Toon posts:

[Batterijen] Welke AA-batterijen voor Powershot A310?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broertje heeft net een Canon Powershot A310 gekocht, voor 189 € inclusief 32mb CF, 2 jaar garantie en een leuk draagtasje.
Er zaten 2 standaard Panasonic AA batterijen bij, en die waren dus na 15 minuten experimenteren al zo dood als een pier :? De flits heeft wel de hele tijd zitten werken, en het TFT schermpje ook op, waarschijnlijk ligt het daar aan.
Nu gaan we dan natuurlijk een setje herlaadbare batterijen kopen, ik dacht aan die GP Powerbank 3 met 1800 mAh batterijen.
Maar gaan die batterijen dan hopelijk toch wel wat langer mee dan 15minuten?
Anders heb je toch niks aan zo'n camera?
En zijn die GP Powerbanks aan te raden?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Alle NiMH batterijen met fatsoenlijke capaciteit (1600+) zullen het goed lang uithouden, stukken langer dan die panasonics (of andere niet oplaadbare batterijen)

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Gewone batterijen zijn altijd snel leeg in een camera, oplaadbare doen het een stuk langer. ;)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 22:57: ik dacht aan die GP Powerbank 3 met 1800 mAh batterijen.
Die doet dus 18 uur over het volladen van 1800 mAh AA-tjes...
Koop dan liever een Powerbank Smart. Is een stuk duurder, maar je krijgt er geen spijt van. Ik heb hem zelf ook en het is een erg groot gemak om je batterijtjes binnen ca. 1 uur weer vol te hebben.
Er zijn overigens ook andere merken met goede snelladers, gebruik daarvoor de search maar eens.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk007 op 20-07-2004 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok die Smart is wel veel sneller, maar ik weet niet echt of dat nodig is in dit geval.
Want de A310 gebruikt maar 2x AA batterijtjes, en bij de Powerbank 3 worden er 4x geleverd.
Dus je laad ze allemaal op, dan neem je er 2 van, je gebruikt die tot ze leeg zijn, je plaatst ze terug in de lader, en dan neem je die andere 2, enzovoort.
De camera zal niet elke dag uren aan een stuk gebruikt worden ofzo.
Ik heb trouwens ook gelezen dat herladers die een beetje trager opladen, veel zuiniger zijn met de batterijen dan snel-laders?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:56

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik kan even de topics hierover niet meer vinden, maar ik zou niet meer gaan voor 1800 batterijen. De huidige series nimh oplaadbare batterijen (die een stuk geschikter zijn voor gebruik met digicam dan alcalinebatterijen) gaan tegenwoordig tot 2300 mah. Zelf heb ik voor 29,95 bij de Kijkshop de Hapé snellader gekocht inclusief 4 2300 hapé batterijen. deze laadt deze batterijen in zo'n 3 uur op, inclusief overlaadbeveiliging. Ik gok dat dit wat goedkoper zal zijn dan de powerbanks, maar die keuze is aan jou

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klinkt al een stuk interessanter, want de Gp Powerbank met 4x 1800 mAh batterijen kost 25 € bij mp3cdspeler.nl
Pagina: 1