Toon posts:

[XP] blauw scherm: bij boot 'Some hardware has halted' *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Foutmelding: "Some hardware has halted, contact vendor etc" (niks zoals drivers etc specifieks)

Wanneer (1): Soms wel, soms niet... 8)7
Wanneer (2): Als het zich voordoet, direct na boot, mijn desktop is er wel al
Wanneer (3): Probleem doet zicht voor sinds upgrade naar XP2400+ (van XP1700+), audigy2 (nieuw in mijn pc) en 2e handsje HD IBM 10GB at 5400rpm (nieuw ;) in mijn PC)

Mogelijk gerelateerd issue, Audigy wordt niet herkend bij de online update van Creative :? ...

Gezocht op: GoT/Google, helaas vind ik wel de melding op GoT maar niet het antwoord op mijn vraag/probleem

Mogelijk:
Kan het veroorzaakt worden door de boot volgorde van software? Zoja, hoe kan ik dit uitzoeken (hou aub rekening met 't feit dat het probleem zich niet altijd voordoet |:( ) (ik vraag 't liever even voordat ik 3 weken trial & error heb gedaan en dan blijkt 't dat niet te zijn >:) )

Specs:
AMD XP2400+ (266)
EPOX 8KHA+
2 x Corsair 2400
1 x Infineon 2700
Audigy 2 (bulk)
Maxtor 40GB (740DX)
Dat oude IBM 10GB schijfje
Leadtek Gf3 Ti200
Antec 300 Watt

eh, Topic voor de helft weg? (quotes....?)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 00:00 . Reden: eh, Topic voor de helft weg? ]

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
preciese stop error?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Elke BSOD zou een foutcode / omschrijving moeten hebben, die vind ik niet terug in je verhaal :)

Zie ook hier: Windows XP en 2000 BSOD guide

edit:
is je topictitel niet wat je verwachtte? doe dan Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif en vraag een titelfix aan :)

[ Voor 40% gewijzigd door Mike Jarod op 20-07-2004 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niks anders dan "Some hardware has halted, contact vendor"
Geen foutcode dus ik vraag me af of het ook echt een "BSOD" is of gewoon een Blauw Scherm ;)

Zou 't graag even willen laten zien maar ik weet niet wanneer 't weer gebeurd ;)

Reset is tot nu toe (en nog steeds) altijd voldoende geweest.

AIDA32 log laat niks bijzonders zien

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2004 23:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
edit:
is je topictitel niet wat je verwachtte? doe dan [afbeelding] en vraag een titelfix aan :)
[/quote]

thnx, weer wat geleerd :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
op verzoek titel aangepast, ik heb het iets anders gedaan dan de TR omdat het geen 'echte' BSOD is :)

Nieuw moederbord: ik neem aan dat je wel windows opnieuw hebt geformatteerd+geinstalleerd?

Check trouwens je event log ook even na een crash.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 21-07-2004 00:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
thnx for the change.

Nee, geen nieuw moederbord maar wel clean install (incl format).

Aida32 geeft geen bijzonderheden in de logfile (mbt dit vreemd probleem).

Ik heb even gedacht aan een voedingsprobleem (+ soundkaart, + XP 2400, + 2e HD) maar dit lijkt mij onlogisch omdat het geen "altijd" probleem is.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 13:23
Misschien eens beginnen met de nieuwe/ veranderde hardware eruit halen ?
Alleen de proc laten zitten....kijken of het zich dan ook voordoet.
Dan de Audigy erbij.....en weer ff testen, dan de HD erbij....zo kun je misschien erachter komen wat het probleem is (als het de proc is......heb je hier weinig aan, tenzij je die ook nog kunt vervangen door je oude).

Verwijderd

Topicstarter
De oude is al weer nuttig aan het werk :)

Probleem zit hem er een beetje in dat als ik met de hardware ga stoeien (wat altijd leuk is) ik eigenlijk nog niks weet. Zoals de situatie nu is kan het zijn dat het probleem zich de komende 10 (re)boots voordoet maar als ik geluk heb (in dit geval pech...) doet het probleem zich de komende 14 dagen niet voor. Trial & Error is voorals nog mijn laatste optie.

Wat ik wel even ga proberen is de audigy disablen en verder met mijn onboard sound (sinds de upgrade van processorpower mag ik hier niet te veel meer van merken).

Reden van de vraag is trouwens dat er nog een (kleine) upgrade aankomt in combo met een clean install. Ik wil graag uitsluiten dat dit hardware gerelateerd is.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2004 01:23 . Reden: typo ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Check de spanningen van de lijnen van je voeding in belaste/stressed-toestand, die mogen niet meer dan 5% van het nominale afwijken.

Memtest86 draaien, want Windows XP is nogal ram gevoelig. Als je na een nachtje geen errors ziet, dan is je cpu, mobo en geheugen combinatie oke.
http://memtest86.com/ (origineel, maar was een tijdje niet actief)
http://memtest.org/ (wegens het niet actief zijn, hebben mensen een verbeterde versie gemaakt, toegelaten in GPL)

CPUburn kan je gebruiken om cpu, mobo en geheugen te stressen, vooral real-time aanklikken. Laat die BX- of MMX-test een nachtje doen, dan weet je dat je geen cooler problemen hebt, want cpuburn zal vooral je cpu laten zweten.
http://users.ev1.net/~redelm/ (leuk zeg, dat z'n officiele site down is)

Dan begint je met te gamen om je geluidskaart en grafische kaart te testen, voor de niet-gamers: laat 3d-mark loops doen.

Moederbord kunnen last hebben van lekkende condensators, deze moet je vervangen om terug stabiel te kunnen draaien.
* rapture denkt dat niet iedereen soldeerbouten in huis heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door rapture op 21-07-2004 02:08 ]

Pagina: 1