Linux met MySQL: Warning: asked for 196608 thread stack...

Pagina: 1
Acties:

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 14:36
Hoi,
Ik heb net op een oud bakkie weer eens Linux tevoorschijn gehaald (Redhat 6.1...ik weet het, hij is bijna antiek, maar ik had geen zin in downloaden en daarbij zou het moeten volstaan voor wat ik wil, dus niet mekkeren over updaten naar nieuwe linux-versie aub)
Nu heb ik zojuist de RPM van MySQL 4.0.20 erop gezet maar nu krijg ik bij het starten van MySQLD de volgende melding:

040721 6:08:40 Warning: Asked for 196608 thread stack, but got 12976
InnoDB: No valid checkpoint found.
InnoDB: If this error appears when you are creating an InnoDB database, the problem may be that during an earlier attempt you managed to create the InnoDB data files, but log file creation failed. If that is the case, please refer to section 3.1 of http://www.innodb.com/ibman.php
040721 6:08:41 InnoDB: Warning: Shutting down a not properly started or created database!

Nu heb ik dus even braaf op die pagina gekeken, maar daar kom ik ook geen wijs uit..Na wat rondzoeken kwam ik er wel achter dat het wel eens met schrijfrechten te maken kan hebben, maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Wie kan mij helpen??

iRacing Profiel

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 10:22

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Draait MySQL verder wel gewoon door? Probeer 'ns te connecten. Het lijkt erop dat hij alleen die ene database weigert te "hosten".

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

kroegtijger schreef op 21 juli 2004 @ 05:47:
Hoi,
Ik heb net op een oud bakkie weer eens Linux tevoorschijn gehaald (Redhat 6.1...ik weet het,

040721 6:08:40 Warning: Asked for 196608 thread stack, but got 12976
InnoDB: No valid checkpoint found.
InnoDB: If this error appears when you are creating an InnoDB database, the problem may be that during an earlier attempt you managed to create the InnoDB data files, but log file creation failed. If that is the case, please refer to section 3.1 of http://www.innodb.com/ibman.php
040721 6:08:41 InnoDB: Warning: Shutting down a not properly started or created database!

Nu heb ik dus even braaf op die pagina gekeken, maar daar kom ik ook geen wijs uit..Na wat rondzoeken kwam ik er wel achter dat het wel eens met schrijfrechten te maken kan hebben, maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Wie kan mij helpen??
Je glibc is te oud. Of zonder innodb werken, of een distrib upgrade.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:29

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Lekker wel mekkeren over updaten dus. Dit krijg je als je zo'n oud OS combineert met nieuwe software.

Gewoon ff een nieuwe distro binnenhalen, is ook nog eens een *stuk* veiliger.

• kroegtijger
RickJansen schreef op 21 juli 2004 @ 11:58:
Lekker wel mekkeren over updaten dus. Dit krijg je als je zo'n oud OS combineert met nieuwe software.

Gewoon ff een nieuwe distro binnenhalen, is ook nog eens een *stuk* veiliger.
Kun je dan op zn minst even toelichten waarom je dit krijgt als je een oud os combineert met deze versie mysql?? zou ik het dan niet krijgen met mysql 3?? want dan gooi ik die er wel op.
Je glibc is te oud. Of zonder innodb werken, of een distrib upgrade.
:S wa's me glibc en wat is innodb?? ik ben nou ook weer niet zo bekend met linux en mysql.
Draait MySQL verder wel gewoon door? Probeer 'ns te connecten. Het lijkt erop dat hij alleen die ene database weigert te "hosten".
nee, heel sql lijkt niet te werken. Ik kan via MySQL CC wel connecten naar een mysql op een andere server maar niet op deze linux-server. Hij weigert dus in zn geheel te starten

iRacing Profiel

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Tenzij je heftig aan het updaten/herconfigureren bent geslagen en/of een firewall voor die machine hebt staan, is het draaien van Red Hat 6.1 sowieso een open uitnodiging aan iemand die graag nog een rootshell erbij wil hebben op andermans machine.

Het zeiken over updaten is dus volkomen terecht, sowieso zijn alle libraries in die versie zo oud dat elk nieuw programma dat je installeert sowieso neerkomt op het upgraden van de halve distributie.

Btw. hoe heb je MySQL geinstalleerd dan vanuit die RPM, met --nodeps en --force of dergelijke vlaggen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het anders werkt, vrijwel elke library waar die nieuwe versie op depend zal namelijk wel zo'n beetje afwezig zijn in zo'n oude versie van RH.

• kroegtijger
Ok, omdat jullie maar blijven doormekkeren over de oude versie, zal ik het effe toelichten...Ik had nog ergens in een hoek een oude P133 staan, die ik dus effe tevoorschijn heb getrokken. zit een 2,5 gig schijf in, dus da's ook niet al te veel. Daar heb ik redhad 6.1 op gezet omdat ik die nog had liggen, niet te zware eisen stelt en ik geen zin had om te wachten om eerst de juiste versie te downen. Hij staat in een netwerk waar internet op een windows 2000 machine binnen komt en daarvandaan gerouteerd wordt naar de diverse werkstations. Die linux-bak is nu dus ook niet te benaderen van buitenaf omdat ik geen enkele poort heb doorgenat op de windows-server. Dat moet nog wel, maar ik wil dan alleen poort 8080 doornatten naar de linuxmachine, en poort 80 moet gewoon op de windows 2000 machine blijven staan. Die linuxmachine moet uiteindelijk (als ie klaar is) de volgende dingen draaien:
- Apache met MySQL en PHP
- Samba
- Sendmail
Samba en Apache werken nu, sendmail ik nog aan beginnen..
Volgens mij moet dit allemaal kunnen op redhat 6.1..

welk os zou ik er anders op moeten zetten als dit echt niet gaat werken?? het moet iig niet te zwaar zijn, en ook niet al te moeilijk want zoveel weet ik nou ook weer niet van linux (en het moet wel linux zijn ivm het draaien van cgi en php scripts die soms alleen op linux of unix willen werken en niet op windows...daarom ben ik ook die server aan het opbouwen)

iRacing Profiel

• igmar

igmar

ISO20022

kroegtijger schreef op 21 juli 2004 @ 15:56:
Daar heb ik redhad 6.1 op gezet omdat ik die nog had liggen, niet te zware eisen stelt en ik geen zin had om te wachten om eerst de juiste versie te downen.
Da's hetzelfde als Win '95 op een station installeren, en vervolgens klagen dat de helft van de software niet te installeren valt, en dat het station vol met veiligheidslekken zit. RH 6.1 wordt zeker niet meer ondersteund, en heeft meerdere remote en local root exploits.
- Apache met MySQL en PHP
- Samba
- Sendmail
Samba en Apache werken nu, sendmail ik nog aan beginnen..
Volgens mij moet dit allemaal kunnen op redhat 6.1..
Recente versies ? Zoals gezegd, alles op die installatie is te oud.
welk os zou ik er anders op moeten zetten als dit echt niet gaat werken?? het moet iig niet te zwaar zijn, en ook niet al te moeilijk want zoveel weet ik nou ook weer niet van linux (en het moet wel linux zijn ivm het draaien van cgi en php scripts die soms alleen op linux of unix willen werken en niet op windows...daarom ben ik ook die server aan het opbouwen)
Debian, Slackware.

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 15:01
Omdat je geen zin hebt om meerdere cd's te dowzen zou je idd voor debian kunnen gaan. Zoek maar naar een debian netinstall iso. Je installeert de basis en daarna worden de paketen die je nodig hebt via internet geinstaleerd.

Verwijderd

Ik draai zelf om te testen op een vergelijkbaarsysteem ( ook een P1 133 :) ) Slackware. Hoeft niet groot te zijn, en het vreet weinig op. Misschien dat dat een idee is icm een ftpinstall?

• kroegtijger
ik ben bang dat ik dan toch zal moeten gaan downen :(
ik zal debian en slackware wel effe binnen halen en kijken welke het meest bevalt...iig bedankt voor de info, dan weet ik dat ik hier niet verder mee hoef te kloten omdat het toch niet werkt

iRacing Profiel

Verwijderd

kroegtijger schreef op 21 juli 2004 @ 22:33:
ik ben bang dat ik dan toch zal moeten gaan downen :(
ik zal debian en slackware wel effe binnen halen en kijken welke het meest bevalt...iig bedankt voor de info, dan weet ik dat ik hier niet verder mee hoef te kloten omdat het toch niet werkt
Misschien is Gentoo wel wat voor jou, kun je lekker op maat compilen met wat je nodig hebt.

• igmar

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 22:44:
Misschien is Gentoo wel wat voor jou, kun je lekker op maat compilen met wat je nodig hebt.
Op een P133 ? Dat lijkt me niet echt een verstandig idee.

Verwijderd

igmar schreef op 22 juli 2004 @ 08:47:
[...]

Op een P133 ? Dat lijkt me niet echt een verstandig idee.
Distcc'en, gaat dan best wel lekker hoor :) Ik had een athlon 2200+ en een athlon op 2100mhz mee laten draaien voor een aan compiles; je bent heel snel klaar dan zelfs met Qt e.d. :)
Pagina: 1