Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voltagelijnen zeeeer onstabiel - Echt?

Pagina: 1
Acties:

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Damn, ik kom net als een gek naar boven rennen, want ik hoorde mijn Asus Probe alarm gaan. De voltage lijnen gingen als een gek tekeer.
Ik had alleen SETI aanstaan, MSN, en de Asus Wifi proggie.

Ik heb sinds 5 dagen een Asus A7N8X-E Deluxe Wifi (ipv Chaintech 7NJS Zenith) en een AMD Athlon XP 2500+ (welke overigens locked is :'( , was wel vanzelfsprekend, maarja).
Alles heeft echt superstabiel gedraait, zowel op mijn oude moederbord als mijn nieuwe.

Wat ik mij nu afvraag of ik me zorgen moet gaan maken, want als Asus Probe het juist heeft, dan gaat ie voeding meteen de deur uit.

Specificaties:
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 2500+
2 X 512MB MDT PC3200 (in Dualchannel vanzelfsprekend ;) )
Thermaltake Silent Purepower 480W
Windows XP Professional + SP1 + Latest updates.
Geforce FX5900XT
Maxtor 40GB PATA
Hitachi 160GB SATA 8MB
en op dit moment geen optical drives :/

Overige specs zie mijn signature

Ik heb btw wel aardig wat casemodspul erin hangen, maar niet zoveel dat ie het niet aankan. (heb 6 CCFL's (waarvan 4 rounded CCFL's op een fan), 4 fans, CPU fan, 2 X Thermaltake Truelight Heatspreader, Aerogate 2.)

Nu op moment van typen, 23:38, is dit voorgeval (nog) niet weer voorgekomen (en hoop ik ook niet). Nog nix overclocked of iets anders.

Boven: Voltage lijnen ongeveer @ 23:13

Onder: Voltage lijnen NU
De voltage lijnen zijn t.o.v mijn oude mobo wel iets hoger, met name de 12V en Vcore :/, 1,69 :X

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37832/full.jpg

casemod ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/casemod-king/yo.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 12:13 . Reden: asus plaatjes waren hier nogal traag, vervangen voor cropped sneller exemplaar ;) ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zie niets ernstigs?
Lijkt me eerder dat er een sensor of AsusProbe op hol is geslagen. Als je voltagelijnen écht zo zouden schommelen was je pc allang uitgevallen.

🖥️ | 🚗

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Precies, volgens die probe is de 12v onder de 5v gevallen , dit betekend dat al je fans, hd's mobo ed uit zouden vallen (wat dus niet gebeurd is) oftewel, een glitch in die asus software.

En voor de rest zijn je voltages wel redlijk hoor...

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
idd asus probe is naar mijn ervaring erg gaar

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Gebruik speedfan, zou ik zeggen.
;)

Verwijderd

niet alleen de 12v, als die vcore zou kloppen was z'n proc allang dood, zo te zien heeft probe 3.3v geregistreerd, kan nooit gezond zijn ;)

K zie t trouwens voor t eerst en k gebruik toch ook al een paar jaar asus pc probe....

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

pcprobe geeft bij mij de zelfde waardes aan een zeer onbetrouwbaar progsel hoe doet mbm5 het dan?

computer voor alle werkzaamheden

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Edwin van Cleef schreef op 21 juli 2004 @ 00:45:
pcprobe geeft bij mij de zelfde waardes aan een zeer onbetrouwbaar progsel hoe doet mbm5 het dan?
Vergeet niet dat (voltage)sensoren op bepaalde bordjes ook erg brak kunnen zijn. Het zou niet voor het eerst zijn dat ik een Asus bordje zie dat de processortemp 20 graden te hoog aangeeft, of de voltages niet goed heeft.
Bij Motherboard Monitor kun je tenminste nog instellen hoe vaak een sensor uitgelezen moet worden, en hoe vaak een vreemde waarde genegeerd moet worden voordat het alarm daadwerkelijk afgaat. Als de voltagesensor dan een vreemde piek geeft heb je tenminste geen last dat het alarm meteen afgaat ;)

🖥️ | 🚗

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Ff in die bios gechecked, de waardes komen ongeveeer overeen met de waardes van PCProbe, wanneer ie "normaal" was, alleen de Vcore geeft 1,69V aan :/

Ik zal MBM ff checken, ook speedfan zal ik draaien.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Meet het eens met een multimeter ipv middels de notoire sensor van de A7N8X serie bordjes of te vertrouwen op buggy software die het met dezelfde afwijkende sensor moet doen...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 12:07 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 12:06:
Meet het eens met een multimeter ipv middels de notoire sensor van de A7N8X serie bordjes of te vertrouwen op buggy software die het met dezelfde afwijkende sensor moet doen...
Mja, idd, want speedfan geeft 7400 rpm aan voor mijn CPU fan...hehe.. }) .
Verder geeft speedfan iets van 12 temperaturen aan, waarvan 2 boven de 120C.
Dus sensoren zijn gaar ja...
niet iedereeen heeft multimeter :o

Verwijderd

niet iedereeen heeft multimeter
Dat lijkt een hele investering, maar in principe hoeft dat niet duur te zijn: Welke multimeter kopen?
speedfan geeft 7400 rpm aan voor mijn CPU fan
Ik snap precies wat je bedoelt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/37835/full.gif

Maar in dit geval snapt de mobo-sensor mijn manier van fanaansturing gewoon niet ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 22:49 ]

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 16:03
tja de laatste keren dat ik zulke onstabiliteit had was binnen een paar dagen mn voeding ge-explodeerd, 2x gebeurd... Heb nu een dure enermax erin zitten, geen last meer van onstabiliteiten...

• PD2JK
  • Laatst online: 22:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Multimetertje om simpelweg spanningen mee te meten zijn echt niet duur. Bij bouwmarkten of conrad heb je al een metertje voor 5 euro. Zijn best goede, ik gebruik er één van de Aldi wat toen een keer in de aanbieding was. :)

onstabiel --> instabiel. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 21:56

SA007

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 21 juli 2004 @ 12:14:
[...]
Dat lijkt een hele investering, maar in principe hoeft dat niet duur te zijn: Welke multimeter kopen?

[...]
Ik snap precies wat je bedoelt:

[afbeelding]

Maar in dit geval snapt de mobo-sensor mijn manier van fanaansturing gewoon niet ;)
Jou manier van fanaansturing?

Gebruik je je fan aanslutingen voor andere doeleinden ofzo?

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Prutz0r schreef op 21 juli 2004 @ 20:01:
[...]
onstabiel --> instabiel. ;)
Owja..LOL..natuurlijk..laten we het er maar bij houden dat het vrij laat was :P

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Asus Probe gaf bij mij ook altijd rare fouten... MBM heeft daar veel minder last van. Onnauwkeurig zal MBM wel zijn, aangezien zijn bron van informatie (je sensoren) gewoon onbetrouwbaar zijn.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1