Toon posts:

VPN-en met een Sweex Wireless router?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een wireless routertje van Sweex, de LB200010 en deze werkt, na wat startprobleempjes, helemaal prima met @home. Desktop en laptop, alles oké, ook draadloos netwerken etc.
Echter, ik kan nu een vpn verbinding opstellen met mijn werk, en heb deze gegevens ook ingevuld bij de nwe verbinding (bv een smtp adres) waarbij zij mijn @home ip adres in de lijst van toegestane adressen hebben opgenomen. In mijn geval is dat 82.75.39.52 en dat nr heb ik dan ook doorgegeven.
Bij collega's nog wat dingen gechecked en alles staat gelijk vwb de VPN verbinding.
Echter, als ik verbinding probeer te maken dan krijg ik een Fout 721, iets over een externe server die niet reageert...Deze melding krijg ik overigens nadat ik eerst een schermpje krijg waarin Gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd. Dat zie ik dus nog wel. Op het werk zien ze mijn pogingen om in te loggen echter ook helemaal niet, en bij collega's wel.
Ik had eerst het idee dat er wat problemen zouden zijn met de verschillende protocollen; PPtP vc DHCP (van @home) Als ik nl ook maar iets wijzig of invul bij de PPtP dan ben ik mijn normale internet verbinding kwijt...want dan is de PPtP actief en de DHCP niet meer...toch? Dus dat laat ik maar gewoon op DHCP staan.
Ook heb ik op aanraden van de helpdesk van Sweex de Firewall op enabled gezet staan, de DMZ instellingen werden daarbij zichtbaar en dus mijn private IP doorgezet naar de IP van de router; dit zou nu dus 'door moeten lopen'. Mijn client pc ip adress is dan de 192.168.2.100 (verkregen uit ipconfig /all...en het public ip adress staat dus op 82.75.39.52.
Helaas, het mag allemaal niet baten........en ik zit er over te denken om het met een andere wireless router te gaan proberen...maar het zou toch moeten werken....
Volgens de site werkt de lb200010 wél met vpn/pptp ipsec pass through..
Heb alles ook weer aan 'de kabel' getest en dan werkt het PRIMA :*)!!!

Please HELP!!!