Temperatuur uitlezingen

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een amd 2800+ momenteel niet oc't met een volcano9 op. Mijn temps liggen op full load rond de 57 graden! Mijn volcano9 werkt dan op volle toeren, vandaag een gigabyte pcu21-fd gekocht zodat het lawaai zou meevallen maar tijdens het game valt de pc gewoon uit de een te hoge cpu temp! nu geloofde ik mijn Epox 8rda3+'je niet echt dus heb ik tegen een heatpipe van de gigabyte koeler een sensor gehangen en die geeft 46.3 graden aan. Mijn vraag dus zit er echt zo veel verschil tussen de temp van de heatpipe en die van de meting tegen de processor of leest mijn mb het gewoon niet goed uit, hoop dat het nog een beetje duideli9jk is :D

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

De diodes die op het moederbord zitten zijn vaak niet zo heel erg goed. Je vertelt alleen niet hoe je je temp uitleest, het kan namelijk ook een softwarefout zijn. Hoe is je idletemp in je bios en hoe verhoudt die zich tegen je sensor op je heatpipe

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb men processor vandaag is nagekeken en de temp sensor zat niet eens tegen mijn processor aan. Nu idle temp 63 graden :S en op de heatpipe 51.
Ik lees de heatpipt tem uit met mijn Enermax uc-a8fatr4 fancontroller.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjoerd op 21-07-2004 08:25 ]

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

langezwieper schreef op 21 juli 2004 @ 08:24:
Ik heb men processor vandaag is nagekeken en de temp sensor zat niet eens tegen mijn processor aan. Nu idle temp 63 graden :S en op de heatpipe 51.
Ik lees de heatpipt tem uit met mijn Enermax uc-a8fatr4 fancontroller.
Zover ik tot nu toe kan beoordelen is de heatpipe altijd ~11/12 graden koeler, wat overigens best logisch is...