP's alleen bestemd waren voor abbonees van die provider.
Wellicht wordt er gecontroleerd op IP adres oid waardoor die inloggegevens niet nodig zijn :)

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Heb je een gratis Zonnet account? Ik geloof namelijk dat die geen toegang hebben tot de nieuwgroepen van zonnet als gevolg van misbruik.

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

• Silent Thunder
SmartDoDo schreef op 21 juli 2004 @ 10:17:
[...]
Zeik het maar af :P maar wellicht zijn er mensen die met eenzelfde probleem zitten
haha neen sorry, zo bedoelde ik het niet. gewoon concreet in mijn situatie dat het ff niks toevoegde, de vertaling dan. wat natuurlijk niet wil zeggen dat andere er niet mee geholpen zijn :)
G F0rce 1 schreef op 21 juli 2004 @ 10:18:
Heb je een gratis Zonnet account? Ik geloof namelijk dat die geen toegang hebben tot de nieuwgroepen van zonnet als gevolg van misbruik.
nope, betaald zonnet basic

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 13:06
misschien kan je het beste ff de helpdesk van zonnet bellen en vragen waarom je niet op hun nieuwsserver kan komen.
Zij kunnen je dan precies vertellen wat je wel en niet moet instellen.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Pagina: 1