Pas geleden heb ik een nieuwe HD gekocht. Nu heb ik ondertussen 3 HD's in mijn pc zitten wel te weten:
- 1x Maxtor 40 GB (onderverdeeld in F:, E: en C:)
- 1x Western Digital (onderverdeeld in J: en Z:)
- 1x Western Digital (onderverdeeld in G:, H:, K: en I:)
Mijn Windows XP waarvan ik op dit moment boot staat op I:\
In mijn Bios staat dat ik boot van mijn Maxtor schijf (vroeger deed ik dit via mijn C:\, maar dat is al een hele tijd niet meer zo)
Nu wilde ik een nieuwe Windows XP Prof. versie installeren op mijn nieuwe HD (omdat ik een aparte windows wilde hebben waarmee ik mijn muziek wil maken) dus installeerde ik deze op Z:\ (10GB partitie)
Nu heb ik het probleem, dat mijn PC in mijn bootlijst, niet aangeeft dat er een nieuwe versie is (en kan ik alleen kiezen uit mijn normale windows versie) Toch staat er op Z:\ een nieuwe versie klaar, maar ik kan er niet bijkomen..
Ik dacht dat ik wel via System Startup (boot loader config) deze nieuwe install erbij kon zetten, maar ik kom er niet echt uit welke disk, rdisk en partitie ik dan moet instellen..
Iemand een oplossing?
sorry, kan iemand de titel aanpassen
de enter zat in de weg...[XP] Lukt niet om te booten..
- 1x Maxtor 40 GB (onderverdeeld in F:, E: en C:)
- 1x Western Digital (onderverdeeld in J: en Z:)
- 1x Western Digital (onderverdeeld in G:, H:, K: en I:)
Mijn Windows XP waarvan ik op dit moment boot staat op I:\
In mijn Bios staat dat ik boot van mijn Maxtor schijf (vroeger deed ik dit via mijn C:\, maar dat is al een hele tijd niet meer zo)
Nu wilde ik een nieuwe Windows XP Prof. versie installeren op mijn nieuwe HD (omdat ik een aparte windows wilde hebben waarmee ik mijn muziek wil maken) dus installeerde ik deze op Z:\ (10GB partitie)
Nu heb ik het probleem, dat mijn PC in mijn bootlijst, niet aangeeft dat er een nieuwe versie is (en kan ik alleen kiezen uit mijn normale windows versie) Toch staat er op Z:\ een nieuwe versie klaar, maar ik kan er niet bijkomen..
Ik dacht dat ik wel via System Startup (boot loader config) deze nieuwe install erbij kon zetten, maar ik kom er niet echt uit welke disk, rdisk en partitie ik dan moet instellen..
Iemand een oplossing?
--[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(5)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(5)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional (bootscreen)" /fastdetect /KERNEL=kernel1.exe
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(5)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
sorry, kan iemand de titel aanpassen
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 01:38 . Reden: kan iemand de titel aanpassen :) de enter zat in de weg...[XP] Lukt niet om te booten.. ]