Hallo,
Ik ben sinds een tijdje bezig met HTC componenten, zodat mijn code nog beter leesbaar wordt en makkelijker te onderhouden.
Nu wil ik het volgende.
Op een pagina heb ik 10 knoppen staan. Deze hebben allemaal highlight functies OnMouseOver en als de muis weg is, krijgt de knop weer de normale kleur. Nu wil ik echter dat je, als je op een knop drukt, dat de highlight blijft, zodat de gebruiker makkelijk ziet welke knop ingedrukt is.
Probleem is echter dat je, als je dit wilt, wel moet checken of er geen andere knoppen aanstaan. Die wil ik dus uitzetten middels de properties die die knoppen hebben.
Ik heb de volgende broncode
Het is alleen niet mogelijk om in regels 22 en 23 properties van andere objecten aan te passen. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
msdn.microsoft.com/library, Google, GoT Search en W3schools kunnen me hier niet mee helpen.
Of, ik krijg het daar niet gevonden.
Alvast bedankt voor de hulp.
Ik ben sinds een tijdje bezig met HTC componenten, zodat mijn code nog beter leesbaar wordt en makkelijker te onderhouden.
Nu wil ik het volgende.
Op een pagina heb ik 10 knoppen staan. Deze hebben allemaal highlight functies OnMouseOver en als de muis weg is, krijgt de knop weer de normale kleur. Nu wil ik echter dat je, als je op een knop drukt, dat de highlight blijft, zodat de gebruiker makkelijk ziet welke knop ingedrukt is.
Probleem is echter dat je, als je dit wilt, wel moet checken of er geen andere knoppen aanstaan. Die wil ik dus uitzetten middels de properties die die knoppen hebben.
Ik heb de volgende broncode
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <span class="clsKnop" style="behavior: url(knop.htc);" id="knpCol"> Knop 1 </span> <span class="clsKnop" style="behavior: url(knop.htc);" id="knpCol"> Knop 2 </span> <span class="clsKnop" style="behavior: url(knop.htc);" id="knpCol"> Knop 3 </span> <span class="clsKnop" style="behavior: url(knop.htc);" id="knpCol"> Knop 4 </span> |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| <PUBLIC:COMPONENT>
<PUBLIC:ATTACH EVENT="onclick" ONEVENT="OnClick()" />
<PUBLIC:ATTACH EVENT="onmouseover" ONEVENT="aan()" />
<PUBLIC:ATTACH EVENT="onmouseout" ONEVENT="uit()" />
<PUBLIC:PROPERTY NAME="klik">
<GET INTERNALNAME="getKlik" />
<PUT INTERNATNAME="putKlik" />
<PUBLIC:PROPERTY />
<script language="JScript">
var bGeklikt;
function OnClick()
{
var oSpan = parent.document.getElementsByTagName('span');
for(var i = 0; i != oSpan.length; i++)
{
if((oSpan[i].className).toLowerCase() == 'clsknop' && oSpan[i] != element)
{
oSpan[i].putKlik(false);
oSpan[i].uit();
}
}
putKlik(true);
}
function aan()
{
element.style.color = '#000000';
}
function uit()
{
if(!bGeklikt)
{
element.style.color = '#FFFFFF';
}
}
function getKlik()
{
getKlik = bGeklikt;
}
function putKlik(b)
{
bGeklikt = b;
}
</script>
</PUBLIC:COMPONENT> |
Het is alleen niet mogelijk om in regels 22 en 23 properties van andere objecten aan te passen. Weet iemand wat ik verkeerd doe?
msdn.microsoft.com/library, Google, GoT Search en W3schools kunnen me hier niet mee helpen.
Alvast bedankt voor de hulp.
| Life is a game (and games are fun) | homepage |