Hi all,
Ik heb me eraan gewaagd, en het lijkt erop dat het misschien nog wel eens goed kan komen. Ik heb dus na veel zoeken op GoT, tuts, manuals ed het uiteindelijk voor elkaar gekregen om een PDC werkend te krijgen, gedeeltelijk that is. Ik weet niet wat er allemaal mis ging in eerste instantie, maar volgens mij liep ik tegen een bugje op tijdens mijn eerste poging.
Anyway, ik heb hier dus 4 actieve machines staan (2 anderen worden meestal alleen in het weekend gebruikt). Beneden staan in de "productieomgeving" 2 windows 2000 machines, de rest loopt op XP prof. Nu heb ik vanmiddag succesvol een machine in het domein gehangen, die netjes een trusted machine account aanmaakte dmv mijn smb.conf. Toch loop ik tegen wat probleempjes aan. Ik heb flink gegoogled en gezocht op GoT, en misschien doe ik het wel verkeerd dmv verkeerde zoektermen maargoed.
Over een aantal weken is er een LAN party geplanned. 3 machines van hier gaan mee naar die LAN party waaronder de PDC. De PDC heeft een aantal shares, waaronder home-directories. Nu is het van belang dat de "Data" schijf aan boord van het beestje ook benaderbaar moet zijn van BUITEN het domein. Dit alles op user niveau. Voor zover ik weet heeft dat iets te maken met een guest account oid
Ik kom er niet meer aan uit. Die Data schijf moet iig helemaal open staan naar de buitenwereld, zodat non-domein members die schijf wel kunnen benaderen. Ik heb alleen geen idee hoe.
Daarnaast zit ik met het probleem dat ik mijn gebruikerswachtwoord niet kan veranderen binnen windows. Op de Win2k machine CTRL + ALT + DELETE en dan wijzig wachtwoord geeft rare errors. De PDC zegt dat het wachtwoord minimaal 6 tekens moet zijn (terwijl wanneer ik er 6 of meer in geef er gezegt wordt dat mijn wachtwoord ongeldig is). De windows machine geeft dan aan "domein niet beschikbaar". Voor zover ik weet staat toch alles goed in de smb.conf.
Mijn smb.conf:
Ons huis heet Petronella, dus daarom die wazige domeinnaam overigens. Ik kon niets beters verzinnen.
Het gaat hier dus om de Data share en om het wijzigen van het wachtwoord.
Wie kan mij helpen met deze problemen?
Ik heb me eraan gewaagd, en het lijkt erop dat het misschien nog wel eens goed kan komen. Ik heb dus na veel zoeken op GoT, tuts, manuals ed het uiteindelijk voor elkaar gekregen om een PDC werkend te krijgen, gedeeltelijk that is. Ik weet niet wat er allemaal mis ging in eerste instantie, maar volgens mij liep ik tegen een bugje op tijdens mijn eerste poging.
Anyway, ik heb hier dus 4 actieve machines staan (2 anderen worden meestal alleen in het weekend gebruikt). Beneden staan in de "productieomgeving" 2 windows 2000 machines, de rest loopt op XP prof. Nu heb ik vanmiddag succesvol een machine in het domein gehangen, die netjes een trusted machine account aanmaakte dmv mijn smb.conf. Toch loop ik tegen wat probleempjes aan. Ik heb flink gegoogled en gezocht op GoT, en misschien doe ik het wel verkeerd dmv verkeerde zoektermen maargoed.
Over een aantal weken is er een LAN party geplanned. 3 machines van hier gaan mee naar die LAN party waaronder de PDC. De PDC heeft een aantal shares, waaronder home-directories. Nu is het van belang dat de "Data" schijf aan boord van het beestje ook benaderbaar moet zijn van BUITEN het domein. Dit alles op user niveau. Voor zover ik weet heeft dat iets te maken met een guest account oid
Daarnaast zit ik met het probleem dat ik mijn gebruikerswachtwoord niet kan veranderen binnen windows. Op de Win2k machine CTRL + ALT + DELETE en dan wijzig wachtwoord geeft rare errors. De PDC zegt dat het wachtwoord minimaal 6 tekens moet zijn (terwijl wanneer ik er 6 of meer in geef er gezegt wordt dat mijn wachtwoord ongeldig is). De windows machine geeft dan aan "domein niet beschikbaar". Voor zover ik weet staat toch alles goed in de smb.conf.
Mijn smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
| [global]
#Server information
workgroup = PETRONELLA
netbios name = ENDEAVOUR
server string = Endeavour file server
hosts allow = 192.168.1.
hosts deny = all
os level = 60
encrypt passwords = Yes
# unix password sync = Yes
security = share
time server = Yes
socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192
#PDC settings
preferred master = yes
domain master = yes
domain logons = yes
log level = 100
# add user script = /usr/sbin/adduser -m %u
# delete user script = /usr/sbin/rmuser -r %u
# add group script = /usr/sbin/pw groupadd %g
# delete group script = /usr/sbin/pw groupdel %g
# add user to group script = /usr/sbin/usermod -G %g %u
passwd program = /usr/bin/passwd %u
# passwd chat = *Enter\snew\sUNIX\spassword:* %n\n *Retype\snew\sUNIX\spassword:* %n\n .
add machine script = pw useradd -s /dev/null -d /dev/null -g machines -n %u
logon script =
logon drive = F:
#logging
debug level = 2
log file = /var/log/samba/samba.log.%m
log level = 2
[data]
comment = Data
path = /files/data1/data
browsable = yes
guest ok = yes
read only = no
public = yes
[homes]
comment = Home directory
browsable = no
guest ok = no
read only = no
# valid users =
[netlogon]
comment = Netlogon
path = /files/data1/netlogon
read only = yes
guest ok = yes
browseable = no |
Ons huis heet Petronella, dus daarom die wazige domeinnaam overigens. Ik kon niets beters verzinnen.
Het gaat hier dus om de Data share en om het wijzigen van het wachtwoord.
Wie kan mij helpen met deze problemen?
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.