XBOX Optical out werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zaterdag een xbox :*) gekocht met Joytech "advanced scart cable" bij Dixons.
Ik heb die kabel erbij gekocht vanwege de optische output voor dolby digital.

Er zat al een slap optisch kabeltje bij van 1,5 meter. Dit werkte de eerste dag goed, maar nu heb ik de xbox verplaatst en de kabels afgesloten en nu krijg ik gewoon geen signaal meer :(

Het ligt niet aan de receiver of de xbox, er komt wel rood ligt uit de aansluiting op de kabel, en ook aan de andere kant die in de receiver gaat. De kabel zit wel heel losjes in de aansluiting aan de kant van de xbox.
Ook als ik de kabel aandruk of beweeg krijg ik dus geen signaal :'(

Het surround sound is opzich vrij belangrijk want ik wil ook dvd's met mijn xbox afspelen. Wat moet ik nu gaan doen? Heeft iemand een oplossing of moet ik terug naar Dixons of een andere HQ optische kabel proberen (welke ik eerst moet kopen). :?

Het gaat om deze kabel waarvan het allerlinkse kabeltje de optical is
en rechts zie je de 'T' splitsing aan het begin van de kabel, de optical is dus
en los kabeltje van 1,5m:
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7039957F.gif

Ik kan in de buurt deze Hoontech kabel van 1,5m voor 14 euro kopen, zou dit het probleem kunnen oplossen:
Afbeeldingslocatie: http://www.yellow-dot.nl/fotos/acc-oa5.jpg

ps. ik heb deze vraag ook al in het Grote Xbox topic geplaatst, maar ik denk dat er toch beter een los topic voor kan openen aangezien het niet echt een probleem met de xbox is maar met een optische verbinding en ik denk dat dan hier meer experts zitten :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31
Ten eerste hint : Koop altijd merk spul, ik koop dan altijd gewoon MS spul als ik iets voor mijn Xbox moet hebben.

Ten tweede, kijk effe in de settings van je Xbox, in de dashboard. Misschien zijn je audio settings weer terug gesprongen ofzo ? Ik weet het niet zeker of dit kan hoor.

Een HELE kleine beschadiging kan al genoeg zijn om een fibre kabel te breken.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 11:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Speedfight schreef op 20 juli 2004 @ 23:59:
Ik heb zaterdag een xbox :*) gekocht met Joytech "advanced scart cable" bij Dixons.
Ik heb die kabel erbij gekocht vanwege de optische output voor dolby digital.

Er zat al een slap optisch kabeltje bij van 1,5 meter. Dit werkte de eerste dag goed, maar nu heb ik de xbox verplaatst en de kabels afgesloten en nu krijg ik gewoon geen signaal meer :(

Het ligt niet aan de receiver of de xbox, er komt wel rood ligt uit de aansluiting op de kabel, en ook aan de andere kant die in de receiver gaat. De kabel zit wel heel losjes in de aansluiting aan de kant van de xbox.
Ook als ik de kabel aandruk of beweeg krijg ik dus geen signaal :'(
Hoe weet je dat de receiver werkt? Als de uitgang van de xbox licht geeft en de kabel ook licht doorgeeft als je hem aansluit op de xbox, bestaat de kans toch dat de receiver niet lekker is (of mogelijk verkeerd ingesteld?)?

• Speedfight
  • Niet online
WFvN schreef op 21 juli 2004 @ 00:03:
[...]

Hoe weet je dat de receiver werkt? Als de uitgang van de xbox licht geeft en de kabel ook licht doorgeeft als je hem aansluit op de xbox, bestaat de kans toch dat de receiver niet lekker is (of mogelijk verkeerd ingesteld?)?
Ik heb niets aan de instellingen verandert na het opnieuw aansluiten alle instellingen van de receiver (Pioneer VSX-D512) heb ik zostraks natuurlijk nog wel nagekeken, maar alles is goed.

Op de receiver zit een soort klepje wat naar binnen klapt bij het insteken van de kabel, kan het hierachter ook stoffig zijn bijvoorbeeld en daardoor niet werken?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 11:10

Nibbz

Postmaster General

kun je niet gewoon proberen om een ander apparaat optisch aan te sluiten (andere DVD speler bijvoorbeeld), om dan te checken op je optic-in nog vatsoenlijk werkt...?

13:37

• Speedfight
  • Niet online
Nibbz schreef op 21 juli 2004 @ 00:20:
kun je niet gewoon proberen om een ander apparaat optisch aan te sluiten (andere DVD speler bijvoorbeeld), om dan te checken op je optic-in nog vatsoenlijk werkt...?
Ja dat zou inderdaad een oplossing zijn, maar ik heb helaas geen ander apparaat.. Dit is mijn eerste ervaring met optisch ik heb alleen twee coaxiale digitale verbindingen.

Of trouwens, ik heb beneden een Hercules Game Theatre XP 7.1, daar zit een optical in en out op. Zou het werken als ik de kabel in de in en out kunnen doen en dan een signaal erin gooien en kijken of het overkomt? :?

• Speedfight
  • Niet online
Speedfight schreef op 21 juli 2004 @ 00:23:
[...]

Ja dat zou inderdaad een oplossing zijn, maar ik heb helaas geen ander apparaat.. Dit is mijn eerste ervaring met optisch ik heb alleen twee coaxiale digitale verbindingen.

Of trouwens, ik heb beneden een Hercules Game Theatre XP 7.1, daar zit een optical in en out op. Zou het werken als ik de kabel in de in en out kunnen doen en dan een signaal erin gooien en kijken of het overkomt? :?
Ik heb de kabel nu op de in en out van me Game Theatre gegooit zodat je een soort loop hebt, er komt nu een soort piep van links naar rechts uit de speakers en in het control panel van de kaart komt te staan dat de kopieer beveiliging actief is :? ik heb geen id of dit iets verklaart.

Ik ga vanmiddag maar die Hoontech kabel halen en dan de originele XBOX advanced scart kabel (weet iemand of die bij Intertoys te krijgen is) kopen en de Joytech kabel terug brengen....

Verwijderd

Ik heb er maar gewoon een COAX Spdif digital out op gesoldeerd.
Daarvoor met je Xbox wel open ja.
Dus daarna ook maar een S-Video out erop gesoldeerd.

Ben ik direct van die lompe MS media cable af.

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 14:06:
Ik heb er maar gewoon een COAX Spdif digital out op gesoldeerd.
Daarvoor met je Xbox wel open ja.
Dus daarna ook maar een S-Video out erop gesoldeerd.

Ben ik direct van die lompe MS media cable af.
Staat daarvoor een tutorial online? Als dit eenvoudig te doen is lijkt dat mij ook wel wat. De garantie is aanstaande zaterdag toch van me xbox af >:)

Verwijderd

Ja er staat online op de xbox-scene website tuts hiervoor.

Ik weet zo ff de URL niet, ik zit op me werk.

Je moet wel wat kleine onderdeeltjes kopen a 3 euro in totaal.
En je moet kunnen solderen, en het willen natuurlijk.

Verwijderd

Speedfight schreef op 21 juli 2004 @ 14:20:
[...]

Staat daarvoor een tutorial online? Als dit eenvoudig te doen is lijkt dat mij ook wel wat. De garantie is aanstaande zaterdag toch van me xbox af >:)
Is niet waar, je hebt 2 jaar garantie op je Xbox ;)

Verwijderd

Ook een idee voor MS, geef je 4 jaar garantie op de Xbox,
dan zijn er ongetwijfeld meer mensen die hun Xbox niet gaan
ombouwen.

Ik persoonlijk doe niks met garantie vaak.
Ik had me Xbox 1 week, de week daarop meteen de soldeerbout
erin.

Waar kan jij aanzien dat as zaterdag die 2 jaar verlopen zijn ?
Ja ik zal er wel overheen lezen.

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 14:55:
Ook een idee voor MS, geef je 4 jaar garantie op de Xbox,
dan zijn er ongetwijfeld meer mensen die hun Xbox niet gaan
ombouwen.

Ik persoonlijk doe niks met garantie vaak.
Ik had me Xbox 1 week, de week daarop meteen de soldeerbout
erin.

Waar kan jij aanzien dat as zaterdag die 2 jaar verlopen zijn ?
Ja ik zal er wel overheen lezen.
Ik heb hem zaterdag een week en dan komt namelijk ook de soldeerbout erin en grotere hd :)
Maar dat solderen voor de coaxial out word toch iets te veel voor mij.
Weet iemand of de Microsoft Advanced Scart Cable van een beetje goede kwaliteit is? en dan bedoel ik beter als die van Joytech.
En weet iemand ook of deze kabel bij de Intertoys te koop is?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:22

ralpje

Deugpopje

De piep die jij omschreef is een audio-lus, dus dat klinkt alsof je kabeltje wel in orde is.
Ik zou de oorzaak dus eerder zoeken in de instellingen / connectors van de xbox of de receiver, dan gelijk een nieuw kabeltje aan te schaffen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 20:44

Atmoz

Techno!!

Speedfight schreef op 21 juli 2004 @ 14:20:
[...]

Ik heb dit deze week ook gemaakt op mijn Xbox. En er meteen COMPONENT _/-\o_ video output op gemaakt. Werkt allemaal super!!

Hier het schema:

http://img47.photobucket....dC01/High_Def_AV_Pack.gif

alstublieft :)

• Speedfight
  • Niet online
Het werkt allemaal al weer :)

Ik ben naar dixons gegaan en kon de kabel meteen omruilen (hoefde niet eens de bon te laten zien) dus ik heb nieuwe Joytech kabel.
Toen thuis alles heel zorgvuldig uitgepakt en meteen de optische kabel vast getaped aan het het T stuk aan de kant van de xbox, zodat deze goed vast zit en niet los kan gaan.
Daarna alles aangesloten en gezorgd dat de kabel niet in een knik raakte enz.
En toen werkte alles weer :D
Ik laat de kabel dus mooi liggen zoals hij nu ligt dan kan er ook niets mis gaan!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
je moet wel even bedenken dat als je van een dvd het geluid wilt opnemen via opticial dat dat niet kan. Er zit namelijk een kopieer beveiliging op. je kan het daardoor denk ook niet afspelen.

Verwijderd

Thnx Atmoz voor het plaatje.

De Video selector moet ik inderdaad nog ff erop bouwen.
De schakelaar 1,2,3.

Is wel een goed plaatje en duidelijk.
Weer wat te doen als het herfst wordt.

Verwijderd

Ook ik heb een Joytech AV kabel gekocht. Echter, via de scart kabel geeft hij een verkeerd beeld. Een soor letterbox, maar dan buggy ;).
Als ik de S-video uitgang op dat kastje van MS zelf aansluit (Svid/2RCA/video -> Scart) geeft hij ook geen goed beeld. Alleen als dat kastje op Y/C staat ingesteld geeft ie volledigzwart wit beeld.

Iemand een zelfde soort probleem gehad ? of moet ik er gewoon mee terug.
Pagina: 1