[Notebook] Thinkpad T41 vragen bij aankoop

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39
Beste mede tweakers.

Een paar vragen.

Ik wil graag een IBM Thinkpad T41 kopen.
De redenen lijken mij wel duidelijk voor iedereen die mij een beetje kent.

Nu had ik paar vragen.

• Ten eerste: De aanschaf? Als ik hem via de ibm.nl site wil kopen link ik door naar een engelse site.
Daar kan ik niet eens alles kiezen wat ik wil zoals een 1400x1050 scherm en A/B/G netwerkkaart.
Als ik via ibm.com naar Let me build it ga staan deze opties er echter wel tussen.
Klik! :)

Mijn eerste vraag is dus: Hoe kom ik in Nederland aan deze configuratie? Ik heb al aardig wat leveranciers van IBM gemaild, en deze konden mij hier niet aan helpen, 1 kwam zelfs nog met de suggestie om een T42 te kopen, alleen deze heeft een 15inch scherm.

• Ten tweede:

Hoe zit het met de Extra 9 cel accu? (ThinkPad T40/R50 Series High Capacity Li-Ion Battery)
De een zegt dat deze uitsteekt, de ander niet. En heeft iemand ervaringen met deze accu? Hoeveel extra accu tijd krijg je er door?

Afbeeldingslocatie: http://www.asaa69.dsl.pipex.com/Pics/t41bat.jpg
Hij ziet er wel groot uit.

• Ten derde:

Er zit geen prijsverschil tussen de Thinkpad DVD-Rom Ultrabay Slim Drive en de
Thinkpad CD-RW/DVD-ROM Combo II Ultrabay Slime drive

Natuurlijk wil ik dan de combo drive, echter ben ik bang dat deze extern is, nu zal dit wel niet het geval zijn, maar ik vind bijna geen info over deze drive. Alleen 1 vage site waar staat: Plug in. (En dan nog snap ik niet waarom er geen prijsverschil is :?)

En als laatste: Heeft iemand ervaring met deze laptop? :)
Ik heb 1 klacht gehoord van iemand dat zijn GPU dood was gegaan, verder (nog) geen klachten gehoord.

En natuurlijk heb ik op google naar reviews gezocht :)

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 20-07-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 13:58
IK heb wel ervaring met deze laptops. Aangezien ik ze repareer. Deze nu al een paar keer in mijn handen gehad. Zoals ik die accu zie, gaat het onderste deel uitsteken. Verder zijn het fijne notebooks. Hebben een access the blue button. Met daarin diagnostics. Mogelijkheid tot backup van data e.d. zit geen fdd in. Die si er alleen in USB formaat. Pakt ook andere floppy drive's van O.a. Thosiba en Fujitsu Siemens. Onbenullig iets is de lcd light, IBM heeft een lampje bovenin de LCD rand verwerkt, kan je aanzetten als het donker is. Cd combo is gewoon intern, aangezien het een swapbay is. trekt wel veel stroom in verhouding met andere laptops.

Over de klachten van die IBM's ze zijn van een grote klant en heeft 4000+ laptops, en we hebben e pas een stuk of 18 van gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door fleppuhstein op 20-07-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
fleppuhstein schreef op 20 juli 2004 @ 22:40:
IK heb wel ervaring met deze laptops. Aangezien ik ze repareer. Deze nu al een paar keer in mijn handen gehad. Zoals ik die accu zie, gaat het onderste deel uitsteken. Verder zijn het fijne notebooks. Hebben een access the blue button. Met daarin diagnostics. Mogelijkheid tot backup van data e.d. zit geen fdd in. Die si er alleen in USB formaat. Pakt ook andere floppy drive's van O.a. Thosiba en Fujitsu Siemens. Onbenullig iets is de lcd light, IBM heeft een lampje bovenin de LCD rand verwerkt, kan je aanzetten als het donker is. Cd combo is gewoon intern, aangezien het een swapbay is. trekt wel veel stroom in verhouding met andere laptops.

Over de klachten van die IBM's ze zijn van een grote klant en heeft 4000+ laptops, en we hebben e pas een stuk of 18 van gezien.
Ow, en met welke klachten als ik vragen mag ? :)

Dat van het lampje wist ik al idd :)
Fdd maakt me niks uit want ik heb usb sticks :)

Maar als ik de CD-RW / DVD drive niet gebruik, gebruikt deze toch even veel stroom als de DVD drive?

Zou je als het mogelijk is paar foto's van de laptop willen maken? Ik ben er namelijk nog geen op het internet tegengekomen.

Ik moet namelijk kiezen tussen de T41 en de Sony Vaio PCG-Z1RMP.

En dan nog 1 vraagje, hoe zit het met de garantie, ik heb 3 jaar onsite gekozen, alleen een laptop kun je volgens mij niet onsite repareren :? Kan ik dan niet beter In-depot 4 years kiezen voor 30 euro extra? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Roberto op 20-07-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
RS_003 schreef op 20 juli 2004 @ 22:43:
[...]

Ow, en met welke klachten als ik vragen mag ? :)

Dat van het lampje wist ik al idd :)
Fdd maakt me niks uit want ik heb usb sticks :)

Maar als ik de CD-RW / DVD drive niet gebruik, gebruikt deze toch even veel stroom als de DVD drive?

Zou je als het mogelijk is paar foto's van de laptop willen maken? Ik ben er namelijk nog geen op het internet tegengekomen.

En dan nog 1 vraagje, hoe zit het met de garantie, ik heb 3 jaar onsite gekozen, alleen een laptop kun je volgens mij niet onsite repareren :? Kan ik dan niet beter In-depot 4 years kiezen voor 30 euro extra? :)
-Algemene klachten: Start niet meer op; Beeld scherm donker; Streep over het scherm; KB defect;

-Verbruik blijft gelijk bij elke optische drive.

-IK kan geen foto's voor je maken, want ik weet niet hoe dat zit met de rechten van IBM e.d.

- Voor zo ver ik weet word Sony nog steeds in belgie gerepareed, en niet in nederland. Laptop moet dus altijd naar binnen gestuurd worden, en sony stuurt hem naar Belgie. Dat is het laatste wat ik daarvan weet.

- Laptop kan gewoon onsite gerepareed worden. Vraag is hoe belangrijk is je laptop. Kan je hem voor een aantal dagen missen ? En wat zijn je inkomsten. Kan je een repartie buiten garantie betalen ? Denk bij een moederbord even een 500 euro materialen en 80 euro arbeid grofweg. Een extra jaar garantie is verstandig. Op het laatste zal je zien gaat er juist veel kapot. EN kijk ook naar een verzekering voor schade e.d. Zoals plastic bartsen, gebartse lcd enz.

BTW let op wat voor garantie ze befoelen. Je hebt onsite, met laatse 2 jaar bring in. Maar er is ook als het goed is een pick up en return, reparateur komt hem halen en brengen. Bring in moet je hem zelf bij de reparateur krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Ik kon vorige keer makkelijker de resellers vinden van de notebooks, maar goed.

http://www5.pc.ibm.com/dl...+notebooks)&SearchMax=200

en hier heb je nog een andere link
http://www.pc.ibm.com/nl/buyibm.html
Deze is wat duiderlijk, maar bij de bovenste heb je meer keuzes

Laat me weten welke jij gaat nemen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Hamlet op 21-07-2004 02:07 ]

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RS_003 schreef op 20 juli 2004 @ 22:43:
[...]

Nee, je wil kiezen tussen die twee machine's.

Misschien kan je eens rondbellen naar de wat grotere bedrijven bij jou in de buurt, wellicht dat die ibm laptops hebben en je eens naar zo'n ding willen laten kijken?? (eh, douane, schiphol, banken, de macro, etc..)

En op cnet vind je hier nog een review van dat apparaat. :)

Was er niet een universiteit die die ibm's in de lease had? Eindhoven geloof ik..
Ah, gevonden: [rml][ Ervaringen] IBM Thinkpad T42 (TUE/HSZ)[/rml]

En hier kan je alle mogelijke Thinkpad T's vinden: http://www.acesdirect.nl/

bel ze eens, zou ik zeggen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door pjottum op 21-07-2004 08:39 . Reden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/926298/0 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hamlet schreef op 21 juli 2004 @ 02:05:
Ik kon vorige keer makkelijker de resellers vinden van de notebooks, maar goed.

http://www5.pc.ibm.com/dl...+notebooks)&SearchMax=200

en hier heb je nog een andere link
http://www.pc.ibm.com/nl/buyibm.html
Deze is wat duiderlijk, maar bij de bovenste heb je meer keuzes

Laat me weten welke jij gaat nemen :)
Beide links gezien, heb ook aardig wat mensen gemaild.
Een stuk of 10 / 20 :X

Maar op advies van ptjottum ga ik nog eens met ze bellen.
fleppuhstein schreef op 20 juli 2004 @ 22:53:
[...]

-Algemene klachten: Start niet meer op; Beeld scherm donker; Streep over het scherm; KB defect;

-Verbruik blijft gelijk bij elke optische drive.

-IK kan geen foto's voor je maken, want ik weet niet hoe dat zit met de rechten van IBM e.d.

- Voor zo ver ik weet word Sony nog steeds in belgie gerepareed, en niet in nederland. Laptop moet dus altijd naar binnen gestuurd worden, en sony stuurt hem naar Belgie. Dat is het laatste wat ik daarvan weet.

- Laptop kan gewoon onsite gerepareed worden. Vraag is hoe belangrijk is je laptop. Kan je hem voor een aantal dagen missen ? En wat zijn je inkomsten. Kan je een repartie buiten garantie betalen ? Denk bij een moederbord even een 500 euro materialen en 80 euro arbeid grofweg. Een extra jaar garantie is verstandig. Op het laatste zal je zien gaat er juist veel kapot. EN kijk ook naar een verzekering voor schade e.d. Zoals plastic bartsen, gebartse lcd enz.

BTW let op wat voor garantie ze befoelen. Je hebt onsite, met laatse 2 jaar bring in. Maar er is ook als het goed is een pick up en return, reparateur komt hem halen en brengen. Bring in moet je hem zelf bij de reparateur krijgen.
Als ik op de USA ibm site kijk staat er dit:

Warranty service upgradel 3 year onsite repair 9x5/next business day

Ik kan ook nog kiezen voor een Depot Repair. (4 jaar kost me dan 5,10 $ meer)

Depot = dat een dhl busje hem komt halen (kosteloos hoop ik?) en onsite is dus dat ze langs komen. :?

Tja echt lang kan ik de laptop idd niet missen.
En buiten de garantie is het onbetaalbaar voor mij.

Verbreek ik eigelijk de garantie als ik er los een ibm A/B/G kaart bij koop, omdat geen 1 bedrijf mij een laptop met al ingebouwde A/B/G wil verkopen. Volgens de Nederlandse wet niet, maar ik weet niet of IBM moeilijk gaat doen :/

En hoe is de service in het algemeen?

Maar bedankt alvast voor de informatie :)

[ Voor 63% gewijzigd door Roberto op 21-07-2004 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
*kuch* kick? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Als ik op de USA ibm site kijk staat er dit:

Warranty service upgradel 3 year onsite repair 9x5/next business day

Ik kan ook nog kiezen voor een Depot Repair. (4 jaar kost me dan 5,10 $ meer)

Depot = dat een dhl busje hem komt halen (kosteloos hoop ik?) en onsite is dus dat ze langs komen. :?
Dat noemen ze meestal pickup en return. Depot is denk ik een vorm van bring in ? En dat kan bij verschillende depots (lees: IBM related winkels e.d.) Dit weet ik niet zeker

Tja echt lang kan ik de laptop idd niet missen.
En buiten de garantie is het onbetaalbaar voor mij.
Nog gekeken toevallig, een mainboard voor een T41 is idd 500 euri verkoop

Verbreek ik eigelijk de garantie als ik er los een ibm A/B/G kaart bij koop, omdat geen 1 bedrijf mij een laptop met al ingebouwde A/B/G wil verkopen. Volgens de Nederlandse wet niet, maar ik weet niet of IBM moeilijk gaat doen :/
Hmm knap, alle IBM T41 die ik repair, zit een ABG kaart in. Maar het kan wel hoor. Alleen als eindgebruiker moet je veel van de laptop weten, want de card zit onder het topcover, en daarvoor moet de gehele laptop uit elkaar.

En hoe is de service in het algemeen?
Parts vanuit IBM worden pre exchange geleverd, dus nog voordat wij een factuur moeten betalen. Soms duurt het 1 dag voordat het onderdeel binnen is, soms een langere periode. Maar over het algemaan, snel hoor.

Maar bedankt alvast voor de informatie :)
Graag gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Mhzz, onder de topcover. Dus dan moet het toetsenbord er nog uit :? :(

Je weet zeker niet waar ik een T41 kan kopen met A/B/G kaart? Want ik heb echt al heel wat bedrijven gemaild (oa de 7 eerste @ de ibm site) en deze kunnen niet aan een laptop komen met ingebouwde A/B/G kaart :?

Oproep aan iedereen:

Ik zoek een T41 met: 1400x1050 scherm, 512mb, 40gb 5400rpm, Mini-pci A/B/G kaart.

Als iemand deze laptop ergens ziet staan, laat het dan A.U.B. weten.
(prijs zou op ongv 2100 <-> 2300 euro moeten uitkomen)

En weet iemand hoe het dus met online bestellen zit? Want @ de usa site kan ik de laptop zoals ik hem wil helemaal configgen door de link die in de topic start staat.

Echter kan ik niks zoals dit op de nl site vinden :(

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 22-07-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

996

http://www.scholten-awater.nl/

Heb niet de hele site voor je nageplozen maar ik weet (bijna) zeker dat ze je hier verder kunnen helpen. :)

Je gaat wel voor top-kwaliteit deze keer 8) Ik vind ze in ieder geval machtig stoer die IBM laptops. :9

Trouwens, ik werk niet bij het bedrijf uit de link, toevallig een keer tegengekomen bij het surfen.

Edit:
Nou zit ik nog even te bladeren op de bovengenoemde site en begin ik toch te twijfelen 8)7 of ze misschien alleen aan bedrijven verkopen. Ach, een telefoontje plegen kan geen kwaad. Succes. Hou je ons op de hoogte ?

[ Voor 25% gewijzigd door 996 op 22-07-2004 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Via IBM.nl komt ik uit op een dealer search. Je zal gewoon contact op moeten nemen met een dealer. BV OSN in Nieuwegein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
fleppuhstein schreef op 22 juli 2004 @ 23:07:
Via IBM.nl komt ik uit op een dealer search. Je zal gewoon contact op moeten nemen met een dealer. BV OSN in Nieuwegein
Ik heb dit dan ook gedaan, ik wil zelfs als bewijs evt. e-mails posten waarin deze verklaren dit product niet te kunnen leveren.

Maar is er niet ergens een service guide waarin staat hoe ik de wlan kaart kan vervangen? Want ik repareer zelf ook laptops (Vooral Compaq en Acer) alleen ik heb nog nooit een IBM onderhanden gehad. (Dan koop ik wel deze: Klik :) en dan bouw ik zelf de A/B/G kaart in)
996 schreef op 22 juli 2004 @ 23:02:
http://www.scholten-awater.nl/

Heb niet de hele site voor je nageplozen maar ik weet (bijna) zeker dat ze je hier verder kunnen helpen. :)

Je gaat wel voor top-kwaliteit deze keer 8) Ik vind ze in ieder geval machtig stoer die IBM laptops. :9

Trouwens, ik werk niet bij het bedrijf uit de link, toevallig een keer tegengekomen bij het surfen.

Edit:
Nou zit ik nog even te bladeren op de bovengenoemde site en begin ik toch te twijfelen 8)7 of ze misschien alleen aan bedrijven verkopen. Ach, een telefoontje plegen kan geen kwaad. Succes. Hou je ons op de hoogte ?
Bedankt voor je link. Ik heb er 2 laptops gevonden met een 1400x1050 scherm en zelfs 1 met idd een A/B/G kaart.

Echter zat deze A/B/G kaart in een 1.7 ghz systeem, en ik weet (prijs stond er niet bij) dat deze pas begint vanaf -+ 3000 euro. (Zat ook een 60gb hdd op, ik wil echter een 40gb)

[ Voor 15% gewijzigd door Roberto op 22-07-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:53

996

Uit nieuwsgierigheid :
waarom ook A en niet alleen wireless B & G ?

tip:
Bel ze op en overleg over de mogelijkheden. Morgen is het bedrijf denk ik alleen voor de middag bereikbaar ivm Nijmeegse vierdaagse.

Niks voor jou om een inkoopactie te starten ? (Uiteraard niet hier op GOT !) Je eerste klant heb je al bijna :*) Ik wil wel zo'n super-pro-notebook _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door 996 op 22-07-2004 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
996 schreef op 22 juli 2004 @ 23:14:
Uit nieuwsgierigheid :
waarom ook A en niet alleen wireless B & G ?

tip:
Bel ze op en overleg over de mogelijkheden. Morgen is het bedrijf denk ik alleen voor de middag bereikbaar ivm Nijmeegse vierdaagse.

Niks voor jou om een inkoopactie te starten ? (Uiteraard niet hier op GOT !) Je eerste klant heb je al bijna :*) Ik wil wel zo'n super-pro-notebook _/-\o_
Ik werk op zeer veel verschillende plaatsen. Waaronder natuurlijk ook gewoon nog mijn school. Deze gebruiken echter 5 GHZ intel Accespoints, en sinds kort ook D-link A/B/G accespoints, alleen deze hebben helaas geen bereik in de klaslokalen, de 5 GHZ band netwerken wel.

Tevens is bij veel scholen 802.11A nog steeds het gebruikte protocol.

En ik zal helaas deze week niet kunnen bellen, dit omdat ik vanaf 9 uur tot 6 uur moet werken.

Een inkoopactie durf ik zelf financieel niet aan. Er is echter iemand die ik ken die het wel kan, alleen ivm garantie lijkt mij dat toch niet zo’n geslaagd plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Mooie laptop, ik zoek er ook een met een 1400x1050 scherm en een A/B/G netwerkkaart, dus als iemand weet waar ik deze kan kopen hoor ik het graag. :)

Edit: ... en 40 GB (5400 rpm) HDD is ook leuk.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 23-07-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Anoniem: 75994 schreef op 23 juli 2004 @ 21:31:
Mooie laptop, ik zoek er ook een met een 1400x1050 scherm en een A/B/G netwerkkaart, dus als iemand weet waar ik deze kan kopen hoor ik het graag. :)

Edit: ... en 40 GB (5400 rpm) HDD is ook leuk.
40 GB is tegenwoordig standaard. Leuker zijn de 60 en 80 GB disken op 7200 RPM met 8MB buffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
fleppuhstein schreef op 24 juli 2004 @ 15:45:
[...]

40 GB is tegenwoordig standaard. Leuker zijn de 60 en 80 GB disken op 7200 RPM met 8MB buffer.
Ja, maar het is altijd nog sneller dan de 30 gb 4200 rpm. En in mijn Acer zit / zat (hij is weer terug naar Acer) een 40 gb 4200rpm, kwa opslag is het genoeg voor mij, alleen op het gebied van snelheid mis ik toch wel wat.

Daarom vind ik de keuze van een 5400 eigenlijk erg goed, zeker omdat het via de ibm.com configurator maar 30 dollar extra is geloof.

Het lijkt wel of geen 1 leverancier dit ding kan leveren met de specs die ik wil :X :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Roberto op 24-07-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Ik las net op andere fora dat de T41 last heeft van een kinderziekte, dat de fan altijd aanblijft staan. Zelfs zonder load. Is dit gefixt in de nieuwere versies ?

Fleppuhstein, heb je dit al vaak meegemaakt?

http://reviews.cnet.com/I...67436.html?pn=1&fb=2&ob=0

Is dit dus alleen bij de 80gb / 60gb hdd's?

[ Voor 36% gewijzigd door Roberto op 24-07-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Kick :) iemand met een T40/T41/T42 en dode hdd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
'k heb net ook ff wat samen zitten stellen en kom volgens mij ongeveer op hetzelfde uit als RS_003. Alleen die a/b/g kaart hoef ik niet, b/g is zat. Videokaart kan me ook niet heel veel schelen, ik wil vooral wat degelijkers dan de Dell Inspiron 8600 die ik momenteel heb en waar bier overheen is gegaan, tenminste, als de verzekering van de veroorzaker uit wil betalen, maar dat hoor ik morgen, dan komt er iemand kijken naar de schade.

Edit: Overigens, over die kinderziektes, als er 18 van de 4000+ terug zijn gekomen voor "iets", vind ik dat erg overtuigend. Zo lezend op GoT zie ik slechtere laptops ;) Ik noem een Acer 800 serie waar ongeveer de helft wel "iets" over te klagen heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 25-07-2004 21:28 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 25 juli 2004 @ 21:27:
'k heb net ook ff wat samen zitten stellen en kom volgens mij ongeveer op hetzelfde uit als RS_003. Alleen die a/b/g kaart hoef ik niet, b/g is zat. Videokaart kan me ook niet heel veel schelen, ik wil vooral wat degelijkers dan de Dell Inspiron 8600 die ik momenteel heb en waar bier overheen is gegaan, tenminste, als de verzekering van de veroorzaker uit wil betalen, maar dat hoor ik morgen, dan komt er iemand kijken naar de schade.

Edit: Overigens, over die kinderziektes, als er 18 van de 4000+ terug zijn gekomen voor "iets", vind ik dat erg overtuigend. Zo lezend op GoT zie ik slechtere laptops ;) Ik noem een Acer 800 serie waar ongeveer de helft wel "iets" over te klagen heeft.
A gebruik je in 't CTW gebouw/gebouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
HunterPro schreef op 26 juli 2004 @ 01:03:
[...]

A gebruik je in 't CTW gebouw/gebouwen :)
Comp Tech World?

Anyway, ik moet A hebben voor oa mijn school ;)

IBM maar eens gemaild. Want echt nergens kon ik er een vinden (ja 1tje, voor 3000€ :/)

[ Voor 20% gewijzigd door Roberto op 26-07-2004 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RS_003 schreef op 26 juli 2004 @ 21:07:
[...]

Comp Tech World?

Anyway, ik moet A hebben voor oa mijn school ;)

IBM maar eens gemaild. Want echt nergens kon ik er een vinden (ja 1tje, voor 3000€ :/)
constructief-technische wetenschappen :) @ utwente dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120446

Kijk ook hier ff naar:

http://www.campuskorting.nl
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133773

Hallo,

Ik kan een nieuwe T41 krijgen voor 850 euro. Maar wat ik lelijk vind is dat je maar 30GB harde schijf hebt en een 32mb grafische kaart. Ook heeft ie maar 256mb intern. Maar als je dan kijkt wat je voor dit systeem in de winkel betaald is het wel goedkoop. Waarom zijn die prijzen zo hoog, betaal je alleen voor de naam? Ik heb bijvoorbeeld bij de Otto een toshiba sattelite gezien voor 700 euro met 512 intern, 64mb grafische kaart (niet shared), p4 3 Ghz, 60 GB harde schijf. Voor welke van de 2 zou ik dan het beste kunnen gaan?

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2024

Syngrow

Framerate is life

Anoniem: 133773 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:05:
Hallo,

Ik kan een nieuwe T41 krijgen voor 850 euro. Maar wat ik lelijk vind is dat je maar 30GB harde schijf hebt en een 32mb grafische kaart. Ook heeft ie maar 256mb intern. Maar als je dan kijkt wat je voor dit systeem in de winkel betaald is het wel goedkoop. Waarom zijn die prijzen zo hoog, betaal je alleen voor de naam?
De dingen zijn zo enorm duur omdat ze kwalitatief gewoon goed in elkaar zitten. Ik werk bij m'n vakantie werk al een paar weken op een T40 en het is gewoon een heerlijke machine. Voelt degelijk aan en is klein en licht.

Verder is het wel zo dat IBM er een vrij groote marge op heeft zitten. Als je ze met 100'en tegelijk inkoopt halveren de prijzen ongeveer. De T40 die ik hier voor me heb staan heeft rond de 1200e gekost (ik werk bij een hele groote multi-national) terwijl hij voor dik over de 2000e werd aangeboden bij IBM zelf.

Voor die 850e zou ik iig niet lang twijfelen, zolang je niet wil gamen heb je aan die videokaart genoeg en geheugen kun je zelf realtief goedkoop uitbreiden :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plukke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-04 15:58
zorg dat je er geen notebook koopt met een p4 processor, accu is binnen een uurtje leeg en de fan zal flink ratelen..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik game niet superveel, meer voetbalmanager spellen, en af en toe race en voetbalspellen. Ik heb hem vooral nodig voor school en internet. Aangezien het wel een desktopvervanger moet worden, wil ik ook wel een beetje snelheid. Daarom wil ik ook minimaal 512 mb intern hebben. Wat ik dus nu weet is dat je qua processor het beste een intel centrino kan nemen, want AMD word erg warm. Sempron en Celeron zijn kwalitatief mindere processoren. En pentium 4 is qua verbruik onzuinig.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Centrino is geen processor 8)7

Maargoed:

1: T41 is van 1.3ghz banias tot 1.7Ghz Banias (1mb cache cpu)
2: T41 model waar jij het over hebt heeft ws: 1.3Ghz cpu, CD-DVD lezer, 1 256mb PC 2700 SO-DImm (nog 1 vrij slot over, dus 512mb is makkelijk) 32mb ATI Radeon 7500, 30gb 4200rpm hdd, 14" 1024x786 scherm.
3: De vraag is dus, kun jij daarop werken? Ik zelf zou kijken naar een T42 ;) maar dat ben ik

Imho is jouw model nog maar 600 euro waard.
Want dit is toch wel het meest low-end model wat er tekoop is.

[ Voor 13% gewijzigd door Roberto op 26-08-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Naja ik bedoelde pentium m (waar staat die centrino dan voor?) Ik denk dat ik toch het beste voor een acer ofzo kan gaan. Maar ik vond deze aanbieding wel mooi:
http://www.otto.nl/mall/c...76&pBildanfang=6&pSeite=2

Niet duur en goeie specificaties. Maja nu hoor ik dus weer dat pentium 4 niet wat is...

Aangezien ik niet veel veeleisende games speel, zou een Sempron of Celeron dan ook toereikend zijn, of kan ik daar beter van afzien? Ben nu al een week aan het zoeken, maar het is lastig die speld in de hooiberg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Centrino is een platform ;)
Is met de zoekfunctie genoeg over te vinden.

Maargoed.

De P4 is wel wat, alleen dan moet niet verwachten dat de laptop erg stil gaat zijn onder load, en dat hij lang op de accu wil werken.

Verder heeft de IBM de beter grafischekaart ;) (7500 tegen een 7000 IGP met shared ram)

Ik denk dat je nu gewoon even duidelijk op papier moet zetten wat je echt wilt?
Geef je voorkeur aan mobiliteit? of aan performance? Zulke zaken zijn belangrijk? Wil je een fragiele Acer? Of wil je een IBM tank?

Denk hierover even goed na, en als je het antwoord is je zoek gebied tenminste flink verkleint ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Roberto op 26-08-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou even een bericht in notebookadvies.nl neerzetten, maar er stond dat mij e-mail gebanned was, terwijl ik nog nooit op die site ben geweest! :-S Maja dan maar hier:
Ik ga studeren in Nijmegen, ben nog steeds op zoek naar een kamer tot die tijd woon ik thuis en gaat de laptop dus meer om het tekstverwerken en internetten. Als ik een kamer heb dan moet het meer een vervangende laptop zijn. Ik speel niet veel games dus een grafische kaart is ook niet superbelangrijk. Ik zet hieronder mijn prioriteiten, veel + betekent belangrijk.

Budget: tot 1000 euro
Performance: ++++
Grafische kaart: ++ (speel af en toe GTA 3 en Need for speed underground 2, maar dat kan ook wel thuis)
Mobiliteit: ++
Duurzaamheid (sterkte behuizing): + (ik ben zuinig en koop een goede tas)
Intern: Minimaal 512
Harde schijf: 40/60 gb
Geluid: ++
Tv out: +++++ (wil hem aan tv koppelen, dus hij moet ook wel normaal films kunnen afspelen zonder haperingen)
Warmte wanneer op schoot: +++

Verder nog iets? Alvast bedankt!

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nou dat is een mooi lijstje :) zo kom je er wel uit

je bent niet gebanned. Als je had gelezen wat er in de mededelingen stond wist je dat ik actief alle gratis e-mail accounts weer i.v.m. misbruik ;)
Met een provider account kun je je dus gewoon registeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het nagevraagd die t41 heeft een pentium m 1600 mhz, 512 mb intern, 40 gb harde schijf, 64 mb video (hij wist niet of die shared was, maar ga der wel vanuit). Voor 850 euro met 1 jaar garantie. Wel een mooi prijsje, maar ik weet alleen niet of het te vertrouwen is, aangezien ze zo duur zijn in de winkel. En omdat ik hem via via koop en niet echt van een winkel, is de bron ook niet te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 10:44

nIghtorius

Poef!

Ik heb een IBM r51 laptop (P-M 1.7Ghz / 512MB / 40GB HDD / ATI Mobility Radeon 7500 64 VRAM)

wat is het essentiele verschil tussen de T41 en een R51? want wat ik zo lees hier lijkt er namelijk weinig verschil tussen die twee te zitten.

ervaringen over dat ding is:

Behuizing: hij ziet er stevig uit.. en geloof me.. dat is ook zo.
CPU: Pentium-M 1.7Ghz.. snel zat voor de meeste taken.
Mem: 512MB.. voor wat ik met dat ding doe (beetje devven). meer dan genoeg mem.
Wireless: b/g (+ een behoorlijk bereik.. al m'n andere WiFi adapters lijken wel goedkope prut i.v.m. dat ding)
TV-Out: Hij heeft een TV-out.. nog alleen niet geprobeerd :X
Batterijduur: 3 tot 4 uur (soms 4,3 uur als je gewoon alleen maar wat op het internet zit te browsen)
er zit een 10.8v 4.4Ah accu in.(47Wh)

edit:
plaatje voor vergelijk ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65322/full.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door nIghtorius op 27-08-2005 17:11 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
nIghtorius schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:56:
wat is het essentiele verschil tussen de T41 en een R51? want wat ik zo lees hier lijkt er namelijk weinig verschil tussen die twee te zitten.
Er zit wel degelijk verschil tussen. Ik heb zelf de T41. Het is de Thin en Light serie in de Thinkpad reeks. Hij is dus wat compacter/lichter en steviger gebouwd dan de R-serie. Erg makkelijk om mee te nemen dus.

Heb er zelf een via marktplaats gekocht. Het was een overstock van een bedrijf. Feitelijk krijg je dan een nieuw notebook met volledige garantie die niet nieuw maar nooit gebruikt is. Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk verliefd op ben geworden :o . Het is echt een fantastisch notebook, mooi zakelijk en deftig uiterlijk en het werkt echt zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

_Jona_ schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:54:
[...]
Er zit wel degelijk verschil tussen. Ik heb zelf de T41. Het is de Thin en Light serie in de Thinkpad reeks. Hij is dus wat compacter/lichter en steviger gebouwd dan de R-serie. Erg makkelijk om mee te nemen dus.

Heb er zelf een via marktplaats gekocht. Het was een overstock van een bedrijf. Feitelijk krijg je dan een nieuw notebook met volledige garantie die niet nieuw maar nooit gebruikt is. Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk verliefd op ben geworden :o . Het is echt een fantastisch notebook, mooi zakelijk en deftig uiterlijk en het werkt echt zo lekker.
was ff nieuwsgierig en heb vergelijkings materiaal opgezocht.. dat het compacter is klopt (een halve CM, mijn deksel is dikkerder, restant laptop hetzelfde dik).. maar ik heb toch het idee dat m'n R-serie een stuk steviger is (deksel met LCD heeft een sluitrand van minstens 5millimeter)

voor de rest zien ze 't toch hetzelfde uit. (zie foto vorige post in dit topic)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Het verschil zit hem dan ook meer in het gebruikte materiaal. De R-serie maakt gebruik van dikker maar minder sterk plastic. Misschien nog een interessant stukje uit een review van Hothardware wat betreft het materiaal. Weliswaar van de R52 en de T52 maar wel vergelijkbaar met de vorige generatie.

Review van de T42

Review van de R52
The top portions of the T series notebook are cased in a magnesium composite top, while the bottom is cased in titanium reinforced carbon fiber. Compared to IBM's R52, this is going to be more shock and damage resistant, due to the stronger material used in its architecture. As a by-product of using carbon fiber, the bottom of the notebook should have less thermal conductivity. The top of the notebook has a finer grain texture compared to the R52 we looked at not long ago, but you can definitely tell it is made of sturdier material, which means that it will have better ability to shrug off minor scratches over time.

The top and bottom parts of the R series notebook are cased in 2mm thick ABS plastic. Generally speaking, this isn't going to be as shock or damage resistant as a good composite fiber chassis, but it will still hold up pretty well. Actually, since IBM gave the casing's surface a slightly micro-texture (like touchpads), minor scratches that develop over time will be less apparent. As it is with any notebook, major scratches won't be something you can hide (i.e. the slip of a screwdriver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Offtopic:
Ik heb een IBM gezien bij MediaMarkt, en wat mij opviel was dat je een flexibele printstrook naar het scherm open-en-bloot zag zitten, naast het linker scherm-scharnier.
Is dat normaal bij IBM?

Dit betekent dat je (per ongeluk) met een scherp voorwerp de verbinding met het scherm kunt verbreken, als de printsporen doorgekrast worden.

Bij andere notebooks zitten de kabeltjes naar het scherm ín de scharnieren verwerkt.

Ik vond het er i.i.g. heel rommelig en kwetsbaar uitzien. Het idee dat IBM enorm degelijk is, deel ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius

nIghtorius

Poef!

M'n R51 heeft geen kabeltje in zicht... alleen de scharniertjes.. dus denk ik dat het bij mij de kabels door het scharniertje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
De datakabel gaat niet via je scharnieren :)
Wel de stroomkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47676

Ik gebruik nu bijna 2 jaar de R40, naar aller tevredenheid.
Gebruik hem als desktopvervanger. Voor werk is het prima. Spelletjes gaan wel, zolang je er niet te veel van eist (Halflife 2 gaat, maar je moet niet te veel grafische pracht verwachten dan). Verder heb ik er wel 512 MB geheugen inzitten ipv 256...

Overigens ook geen zichtbare kabels naar de monitor toe bij mij. Mijn vader werkt bij IBM en heeft nu diverse T modellen gehad.

Laptop bevalt nog steeds prima... Enige waar die niet tegenkan is nagellak remover over de deksel heen gooien... Daar wordt ie wit van :(

Over het lampje in het scherm. Iemand zegt dat het nutteloos is, maar ik vind het echt een uitvinding! (ben soms te lui om het licht al aan te doen, en dan even snel "Fn + PgUp" te klikken gaat een stuk sneller... en voila, je ziet al je toetsen weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Die IBM zag er uit als het type hierboven (maar ja, zo zien alle IBM's eruit).
De flexible printstrook zag ik naast het scharnier, daar waar ik de gele rechthoek heb getekend.

Afbeeldingslocatie: http://img350.imageshack.us/img350/1286/full22ns.jpg

Zien jullie bij jullie IBM daar geen printstrook zitten? Maak eens een foto'tje!

N.b.: als de plaatjeslink niet werkt: http://img350.imageshack.us/img350/1286/full22ns.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47676

ik heb helaas geen cam bij de hand...
Maar daar zou de kabel inderdaad kunnen zitten. Echter zit daar een hard kunstof plaatje (soort scharnier van 6cm breed ofzo) (waar de kabel best onder kan zitten, daarvoor is het denk ik bedoeld). Echter is de kabel nergens zichtbaar...
Pagina: 1