Toon posts:

[2000] NTBACKUP <kan geen backup meer maken>*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help, een klant van ons kan geen backup meer maken via NTBackup.
Ook via een ander programmaatje (BackupAssist) lukt het niet meer. :'(
Bij het draaien van de backup krijg ik de volgende melding :

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Er is geen ongebruikt medium beschikbaar met het geselecteerde type,
maar een niet-herkend medium is beschikbaar.
Wilt u dit niet-herkend medium voorbereiden en gebruikern voor deze backup ?
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ook al klik ik nu op ja, dan komt dit scherm na een tijdje weer tevoorschijn.
Ik heb al 5 tapes geprobeerd en elke tape geeft hetzelfde aan. Lijkt me sterk
dat de tapes allemaal rot zijn?

Gegevens:
Dell Pentium 4 CPU 1,80 GHZ
Win2000 Server SP 4
Tapestreamer = Archive Python 06408-XXX SCSI Sequential Device

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05 18:37
Tapedrive cleanen.......
Server herstarten .......
Nog een keer proberen

Hans van Zijl

Verwijderd

jwpmzijl schreef op 21 juli 2004 @ 09:30:
Tapedrive cleanen.......
Server herstarten .......
Nog een keer proberen
ipv herstarten liever uit&aan zetten. Ik heb DDS units die geregeld hangen, en na power cycle pas weer bijkomen

Verwijderd

Topicstarter
het cleanen heb ik ook al gedaan, via dell is mij aangeraden om dit 6x achter elkaar te doen zonder succes. Ik zal proberen om de server uit te zetten en daarna weer te proberen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier aub ook zelf even op te letten :)

Verwijderd

Heb je al eens gekeken in je Computer Management > Storage > Removeable Storage >Physical Locations > Tape Unit naam. Dan Inventory etc....

In mediapools kan je zien welke tapes je kan overschrijven.

Weet het ook niet precies, gebruik zelf backupexec om te backuppen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
De server is helemaal van de stroom afgeweest, daarna weer opgestart en nog steeds hetzelfde probleem.

Bij Computer Management > Storage > Removeable Storage >Physical Locations > Tape Unit zie ik Media en Stations staan. Onder Media staat niets en onder stations staat Archive Python 06408-XXX SCSI Sequential Device met als status "ontkoppelbaar".

Ligt het toch aan de hardware dan ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 08:14:
De server is helemaal van de stroom afgeweest, daarna weer opgestart en nog steeds hetzelfde probleem.

Bij Computer Management > Storage > Removeable Storage >Physical Locations > Tape Unit zie ik Media en Stations staan. Onder Media staat niets en onder stations staat Archive Python 06408-XXX SCSI Sequential Device met als status "ontkoppelbaar".

Ligt het toch aan de hardware dan ?
Voor hardware foutmeldingen moet je ook even in de eventviewer kijken. Staan daar foutmeldingen in over scsi? Maakt de unit ook vreemde geluiden of gaan er lampjes branden die normaal niet branden?

Heb je al "inventory" gedaan op de tape-unit? (Rechter muistoets op tape-unit) Na enige tijd moet er onder media dan te zien zijn welke tape er in de unit zit, tegelijkertijd zie je activiteit op de unit. En kan je dan een prepare geven (Rechter muis-toets op de tape)

Tevens moet je eens in de media pools kijken, je hebt daar een folder Free, Import, Imrecognized, Backup.

Oja, onder die rechtermuistoets zit ook een Help. Lees die eens aandachtig door.

Het lijkt er zo de meldingen nalezend op dat de unit de boosdoener is.

Toegevoegde opmerking.
Unregognized media, dit terwijl de tapes al eerder zijn gebruikt in die unit. Probeer een andere unit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2004 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de event viewer zie ik de volgende foutmelding :
RSM kan het medium in station Station 0 van mediawisselaar ARCHIVE Python 06408-XXX SCSI Sequential Device niet identificeren. Er is een fout ontdekt tijdens het lezen van gegevens van het medium.

En daaronder staat ook nog eens de volgende foutmelding :
Het apparaat \Device\Scsi\adpu160m1 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Binnen de media pools zie ik inderdaad bovenstaande folders staan, echter er staat geen media in. Alleen binnen recognized media zie ik een tape staan, maar hier kan ik verder niets mee doen.

Ook als ik een inventory uitvoer op het fysieke tapestation krijg ik geen reactie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2004 @ 10:41:
In de event viewer zie ik de volgende foutmelding :
RSM kan het medium in station Station 0 van mediawisselaar ARCHIVE Python 06408-XXX SCSI Sequential Device niet identificeren. Er is een fout ontdekt tijdens het lezen van gegevens van het medium.

En daaronder staat ook nog eens de volgende foutmelding :
Het apparaat \Device\Scsi\adpu160m1 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Binnen de media pools zie ik inderdaad bovenstaande folders staan, echter er staat geen media in. Alleen binnen recognized media zie ik een tape staan, maar hier kan ik verder niets mee doen.

Ook als ik een inventory uitvoer op het fysieke tapestation krijg ik geen reactie.
Dus schijnbaar toch een hardware-probleem met de tape-unit.
Zitten wel de scsi-kabels goed vast in de machine? Terminatie goed?

Uitzonderlijk zou het ook nog door de scsi-kaart kunnen komen, maar het meest waarschijnlijk is het device waar draaiende onderdelen inzitten kaduk.

Probeer een andere unit of laat dat aan de hardwareleverancier over.
Pagina: 1