Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ti-84]Draadloze communicatie

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik ben binnenkort van plan een Ti-84 (evt. spec. edition) aan te schaffen voor mijn schoolwerk. Op deze rekenmachines is het mogelijk om te chatten over een usb-link. Nu d8 ik na aanleiding van dit nieuwsbericht, om zo'n soort functie ook hierop toe te passen. Ik zocht wat dingen op, en vond dat oa voor de Ti-83, maar die heeft een seriële poort. Is dit ook mogelijk met deze usb-poort. Wat zijn de mogelijkheden qua wifi, bluetooth, etc.? Wat kost dit, en in welke mate levert het risico op voor mijn (dure :( ) rekenmachine. Ik ben benieuwd. Misschien kan er uiteindelijk een soort turorial ontstaan, als je zelf moet modden, voor het creëeren van een draadloze Ti-84 :9

Everything is possible, until it's not.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hmm, ik denk dat je dan een soort apparaatjes moet maken, die gewoon in de USB poort van de TI84 gaan, zodat de TI84 "denkt"dat ie gewoon verbonden is met een andere via een kabel, terwijl eigenlijk het USB-dataverkeer, in de USB keys wordt omgezet naar draadloos en aan de andere kant weer wordt terugvertaald.
Ik denk dat zoiets best mogelijk moet zijn, alleen moet je daar denk ik wel heel wat elektronica kennis voor hebben.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• StickyPoundeZ
is er ook iemand die dit al een x geprobeerd heeft en waar het is mis-/gelukt

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
.

[ Voor 96% gewijzigd door Djeen op 07-01-2015 19:33 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
De TI-83 heeft alleen maar zo'n jack-plug dus USB (of een WiFi/BT zender) gaan niet werken.

Maarre, we zijn toch niet van plan om bij proefwerken antwoorden door te sturen he? >:)

[ Voor 36% gewijzigd door rb338 op 21-07-2004 10:09 ]

• StickyPoundeZ
ik heb het ook over een ti-84 :)

tgaat niet om proefwerkantwoorden, maar om samen van elkaars fouten te kunnen leren B)

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10 11:32

FrankNStein

It's Alive!!!

SpiffyClaptrap schreef op 21 juli 2004 @ 10:13:
tgaat niet om proefwerkantwoorden, maar om samen van elkaars fouten te kunnen leren B)
Jahjah... dat zeiden ze laatst ook bij wiskunde -pw... "Nee hoor, we kijken niet af, we controleren alleen elkaars antwoorden"

Maar om ff op je vraag terug te komen... ik geloof dat die TI-84, net als de 83 gewoon een kleine 2,5mm jack heeft... echter het link-kabeltje met je pc, die vertaalt het weer naar USB... vroegûh, toen had je geen USB, maar een seriele aanluiting voor je PC...
echter, dat programmatje waar je het over hebt, dat werkt rechtstreeks, van de eene GR, naar de andere... Je hebt dus aan bijde kanten een 2,5 mm jack...
als het goed is (eigenlijk niet natuurlijk) zal dat programma dus niet werken als je 2 van die GR->USB kabeltjes aan elkaar hangt...

IK geloof dat er ookwel ergens op internet artikelen staan over hoe je je 2 GR-poorten draadloos aan elkaar kan hangen... ik zou zeggen Google en Gij zult vinden...

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:31
@ Frankenstein:
Kwoot TI-Site:
TI-84 Plus. what’s included .
USB cable
A built-in USB port and included cable makes data transfer to your computer and between handhelds easier than ever.
Iig is usb nog steeds een serieel signaal, dus in theorie zou je hem opdezelfde manier kunnen linken als je 2.5mm jack

Voor de Ti-83 heb ik wel een paar links, mss dat je er wat aan hebt.
http://sami.ticalc.org/irlink/index.htm

Deze is ook wel intressant:
[rml][ EL] Draadloos netwerk voor TI rekenmachines[/rml]
de TS wil een draadloos netwerk maken, helaas is het niks geworden.

Edit:
Meer links:
Draadloze zender/ontvanger Ti83 mogelijk?

[ Voor 7% gewijzigd door Rostvertol-Mil op 21-07-2004 18:37 ]

dot.blaat

Pagina: 1