Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een oude telefoon aan te sluiten (1955). Gelukkig werkten ze toen ook al met het A en B systeem. Ik heb deze kabels aangesloten op de bovenste twee aansluitingen in een telstekker.

Maar de telefoon heeft ook nog een aarde aansluiting. Ik heb deze nu op alletwee de onderste aansluitingen aangesloten. De telefoon werkt, maar het volume is zeer zacht en er is erg hard gekraak tijdens een gesprek. Verder werkt de bel ook niet als er gebeld word.

Weet iemand hier iets voor?

Ohja, ik wil zo'n oude telefoon aansluiten omdat het een stoer apparaat is (zwart bakeliet) en de originele telefoonbel roeleert duidelijk boven de trieste polyfone toontjes van tegenwoordig. Beetje zwijmelen in nostalgie dus ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
weet je zeker dat dat ding niet van binnen gewoon gaar is (na al die tijd :P) waardoor die ruis ontstaat?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

De bel is eigenlijk dan nog een extra leiding.
die zal zonder enig speel werk zeker niet gaan werken.
Op de 4-polige telefoonlijn zit een aansluiting EB als je die met een 100nF condensator (geen elco) verbind met de B aansluiting is er kans dat ie gaat werken.

Ruisen van deze toestellen is vrij normaal, de primitieve microfoon is er o.a. de oorzaak van.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

heb t niet doorgelezen, maar misschien heb je nog wat aan dit topic (moest er toevallig aan denken toen ik dit las): Telefoon uit 1930 aansluiten