Olympus mju 410 probleem

Pagina: 1
Acties:

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04-2025
Hallo,

Sinds 06-2004 ben ik in het bezit van de Olympus Mju 410 digital. De camera voldoet op zich wel, maakt mooie foto's etc. alleen heb ik het volgende probleem.

Als ik onder Windows XP pro met bijvoorbeeld Totalcommander foto's van de camera op de pc overzet is er niets aan de hand: alles gaat goed. Als ik hierna met Totalcommander de foto's wil wissen lukt dat vaak niet of het lukt gedeeltelijk bv 6 van de 10 geselecteerde foto's. Hij geeft dan in Totalcommander foutmeldingen zoals "kan bestand niet vinden"of "verwijder de schrijfbeveiliging". Die beveiliging zit er helemaal niet op, of ik kan hem niet vinden. Een vriend heeft dezelfde camera en daarbij lukt het wel: op zijn eigen pc maar ook op de mijne terwijl mijn camera het op zijn pc ook niet goed doet.

Het wissen met de camera zelf gaat wel goed. Mijn camera is voor dit probleem ook al naar Olympus geweest., kheb um net na 5 weken weer retour. Olympus zegt dat alle systemen goed zijn: all systems have been checked, maar dit probleem blijft bestaan. Of wil ik iets wat niet mogelijk is?

groet Huub

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien ligt het aan totalcommander? Anders zou ik het ook niet weten iig... En het formatteren in de camera is toch ook niet erg? Geloof juist dat het beter is (tegen dataloss etc)

• iglo
sOidivUs schreef op 21 juli 2004 @ 10:08:
Misschien ligt het aan totalcommander? Anders zou ik het ook niet weten iig... En het formatteren in de camera is toch ook niet erg? Geloof juist dat het beter is (tegen dataloss etc)
Aan totalcommander ligt het niet. Die vriend heeft dezelfde camera en die werkt wel 100%, op zijn maar ook op mijn computer. Op zich is formatteren in de camera geen probleem, vindt het alleen handig dat je na het overzetten op de pc gelijk de boel kunt wissen.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:05
Kun je het niet gewoon met de wizard van Windows XP doen. Die vindt ik zelf erg makkelijk werken. Zit oa ook een optie bij om de foto's te wissen.

Misschien kun je dat eens proberen. Als de wizard de foto's ook niet kan wissen kan het aan de communicatie cam-jouw pc liggen.

Heb je het al op een andere pc geprobeerd?Dat werkte dus ook niet

Loop de instellingen op je camera eens langs. Zijn die verschillend met die van je vriend?

-

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb je trouwens hetzelfde kabeltje gebruikt? Lijkt me sterk dat het daar aan ligt, maar het zou wel kunnen

• iglo
sOidivUs schreef op 21 juli 2004 @ 10:56:
Heb je trouwens hetzelfde kabeltje gebruikt? Lijkt me sterk dat het daar aan ligt, maar het zou wel kunnen
8)7 8)7

Kheb vanmiddag contact gezocht met Olympus Nederland. Het toestel werd niet ondersteund door Windows: zoals ik de foto's wilde wissen hadden ze daar nog nooit van gehoord. |:( De camera is alleen geschikt om met de bijgeleverde software ( Camedia red. ) te communiceren met de pc, dus alleen uploaden van de foto's Het is ook slecht om de geheugenkaart te defragmenteren/formatteren m.b.v. de pc. 8)7 Dit dient met het toestel zelf te gebeuren.

Was mijn gedachtengang om de geheugenkaart m.b.v. de pc te wissen zo verkeerd??

In ieder geval _/-\o_
Iedereen bedankt voor de reacties,

groet Huub
Pagina: 1